• ph8205

    Någon som gjort IVF och är gravid med tvillingar?

    Vi har gjort IVF och lyckades på tredje försöket ???? Vårt första försöket som gick "hela vägen" om man säger så, första omgången så fick jag inte tillräckligt många äggblåsor för att göra äggplock och andra gjorde vi äggplock med ett befruktat ägg som resultat men det delade sig oregelbundet så det blev ingen återföring. Men 3:e gången gick det vägen plus att de för att öka chansen att något skulle fästa satte tillbaka 2st fina 3 dagars embryon och båda tog sig!

    Vi är enormt glada och har BF 30:e november.

    Vi har en liten dam på 5år sen tidigare och hon kommer bli överlycklig när hon får veta ? (vi väntar med att berätta det till v.12+0)

  • Svar på tråden Någon som gjort IVF och är gravid med tvillingar?
  • Popetot
    SaraT81 skrev 2017-05-15 13:02:13 följande:

    Missade helt att berätta... Kanske tog ett litet tag att smälta! Men det blev så att på VUL så hittade läkaren två små embryon i magen. Som sagt svårt att smälta men så otroligt glada!


    Ååh grattis! Man går lite i chock ett tag efter den informationen :) Jag var på gynakuten förra veckan efter blödning men allt var bra. Fick se våra små en tredje gång. Vi har en spännande tid framöver. När är du beräknad?
  • ph8205
    SaraT81 skrev 2017-05-15 13:02:13 följande:

    Missade helt att berätta... Kanske tog ett litet tag att smälta! Men det blev så att på VUL så hittade läkaren två små embryon i magen. Som sagt svårt att smälta men så otroligt glada!


    Åh va kul!! Grattis! Ja det tar lite tid att smälta

    Vi gjorde vul i v.7+6 och fick reda på att det var 2st. Nu längtar jag bara efter nästa ul vid kub-testet som jag ska göra nästa vecka o så till på fredag då jag gått 12 fulla veckor!
  • SaraT81

    Tackar till båda lyckoönskningarna, ska också om någon vecka göra KUB-testet och ser fram emot att få se dem igen! Vi berättade för våra föräldrar i helgen, både mannens och mina. Alla blev lika chockade (och glada) över besked och över att det är tvillingar :) Ibland har jag så svårt att fatta det själv, lite sån realitycheck ibland....

    Jag är beräknad till 17 december, men troligtvis lär jag inte gå hela tiden ut... Gick idag in i vecka 9+0, så varje dag är en dag närmare :)

  • LFF
    SaraT81 skrev 2017-05-16 12:37:07 följande:

    Tackar till båda lyckoönskningarna, ska också om någon vecka göra KUB-testet och ser fram emot att få se dem igen! Vi berättade för våra föräldrar i helgen, både mannens och mina. Alla blev lika chockade (och glada) över besked och över att det är tvillingar :) Ibland har jag så svårt att fatta det själv, lite sån realitycheck ibland....

    Jag är beräknad till 17 december, men troligtvis lär jag inte gå hela tiden ut... Gick idag in i vecka 9+0, så varje dag är en dag närmare :)


    Never say never angående att gå tiden ut. Det var liksom det man fick höra hela tiden "Åh, tvillingar, kom ihåg att tvillingar ALLTID kommer för tidigt". Visst, tjena! Mina ville inte alls ut vid igångsättningen på BF. Förstod inte alls varför de skulle ut från värmen i mammas mage. Men, detta är 2013 och jag vet att många landsting idag har v38 som sista vecka för en tvillinggraviditet numera.
  • qwerty2

    Hej, hoppar in lite här????. Vi är på våran tredje ivf och fick sätta in två denna ggn. Inget har tagit sig tidigare. (2 ET och 1 FET).

    Är på rd+2.. har testdag den 2/6. Men jag är en sån tjuvtestare så tänkte testa på morsdag????. Hade varit kul om båda hade tagit sig????

  • Popetot
    qwerty2 skrev 2017-05-22 23:44:47 följande:

    Hej, hoppar in lite här????. Vi är på våran tredje ivf och fick sätta in två denna ggn. Inget har tagit sig tidigare. (2 ET och 1 FET).

    Är på rd+2.. har testdag den 2/6. Men jag är en sån tjuvtestare så tänkte testa på morsdag????. Hade varit kul om båda hade tagit sig????


    Då får vi hålla tummarna för goda resultat på söndag! Hur många dagar är de odlade?
  • qwerty2

    Ja de får vi hoppas. De är båda odlade i fem dagar . Så just nu önskar jag att tiden kunde gå lite fortare Läkaren sa att båda var toppägg. Visst är ju målet en bebis, men två skulle ju vara en bonus!

    Grattis till er som har plussat!

  • ph8205
    qwerty2 skrev 2017-05-22 23:44:47 följande:

    Hej, hoppar in lite här????. Vi är på våran tredje ivf och fick sätta in två denna ggn. Inget har tagit sig tidigare. (2 ET och 1 FET).

    Är på rd+2.. har testdag den 2/6. Men jag är en sån tjuvtestare så tänkte testa på morsdag????. Hade varit kul om båda hade tagit sig????


    Hej!

    Håller tummarna för att ni får ett positivt resultat på söndag!

    Så kände vi med, drömde ju att ett ägg skulle fästa o så gjorde båda det!
  • Popetot
    qwerty2 skrev 2017-05-23 08:58:56 följande:

    Ja de får vi hoppas. De är båda odlade i fem dagar . Så just nu önskar jag att tiden kunde gå lite fortare Läkaren sa att båda var toppägg. Visst är ju målet en bebis, men två skulle ju vara en bonus!

    Grattis till er som har plussat!


    Hoppas testet gått bra idag!
  • qwerty2

    Hej

    De vart svagt positivt . Men jag törs inte riktigt hoppas än, de kommer lite blod av o till.. har mailat kliniken idag så är de väl bara att vänta o se.. men jag är ändå hoppfull. Lägger in en bild, vad tror ni? Är de "riktigt"?

  • LFF
    qwerty2 skrev 2017-05-29 11:42:01 följande:

    Hej

    De vart svagt positivt . Men jag törs inte riktigt hoppas än, de kommer lite blod av o till.. har mailat kliniken idag så är de väl bara att vänta o se.. men jag är ändå hoppfull. Lägger in en bild, vad tror ni? Är de "riktigt"?


    Håller tummarna för att det går vägen!
  • Popetot

    Hur går det för er? Nästa vecka ska vi på rul. Lite nojig, har gått upp 1 kg bara sedan start av ivf. Hur ser det ut för er? Jag är i v 18.

  • qwerty2

    Hej. Nja jag vet inte hur de går. Har blödit massor i en vecka ungefär. Med några dagar där det kom jättemycket. Testen är fortfarande positiva men de betyder ju inte så mycket. Ska testa igen nästa vecka tyckte kliniken. Så vi får väl se. Skulle de va nått kvar skulle de nästintill vara ett mirakel.. :-/

    Det kommer nog gå bra på RUL roligt att få se den lilla/lille!

Svar på tråden Någon som gjort IVF och är gravid med tvillingar?