• Ledsenkille

Sagan blev en mardröm

Hej, 

Måste skriva av mig lite, men tar gärna emot åsikter, tips och råd!

Träffade den mest underbara tjej någonsin för snart ett år sedan. Under
    förra sommaren inledde vi en het romans. En romans som fortsatt ända till idag. 
    Problemet var att både hon och jag hade precis lämnat förhållande med barn. 

Vi har levt ihop varannan vecka och haft det så sjukt fantastiskt. Övriga veckor träffats när det gått. Smsat och ringt 24/7. Hon har valt att hålla vårt förhållande hemligt med rädsla för att både svika ex och sin familj och få för stora bråk så att det blir ohanterligt med barnen. Jag har såklart mått ganska dåligt av det i perioder och velat vidare med ett öppet förhållande. Hur det än är så har det gått lång tid. Men hon har verkligen velat hålla det hemligt och jag har gått med på det för jag älskar henne så otroligt mycket. 

Runtom finns det flera problem, sjukskrivningar, alkohol, gård, djur och barn. Inte mellan oss två men runtom och framför allt i hennes liv. 

För två dagar sedan öppnade hon äntligen upp sig för sin familj och berättade över hur dåligt hon mått för att ha ljugit och hållt oss hemliga med rädsla för att förlora de närmaste. Hon fick jättemkt stöttning och hennes mamma fick så dåligt samvete över att hon inte stöttat henne nog. 

Löjligt kanske, men ändå viktigt på något sätt. Igår så skrev hon på facebook om oss och la till att "komplicerat" förhållande". Ett alldeles fantastiskt kärleksfullt inlägg. Å vad jag älskar henne!

Men samtidigt har hon efter skilsmässa fått ekonomiska svårigheter. Lösningen för henne nu är inte att starta upp livet med mig utan att flytta tillbaka till huset hon och hennes man fortfarande äger. Det innebär i praktiken att hon lever med sitt ex och deras barn den ena veckan och med mig den andra veckan. 

Jag sa igår att jag helt enkelt inte kommer orka det. Är det så hon vill så får sagan ta slut. Det slutade med fruktansvärda sms där allt i teorin tog slut. 

Nu är jag så sjukt jävla knäckt. Inte sovit en minut i natt utan lipat hela tiden. Ska jag orka stå ut med att hon flyttar till exet under några månader innan vi hittat något gemensamt boende. Är så fruktansvärt ledsen över situationen. 

Vi hade så mkt på gång. Planer om hus, resor, barn, förlovning och giftemål. 

Sen tar allt slut på bara nån timme för att jag sätter mig emot det som känns så självklart för mig. 

Ledsen som fan!

• Svar på tråden Sagan blev en mardröm
  • Ledsenkille
    Meriall skrev 2017-04-27 09:28:36 följande:

Hur sviker hon sitt ex genom att inte bo där? Har hon gett någon tidsram för när hon inte ska bo där mer? Eller hänger det på att ni hittar annat boende? Kan hon tänka sig lite vad som då eller måste det vara "det perfekta huset" som ni kanske aldrig hittar?

Hon verkar inte färdig med sitt ex tyvärr :/ Är du säker på att exet vet att ni är ihop?

Nej, han vet inte att vi är ett par sen lång tid tillbaka. Men han vet att vi träffas. 
    Han håller stenkoll på var hennes bil är och rör sig. Ringer till vänner för att kolla var hon är osv. 

Vi har pratat om det perfekta huset. Men lite svårt när hon redan sitter på ett hus med exet. Behöver en stor lägenhet då vi blir en stor familj. 

Nä hon är kanske inte färdig med honom. Även om jag fått det intrycket :(
  • legomum

Låter onekligen som att situationen är mer komplicerad än du skrivit.

Tror dock någonstans att hon har ett behov att göra alla glada att det är den biten som styr just nu. Kan vara för barnen att i hennes tänk att barnen mår bättre i denna situation om hon bor där ett tag tills allt löst sig.
    Hur man tänker behöver inte alltid vara enkelt för andra att förstå. Och du vs barnen så förlorar du varje gång. Är du säker på att du verkligen vill ställa det ultimatum du gjorde?

Älskar ni varandra och vill vara ett par så kommer ni finna lösningarna som gör att det fungerar.

Men att göra slut i affekt för att man blir ledsen och sårad.....
    Överraska henne på ett romantiskt sätt och be om förlåtelse, du kräver mer än vad hon för stunden kan ge dig. Visa att du förstår men berätta hur du känner.

