• Bendangered

vilken försäkring ska vi välja

Hej! ny medlem här och jag o min sambo undrar om vi ska välja trygg hansa eller folksam gällande gravidförsäkring och sedan barn försäkring vi tänker stå fast vid ett bolag.. vi har läst på lite men har beslutsångest help

• Svar på tråden vilken försäkring ska vi välja
  • FrökenMp

Vi valde trygg hansa (den som kostar pengar) för sen när man tecknar barnförsäkring hos dom så drar dom av summan man fick betala för gravidförsäkringen.

• Myysan

Jag tog Folksam då börjar försäkringen gälla ifrån v10 och sen från v22 på fostret.

• Snuttis2

De vanliga "större" försäkringsbolagen är snarlika , det som skiljer kan vara start vecka som beskrivet ovan. Vi valde Länsförsäkringars betal variant tillslut, den kan jämföras med trygg hansa ! Främst för vi hade majoriteten av övriga försäkringar där o är himla nöjda!

• Meriall

Trygg hansa valde jag och är supernöjd. Första barnet fick en ovanlig diagnos men försäkringen täckte. Inga problem att få ut en stor summa för det.

Andra barnet var prematur och vi hade deras gravidförsäkring. Var inga problem alls att gå över till barnförsäkringen trots att jag hört att det ska vara svårt få försäkring med prematurt barn.

Har själv också trygg hansa och råkade ut för en sjukdom för några år sedan. Fick ersättning då med, inga krångel alls. Igen en diagnos som många andra inte täcker.

Supernöjda med trygg hansa.

• Anotherone
    FrökenMp skrev 2017-06-26 22:04:04 följande:

Vi valde trygg hansa (den som kostar pengar) för sen när man tecknar barnförsäkring hos dom så drar dom av summan man fick betala för gravidförsäkringen.

Samma här! Vi har även hus, bil, båt och resten av familjen hos dem så det kändes logiskt. Jag är glad att jag tog den som kostade också för att jag fick ersättning nu när förlossningen avslutades m akut snitt. Även svåra bristningar och blodförlust ersätts.
Svar på tråden vilken försäkring ska vi välja