Ensammast i världen om att INTE vilja ha barn? (tjej)
I hopp om att hitta någon fler som är i samma situation. Jag är 32 år gammal och har levt i olika förhållanden sen jag var 17 år. Jag har tre äldre systrar som har flera barn var. Jag blev moster när jag var 13 år redan.
Trots mycket barn omrking mig så har jag aldrig känt en längtan efter egna barn. Snarare tvärtom, jag tycker barn är ointressanta, krävande och tar bara tid, pengar och energi. Jag är barnvakt åt mina syskonbarn ibland och det är mer än tillräckligt. Efter några timmar är jag SÅÅ nöjd att få lämna tillbaka dem igen. Hur gulliga de än är.
Nu är jag inne på mitt tredje förhållande och jag känner fortfarande ingen längtan alls trots att jag fyllt 32. Dessutom är detta förhållandet helt annorlunda jämfört med tidigare, för nu känns det verkligen på riktigt, och vi ska gifta oss i år. Men jag har ingen "klocka som tickar" i min kropp. Jag äter p-piller och har gjort i 8 år. Mensen kommer som den ska. Jag har alltid haft stark sexlust. Jag lever för dagen och försöker verkligen njuta av livet till fullo genom att jobba med det jag brinner för, satsa på en häftig karriär, reser så mycket jag bara kan, älskar att träffa nya människor osv.
Min klocka tickar inte eftersom jag bara ser problem med barn.
Jag och min sambo är rörande överens om att vi inte vill ha barn, tack och lov!
Men vi saknar vänner som inte har barn. Vi känner oss ensamma och unika i vår umgängeskrets i en mellanstor stad i sverige. Utanför den där barn-bubblan. Som att man inte riktigt ingår i den riktiga världen längre. Väldigt märklig känsla.
Finns det fler som oss där ute? Vore jätteintressant att höra era tankar och funderingar!