Hennes skilsmässa var tydligen mer komplicerad än din, hjälp henne istället. Tycker definitivt att du kan ställa krav på samma sätt som hon gör på dig, man ger och man tar i ett förhållande.

• Ledsenkille
    HotPink skrev 2017-04-27 09:55:38 följande:

Är det hennes gård sen tidigare? Varför inte sälja så får hon ut han ur huset.

Är det meningen att dom ska ha vv med barnen? Varför bor han där när det är hennes vecka?

Sover dom i samma rum?

Jag hade dragit öronen åt mig lite i denna situation. Det finns så många lösningar, men hon ser bara problem..

Deras gemensamma gård. De har barnen varannan vecka. Hon flyttade ifrån honom och han blev kvar i huset. 

Nu flyttar hon in i husets övervåning. 
    Meriall skrev 2017-04-27 09:28:36 följande:

Hur sviker hon sitt ex genom att inte bo där? Har hon gett någon tidsram för när hon inte ska bo där mer? Eller hänger det på att ni hittar annat boende? Kan hon tänka sig lite vad som då eller måste det vara "det perfekta huset" som ni kanske aldrig hittar?

Hon verkar inte färdig med sitt ex tyvärr :/ Är du säker på att exet vet att ni är ihop?

Nej, han vet inte att vi är ett par sen lång tid tillbaka. Men han vet att vi träffas. 
    Han håller stenkoll på var hennes bil är och rör sig. Ringer till vänner för att kolla var hon är osv. 

Vi har pratat om det perfekta huset. Men lite svårt när hon redan sitter på ett hus med exet. Behöver en stor lägenhet då vi blir en stor familj. 

Nä hon är kanske inte färdig med honom. Även om jag fått det intrycket :(
  • Ledsenkille
    legomum skrev 2017-04-27 10:19:10 följande:

Låter onekligen som att situationen är mer komplicerad än du skrivit.

Tror dock någonstans att hon har ett behov att göra alla glada att det är den biten som styr just nu. Kan vara för barnen att i hennes tänk att barnen mår bättre i denna situation om hon bor där ett tag tills allt löst sig.
    Hur man tänker behöver inte alltid vara enkelt för andra att förstå. Och du vs barnen så förlorar du varje gång. Är du säker på att du verkligen vill ställa det ultimatum du gjorde?

Älskar ni varandra och vill vara ett par så kommer ni finna lösningarna som gör att det fungerar.

Men att göra slut i affekt för att man blir ledsen och sårad.....
    Överraska henne på ett romantiskt sätt och be om förlåtelse, du kräver mer än vad hon för stunden kan ge dig. Visa att du förstår men berätta hur du känner.

Hennes skilsmässa var tydligen mer komplicerad än din, hjälp henne istället. Tycker definitivt att du kan ställa krav på samma sätt som hon gör på dig, man ger och man tar i ett förhållande.

Ja, situationen är mer komplicerad. Svårt att få med allt här. 

Mycket fina råd. Nä jag är inte säker på det ultimatum. Långt ifrån. Men just 
    för att vi haft allt hemligt så länge börjar lixom mitt tålamod tryta. 
  • Ledsenkille
    Påven Johanna II skrev 2017-04-27 09:50:51 följande:
    Det låter ju inte klokt att flytta tillbaka till någon som fortfarande är känslomässigt engagerad i henne. Det om något är väl att vara dubbeltydig och svekfull. Jag har svårt att tro att det skäl hon uppger skulle vara det enda faktiskt. Hon är kanske en person som gillar att vara mitt i stormens öga? Dramasökande?
    Nä det låter inte vettigt för mig heller. Men vi är alla olika. Å är detta den lösning hon tror på så får jag kanske låta det va. För jag älskar henne. Å hon älskar mig. Vi har lixom haft det alldelels alldeles underbart!
  • Ledsenkille
    KKarate skrev 2017-04-27 09:41:08 följande:

Mår du dåligt av att ha förlorat denna människa? Skojar du? Hon vill ju vara med sitt ex. Meditera på det idag snälla.

Jag vill ha en skata (fågel) som hoppar omkring nere på gemensamma gården. Den är ascool. Men den vill inte. Jag verkligen verkligen vill ha denna skata. Är det rätt strategi att kasta nät på den och fånga den mot skatans vilja? Nej. Aldrig i min vildaste fantasi, jag får rikta mitt begär mot något annat. Glass t ex.

