Somnar er 9-12 månaders när ni är bortbjudna på kvällen?
Hej!
Somnar era lite "äldre" bebisar borta när ni är bortbjudna på kvällen? Tidigare har det inte varit några konstigheter.. Kunde somna i sele, vagn osv och sov tills vi skulle åka hem på kvällen. (Skönt att kunna umgås lite med vännerna när han somnat)
Men nu börjar det bli lite krångligare och kommer på mig själv att vilja åka hem när det är dags att sova men så vill jag inte ha det i längden.
Det som kan uppstå är gå ut och gå och söva i vagn = kommer vakna efter ca 1 timme ändå, och vara gnällig... Inte så kul att umgås då.
Vara vaken längre = bara gnäll, så det blir heller inte trevligt
Söva i värdarnas sovrum = han kommer nog inte till ro så lätt så det kan bli en mindre fight, när man e klar e det väl dags att åka hem typ (detta är vad jag tror, om jag känner honom iaf...
Typ hos mor och farföräldrar där han är van är det inga problem.)
Jag vill inte att han ska "vänja" sig att bara kunna sova hemma i sängen- men är det här en period som kan bli lättare? Har egentligen inga problem att anpassa mig och åka hem om det passar honom och oss bäst just nu, men är som sagt rädd att han blir ovan att somna borta och att det blir ett långvarigt problem som kommer låsa oss..
Vad tror ni? Tips? Hur har ni haft/har det? :)