• Nappar12

    gravid och utkastad

    Igår hade jag ett stort bråk med sambon. Han vägrade låta mig gå till jobbet och låste in mig i lägenheten så jag inte kunde komma ut. Det var min första arbetsdag på ett nytt jobb. Han ville inte att jag skulle gå till jobbet då han själv är arbetslös för tillfället och skyller på att det är mitt fel. Han sjukskrev sig för några månader sedan då han påstod sig vara utbränd pågrund av mig.. han kastade ut min väska och kläder i trapphuset och bad mig åka hem till min hemstad som är 3 timmar bort med tåg. Han sa att hans mamma hade sagt vi behöver paus från varandra i minst 2 veckor pågrund av alla våra bråk o tjafs... detta är inte första gången det händer utan FLERA gånger under vårt förhållande har jag fått pendla fram o tillbaka från min hemstad då han behövt ha "paus" och tid för sig själv. Under 1 år har jag minst 10 ggr fått packa upp o ner kläder som han kastat ut när han varit arg o sedan ångrat sig,.

    Idag fick jag reda på att jag är gravid! problemet är att jag har INGEN tillit kvar efter att han kastat ut mig o mina saker i trapphuset där jag fick stå barfota i flera timmar innan han öppnade dörren igen och jag är rädd att det kommer hända igen. Det är som sagt inte första gången och defintivt inte sista. Jag vill inte utsätta mig för flera psykiska påfrestningar och riskera bli av med ännu ett jobb som gravid! Så min första tanke är att jag ska bo kvar i min hemstad där jag har familj och vänner istället under hela graviditeten och sedan får han helt enkelt flytta till min hemstad.
    Jag kan inte riskera att bli utkastad igen som gravid ! eller ännu värre med ett litet spädbarn i famnen.. vågar verkligen inte ta den risken om vi ska leva ihop i hans lägenhet igen o han kommer få sina utbrott.. är bara givetvis ledsen över att behöva gå igenom allt ensam bara. Är det några fler som gått igenom en sådan här svår situation? :(

  • Svar på tråden gravid och utkastad
  • Anonym (Mama Mia)

    Och vilket land kommer han ifrån?

    Jag har själv erfarenhet av att pappan (arab) till mitt första barn jag födde i tonåren (!) kunde snacka strunt om mig som t ex hur jag gillade att ha det i sängen (sexuellt) och skratta med sina kompisar åt detta - trots att jag var där och hörde och led av det han beskrivit med förlöjliganden etc.

  • Nappar12

    Han kommer från Iran. Han vägrar att lämna tillbaka mina saker förrens jag har gjort abort. Jag är i v.15 nu och någon abort kommer jag inte göra. Han pratar skit om mig till hela sin familj och säger att jag "lurat" honom till en graviditet han inte vill ha trots att han från början sa att han inte vill jag gör abort.. nu när jag bestämt mig för att lämna honom så säger han att barnet inte är hans och att han inte vill ha med mig eller barnet och göra. Jätte jobbig situation men tack och lov har jag min familj och vänner som stöttar mig och vet kommer ställa upp för mig. Jag har bestämt mig för att behålla barnet ändå då jag inte vill göra en sen abort.. Inte förräns han sökt psykisk vård  kommer han få träffa barnet. I och med att jag flyttat bort 150 mil till min familj så kommer det också vara svårt för honom att få träffa det.. känns tryggt då jag är rädd att han kommer bli våldsam igen och har bla hotat att "dra barnet ur min mage" och köra över mig med en bil. fruktansvärt.

