• Anonym (Foodlover)

Vad äter du? (allätare, vegetarian etc)

Om du behöver en snabbgenomgång av de olika typerna..:

Allätare: äter "allt" (kött, mejeri, ägg, grönsaker etc) Flexitarian: fokuserar på vegetarisk mat men äter ibland kött Pescetarian: vegetariskt + fisk Pollotarian: vegetariskt + fågelkött Lacto: mejeriprodukter, lacto vegetarian = vegetariskt + mejeriprodukter Ovo: ägg, ovo vegetarian = vegetariskt + ägg Vegetarian: inga animaliska produkter Vegan faller inom vegetarian då det endast handlar om mat här.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad äter du? (allätare, vegetarian etc)
  • Anonym (Fuff)

Drygt 1/3 har valt annat än "allätare". Det gör mig glad med tanke på hur det såg ut för bara 15 år sedan.

• Anonym (Foodlover)

Kul med alla röster! :) Mera mera!

• Aniiee
    Anonym (Fuff) skrev 2017-05-26 19:46:47 följande:

Drygt 1/3 har valt annat än "allätare". Det gör mig glad med tanke på hur det såg ut för bara 15 år sedan.

nej, knappt en tredjedel (nu, jag vet =P) har valt annat än "allätare", dock säger det inte så där supermycket. Det är mycket  möjligt att vara allätare och äta mindre och bättre kött än om man är (insert-alla-utom-vegetarian-här).
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Anonym (Fuff)
    Aniiee skrev 2017-05-26 21:05:57 följande:
    nej, knappt en tredjedel (nu, jag vet =P) har valt annat än "allätare", dock säger det inte så där supermycket. Det är mycket  möjligt att vara allätare och äta mindre och bättre kött än om man är (insert-alla-utom-vegetarian-här).
    Missunnsam mot mina glädjekänslor? Hmm du får lugna dig lite, du är min favorit-fl:are ;)
  • fluu

Vego+fisk-mjölk.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Aniiee
    Anonym (Fuff) skrev 2017-05-26 21:42:20 följande:
    Missunnsam mot mina glädjekänslor? Hmm du får lugna dig lite, du är min favorit-fl:are ;)
    inte alls, bara lite lekfullt besserwisser =P
  • Anonym (Foodlover)

Jag ger tråden ännu en puff, vore trevligt med ännu fler röster!

• Seraphina

LCHFare, kryssade i allätare för det var närmast

• gbgumman

Jag äter det jag tycker smakar bra. Alltid. Vegetariskt är många gånger godare än kött så det blir mycket vego.

• Rafael90

Identifierar mig inte som nån speciell -ian, äter mest vegetariskt för att det är billigare men äter övriga när tillfälle ges (utom skaldjur Kräks).

• Anonym (Nova)

Jag äter LCHT-baserad kost och inga exotiska kötter eller lamm och skaldjur. :) 

• Aniiee
    Anonym (Nova) skrev 2017-06-12 00:18:33 följande:

Jag äter LCHT-baserad kost och inga exotiska kötter eller lamm och skaldjur. :) 

Vad står t-et för? =)
  • Duckan

Allätare.
    Skulle inte kunna tänka mig att slopa köttet helt även om jag äter några vegetariska måltider till lunch emellanåt. 

• Anonym (Foodlover)

Åh, kul med fler svar! Hade ju varit riktigt festligt med 100 röster, men det vet jag inte om vi kan komma upp i utan att jag puffar tråden i några veckor, haha.

Många verkar se LCHF som något som förtjänar egen kategori, men det förstår jag inte riktigt. Hos allätare (och de andra alternativen) finns det många olika typer av dieter med olika intag av protein, kolhydrater och fett, det är inte direkt sådana saker jag frågar om här.

Svar på tråden Vad äter du? (allätare, vegetarian etc)