• Sa17

Missed abortion

Jag fick två mindre klarröda blödningar i vecka 5 & 6 samt några dagar med bruna flytningar och molvärk som lättare mensvärk till och från.

Är rädd för Missed abortion och har läst varendra tråd som finns att tillgå. Vågar inte tro på graviditeten alls. :(

En fundering till alla ni som drabbats av missed abortion har ni fått ytterligare symptom efter att fostret ska ha dött eller har ni bara behållt symptomen ni hade sedan innan?

Exempel:

Om ma upptäcks i säg vecka 14 och fostret ska ha dött i vecka 6, har ni då upplevt nya graviditetssymptom mellan vecka 7 & 14?

Vet att många har kvar sina symptom länge men mer fundersam på om det är vanligt att det tillkommer nya efter fostrets död?

För mig var det nu en vecka sedan första blödningen och upplever att jag fått ännu mer ont i brösten, illamående, ökad hunger och minskad aptit när jag väl äter. Innan blödningarna hade jag bara ont i brösten. Undrar om jag ska se det som positiva tecken eller om det inte har någon betydelse alls. Har tagit graviditetstest imorse även om jag vet att man kan vara positiv i flera veckor efteråt men mer för att kunna utesluta att det inte var negativt. Testet var starkt positivt iallafall.

Hoppas ni vill dela med er

• Svar på tråden Missed abortion
  • Estor

Jag har haft ett MA mina symtom ökade inte..

Du väntar barn och inte ett missfall, så försök njut. Blödde inget innan MA. Men under denna graviditet har jag haft en blödning i v7 är nu i 18 och har haft väldigt lite symtom.

• Meriall

Jag märkte ingen skillnad i symptomen när jag fick MA. Varken mer eller mindre. Fick dock en stark känsla att något var fel.

Blödde vid mens då men det har jag även gjort i alla vanliga graviditeter som gått bra. Så att du blödit behöver inte betyda något, speciellt inte om det var vid 'menstid'. Illamående som håller i sig/blir värre är iaf bra tecken.

Men kolla med vul om du är orolig.

• Snuttis2

Som någon sa så är det mer troligt att du väntar barn än missfall , så försök att inte stressa utan ta en dag i taget så mår både du o fostret bättre!

Har drabbats av både missfall o MA, mitt MA upptäcktes i v 11-12 på kontrollen men fostret hade dött runt v 7-8!

Hade alla möjliga symtom och inte varit drabbad av några blödningar !

Vad som än händer så kan du inte påverka det, du kan göra en kontroll i v 9 o fostret dör i v 10!

Det enda du kan göra är att ta hand om dig och din mage på bästa sätt!

• Jsv17

Vid mitt MA hade jag både mycket symptom och inga blödningar alls, den här graviditeten har jag haft både blödningar (en stor) och väldigt få och sporadiska symptom och nu är jag i v.18, graviditeten bekräftad med pigg bebis med pickande hjärta på 2 vul och kubul och nu har jag börjat känna bebisen, så det är helt omöjligt att säga. Det bästa är nog om du försöker få ett vul, även om det som min läkare sa är en ögonblicksbild, så vet du ju att de blödningar du haft nu inte beror på MF/MA. Blödningar vid grav verkar väldigt vanligt, även om jag vet hur läskigt det är så behöver det inte betyda MF även om det kan det. Håller tummarna att allt går bra för dig

• Erla

Alla mina symtom försvann efter två mindre blödningar och ett par veckor senare upptäcktes att fostret dött. Har haft en liten blödning denna graviditeten också och är i vecka 33 nu. Skillnaden var att symtomen ökade denna gången :)

• Sa17

Tack så mycket för era svar, känner mig lite lugnare :)

• AK78

Förstår hur du känner. Hade ett MA förra året och oroar mig ständigt.. men som någon skrev väntar vi barn och inte missfall. Jag blödde men inte jättemycket och hade inga smärtor. MVC trodde att det kunde vara en tvillingbörd från början och först flera veckor senare konstaterades att det inte var det och att fostret dött i v 6. Denna graviditet har jag haft bruna, rosa och rödfärgade flytningar, blött färskt blod och varit helt övertygad om att allt avstannat. Men såg ett hjärta vid KUB och känner nu fladder. Är i v 17.

Försök att inte oroa dig och njut! Lycka till!

Svar på tråden Missed abortion