  • Anonym (Fy...)
    Nappar12 skrev 2017-08-05 11:37:37 följande:

    Han kommer från Iran. Han vägrar att lämna tillbaka mina saker förrens jag har gjort abort. Jag är i v.15 nu och någon abort kommer jag inte göra. Han pratar skit om mig till hela sin familj och säger att jag "lurat" honom till en graviditet han inte vill ha trots att han från början sa att han inte vill jag gör abort.. nu när jag bestämt mig för att lämna honom så säger han att barnet inte är hans och att han inte vill ha med mig eller barnet och göra. Jätte jobbig situation men tack och lov har jag min familj och vänner som stöttar mig och vet kommer ställa upp för mig. Jag har bestämt mig för att behålla barnet ändå då jag inte vill göra en sen abort.. Inte förräns han sökt psykisk vård  kommer han få träffa barnet. I och med att jag flyttat bort 150 mil till min familj så kommer det också vara svårt för honom att få träffa det.. känns tryggt då jag är rädd att han kommer bli våldsam igen och har bla hotat att "dra barnet ur min mage" och köra över mig med en bil. fruktansvärt.


    Du kan inte bestämma när och om han får träffa barnet. Du har valt honom som pappa till ditt barn och han kommer gå träffa barnet om han vill. Du har inget att säga till om det. Tyvärr. Det är väldigt själviskt och grymt mot barnet att behålla det.
  • Anonym (Förstår)
    Nappar12 skrev 2017-08-05 11:37:37 följande:

    Han kommer från Iran. Han vägrar att lämna tillbaka mina saker förrens jag har gjort abort. Jag är i v.15 nu och någon abort kommer jag inte göra. Han pratar skit om mig till hela sin familj och säger att jag "lurat" honom till en graviditet han inte vill ha trots att han från början sa att han inte vill jag gör abort.. nu när jag bestämt mig för att lämna honom så säger han att barnet inte är hans och att han inte vill ha med mig eller barnet och göra. Jätte jobbig situation men tack och lov har jag min familj och vänner som stöttar mig och vet kommer ställa upp för mig. Jag har bestämt mig för att behålla barnet ändå då jag inte vill göra en sen abort.. Inte förräns han sökt psykisk vård  kommer han få träffa barnet. I och med att jag flyttat bort 150 mil till min familj så kommer det också vara svårt för honom att få träffa det.. känns tryggt då jag är rädd att han kommer bli våldsam igen och har bla hotat att "dra barnet ur min mage" och köra över mig med en bil. fruktansvärt.


    Kan rekomendera att anmäla hoten. Du kan inte bestämma att han inte ska träffa sitt barn. Genom att anmäla varje övertramp han gör får du bevis som eventuellt kan underlätta en vårdnadstvist. Och eventuellt få besöksförbud. Vet att det är svårt att anmäla men är värt det i längden. Var rädd om dig.
  • Anonym (Visst)

    Visst kan du hindra honom att träffa barnen om du inte uppger honom som fader. Uppge "fader okänd" istället, då skyddar du både dig själv och barnet. Han vill ju ändå inte ha det så han har ju valt det själv?

    Jag har varit i samma situation, var rädd om dig!!!

  • Anonym (J)
    Nappar12 skrev 2017-07-22 15:47:15 följande:

    Jag var dum nog och gå tillbaka i hopp om att vi kanske skulle kunna leva tillsammans som ett par och ta hand om barnet ihop. Det visade sig vara ett STORT misstag som slutade i misshandel efter en månad. Han började med att slå sönder min mobiltelefon, hota mig om abort och säga att han kommer skjuta mig i magen om jag behåller barnet, drog mig i håret och slängde iskallt vatten i ansiktet. Sedan slängde han allt mitt smink på golvet och tog mina hemnycklar ifrån mig och låste ut mig i trapphuset igen. I o med mitt graviditetsillamående har jag inte orkat laga mat eller ha sex då började han säga vilken värdelös hora jag är som inte är till någon nytta... och att han kan lika gärna bo ensam än med någon som är till en börda.. att jag är psykiskt sjuk, att barnet kommer bli ett missfoster som jag. Sedan lät han mig stå ute i flera timmar och vägrade släppa in mig. Ringde bara o skrek vilken hora jag är. Till sist gav jag upp och tog tåget hem (utan att få med mig något av mina värdesaker) vilket innebär att jag måste åka tillbaka så småningom igen.. Gud vilket helvete det har varit! Jag önskar man vore smart nog från början och inse att jag lever med en psykiskt sjuk man som aldrig kommer ändra sig. 1 år har detta pågått och fortfarande är jag naiv och tro att han skulle ändra sig.. men tyvärr har misshandeln bara blivit värre..