">

haha, ja jag skulle må sjukt dåligt av att förlora det vi påbörjat. 
  • Ledsenkille

Satus just nu: Nattens hårda ord är förlåtna och vi insåg nog båda att vi var väl hårda mot varandra. Men faktum kvarstår. Hon flyttar in på övervåningen och som hon säger med det syfte att få snubben att tröttna och själv ta sitt pick å pack å dra. 

Skitjobbigt oavsett. Jag ser lixom bara hur de kommer komma närmare varandra. Bo i samma hus, dela kök å toa med 3 gemensamma barn. Är ju inte drömsituationen direkt. Tillägga går dock att hon tänker flytta större delen av sakerna till mig nu. Hade varit så mycket enklare för mig om hon var direkt uppriktigt till honom om oss nu. Det hade nog underlättat för hans beslut också...

• blomman 2
    Ledsenkille skrev 2017-04-27 10:34:04 följande:

Satus just nu: Nattens hårda ord är förlåtna och vi insåg nog båda att vi var väl hårda mot varandra. Men faktum kvarstår. Hon flyttar in på övervåningen och som hon säger med det syfte att få snubben att tröttna och själv ta sitt pick å pack å dra. 

Skitjobbigt oavsett. Jag ser lixom bara hur de kommer komma närmare varandra. Bo i samma hus, dela kök å toa med 3 gemensamma barn. Är ju inte drömsituationen direkt. Tillägga går dock att hon tänker flytta större delen av sakerna till mig nu. Hade varit så mycket enklare för mig om hon var direkt uppriktigt till honom om oss nu. Det hade nog underlättat för hans beslut också...

Håller med,bättre att hålla öppna kort mot X:et att det finns en annan. Det här upplägget gör det bara mer långdraget och det är onödigt att skuta upp något som ändå måste göras. Bättre att ta det jobbiga och låta X:et få reda på sanningen och inte leva i falska förhoppningar,justas så.
  • legomum
    Ledsenkille skrev 2017-04-27 10:27:40 följande:
    Ja, situationen är mer komplicerad. Svårt att få med allt här. 

Mycket fina råd. Nä jag är inte säker på det ultimatum. Långt ifrån. Men just 
    för att vi haft allt hemligt så länge börjar lixom mitt tålamod tryta. 
    Ja det är klart tålamodet prövas... man vill ju "skrika från hustaken" och visa hela världen ens kärlek.
    Ledsenkille skrev 2017-04-27 10:34:04 följande:

Kan vart bra att ni rensade luften lite grann. Kan ju vara så att hon får sig en tankeställare ändå, speciellt när det blir tufft att bo ihop med exet.

Du får ändå tänka att ett x är det av en anledning....
    Det är besvärligt och trist men tyvärr kommer inte alla förhållanden med manualer.

Men så länge ni orkar så kämpa... kan ju vara så att ni om 60-70 år sitter "på hemmet" hand i hand och haft ett underbart liv tillsammans men att de första åren var väldigt skakiga...

• Meriall

Känns ju rätt elakt mot exet att inte vara ärlig om han nu fortfarande är kär och hoppas. Vad säger hon kring det? Visste han om er och du kan hälsa på där och sova över hos henne (lät ju som stort hus) så lär exet nog flytta ut väldigt fort. Han kommer ju aldrig flytta om han tror att han kan få henne tillbaka genom att hålla ut...

Men är det deras gemensamma hus eller hennes?

• Alana

Vad sägs om att du flyttar in i hennes hus istället? Så kan ni bo där allihop som en lycklig liten familj.. eller nåt. Då kanske han flyttar ut snart. Cool

• Knasihuvudet

Denna fråga har säkert redan ställts men kan inte hon bor hos dig/du hos henne en tid? Eller varannan vecka hos henne och varannan hos dig? Det känns som att det ni har är alldeles för viktigt för att bara ge upp även om jag kan förstå att det känns jobbigt att hon ska bo med sitt ex. Sen borde han ju flytta ganska snabbt om han har några känslor kvar för henne om du kommer dit för personligen hade jag aldrig orkat bo med kvinnan jag älskar om det inte är ömsesidigt och speciellt inte om hennes nya bor där han med. Lycka till iallafall och hoppas ni löser det!

Svar på tråden Sagan blev en mardröm