    Tänk om han ska behandla barnet så här varannan vecka...
  • Anonym (Fy...)
    Anonym (Visst) skrev 2017-08-05 12:17:53 följande:

    Visst kan du hindra honom att träffa barnen om du inte uppger honom som fader. Uppge "fader okänd" istället, då skyddar du både dig själv och barnet. Han vill ju ändå inte ha det så han har ju valt det själv?

    Jag har varit i samma situation, var rädd om dig!!!


    Då behöver pappan bara säga att han är pappa så fixar han gemensam vårdnad och umgänge snabbt. Inom några år så är det vv. Han kommer bara förlora umgängesrätt om det kan bevisas att han skadar barnet.
  • Anonym (J)
    Anonym (Fy...) skrev 2017-08-05 12:47:01 följande:

    Då behöver pappan bara säga att han är pappa så fixar han gemensam vårdnad och umgänge snabbt. Inom några år så är det vv. Han kommer bara förlora umgängesrätt om det kan bevisas att han skadar barnet.


    "Han kommer bara förlora umgängesrätt om det kan bevisas att han skadar barnet."

    Och då är det kanske för sent...
  • Anonym (Fy...)
    Anonym (J) skrev 2017-08-05 12:51:13 följande:

    "Han kommer bara förlora umgängesrätt om det kan bevisas att han skadar barnet."

    Och då är det kanske för sent...


    Precis... trist att dömma sitt egna barn till ett liv med en sådan far. Att inte ens kunna ha en trygg barndom och en spädbarnstiden med en otrygg mamma, vårdnadstvist och våld. :(
  • Anonym (JS)
    Anonym (Fy...) skrev 2017-08-05 12:47:01 följande:

    Då behöver pappan bara säga att han är pappa så fixar han gemensam vårdnad och umgänge snabbt. Inom några år så är det vv. Han kommer bara förlora umgängesrätt om det kan bevisas att han skadar barnet.


    Riktigt så enkelt är det faktiskt inte, även pappor som är noterade som pappor i rullarna kan få kämpa år att träffa sina barn. Att starta en faderskapsutredning, få faderskap utrett, fastställt och umgängesrätt och vårdnad är inte så enkelt som många tror. Vi kan prata åratal, har en manlig släkting som blev nedtecknad som far, och erkände faderskap men mamman ville absolut inte att de skulle träffas, så det tog över ett år innan han ens fick umgängesrätten klar, nästan 3 år innan han fick börja ha varannan helg och nån gemensam vårdnad tror jag inte finns än idag. Och här pratar vi om en vanlig skötsam kille, fanns inget våld eller hot i det förflutna. Kort sagt vill man sätta sig på tvären som kvinna så har vi tyvärr som det ser ut idag väldigt stora möjligheter att göra det, och i det hör fallet skulle jag rekommendera att sätta sig på tvären på alla sätt som finns! Fader okänd till och börja med, för många räcker det faktiskt, för det kräver motivation, tålamod och tid att kämpa för vårdnaden om ett barn, och på beskrivningen av den här mannen så verkar han inte ha någotdera så faser okänd kan nog räcka rätt långt i det hör fallet.
  • Nappar12

    Kommer absolut inte hindra honom från att träffa barnet på något sätt.. vill bara inte barnet ska växa upp med en pappa som kallar mig för hora, skriker, kastar glas och saboterar saker vid minsta bråk , tar sönder mobiltelefoner datorer och diverse viktiga saker och hindrar mig från socialt umgänge och jobb. Söker han hjälp för sin aggressivitet och verkligen visar att han ändrats så är det ju självklart att mitt barn ska få ha en relation till sin pappa när barnet blir äldre... men då kommer han få komma hit till min hemstad och hälsa på för jag kommer ALDRIG i mitt liv flytta tillbaka efter misshandeln han utsatt mig för som gravid.

  • Anonym (Denise)
    Nappar12 skrev 2017-08-06 12:28:57 följande:

    Kommer absolut inte hindra honom från att träffa barnet på något sätt.. vill bara inte barnet ska växa upp med en pappa som kallar mig för hora, skriker, kastar glas och saboterar saker vid minsta bråk , tar sönder mobiltelefoner datorer och diverse viktiga saker och hindrar mig från socialt umgänge och jobb. Söker han hjälp för sin aggressivitet och verkligen visar att han ändrats så är det ju självklart att mitt barn ska få ha en relation till sin pappa när barnet blir äldre... men då kommer han få komma hit till min hemstad och hälsa på för jag kommer ALDRIG i mitt liv flytta tillbaka efter misshandeln han utsatt mig för som gravid.


    Mitt ex var ochså från Iran och han kastade ut mig några gånger,en gång framför vårat barn.Han blev värre och värrre.Till slut lämnade jag den sjuka människan med noll respekt för mig(barnets mamma).Efter separation fortsatte han med hot och psykiskt misshandel.Mitt råd:anmäl honom om han hotar/trakasserar dig.Svara inte på hemska sms,lyssna inte om han ringer och snackar skit om dig.
  • Anonym (Fy...)
    Nappar12 skrev 2017-08-06 12:28:57 följande:

    Kommer absolut inte hindra honom från att träffa barnet på något sätt.. vill bara inte barnet ska växa upp med en pappa som kallar mig för hora, skriker, kastar glas och saboterar saker vid minsta bråk , tar sönder mobiltelefoner datorer och diverse viktiga saker och hindrar mig från socialt umgänge och jobb. Söker han hjälp för sin aggressivitet och verkligen visar att han ändrats så är det ju självklart att mitt barn ska få ha en relation till sin pappa när barnet blir äldre... men då kommer han få komma hit till min hemstad och hälsa på för jag kommer ALDRIG i mitt liv flytta tillbaka efter misshandeln han utsatt mig för som gravid.


    Men problemet är ju att det inte är upp till dig! Du redan bestämt att ditt barn ska ha en pappa som skriker hora, slår sönder saker, kastar saker och hindrar sina nära från socialt umgänge osv. DU har bestämt att ditt barn ska ha honom som pappa resten av sitt liv! Han kommer få vv , delad vårdnad osv så länge han inte blir dömd för att ha behandlat barnet så. Du kan inte bestämma när och om han får träffa barnet. Fattar du inte det??

    Du tycker att det är jobbigt att genomgå en abort. Hur jobbigt tror du inte att det blir att se sitt barn växa upp med den pappan? Är ditt framtida barns trygghet mindre värt än ditt behov av att slippa obehag/smärta vid abort?

    Du har bestämt att ditt barn ska behöva stå ut med honom hela sin barndom för att du tycker att en abort är jobbig...
  • Anonym (JS)
    Nappar12 skrev 2017-08-06 12:28:57 följande:

    Kommer absolut inte hindra honom från att träffa barnet på något sätt.. vill bara inte barnet ska växa upp med en pappa som kallar mig för hora, skriker, kastar glas och saboterar saker vid minsta bråk , tar sönder mobiltelefoner datorer och diverse viktiga saker och hindrar mig från socialt umgänge och jobb. Söker han hjälp för sin aggressivitet och verkligen visar att han ändrats så är det ju självklart att mitt barn ska få ha en relation till sin pappa när barnet blir äldre... men då kommer han få komma hit till min hemstad och hälsa på för jag kommer ALDRIG i mitt liv flytta tillbaka efter misshandeln han utsatt mig för som gravid.


    Problemet är att släpper du in honom bestämmer inte du längre. Så tänk på det, vad han gör mot dig kommer inte påverka hans rätt till barnet, du kommer inte få bestämma att han ska komma till dig det gör rätten och du kan bli dömd om du undanhåller barnet om han redan fått umgängesrätt eller delad vårdnad osv enda sättet för dig att behålla kontrollen över det är att se till att du har full vårdnad.
Svar på tråden gravid och utkastad