• randigorutig

Vilka kläder/mode är fulast?

Själv har jag svårt för dessa stickade tröjor från oss molly. Ful passform och allmänt tantiga. Vad tycker du? Finns det något mode eller plagg du tycker är fult?

• Svar på tråden Vilka kläder/mode är fulast?
  • Anonym (Undi)
    Anonym (Fjanten) skrev 2017-07-02 22:07:02 följande:

Undrar också hur det kunde bli populärt. Ser så onaturligt ut!

Ibland är ju onaturligt snyggt, typ nyklippt hår med rakt avslut. Eller?

Tycker det ät svårt det där men jag har insett att för egen del handlar det inte egentligen om vad som är naturligt. Jag kan tycka att kraftiga ögonbryn gör sig jättebra på vissa faktiskt, det är alltid snyggare än exempelvis snkläppar, men på vissa passar det inte.
  • Anonym (Fjanten)
    Anonym (Undi) skrev 2017-07-03 08:36:05 följande:

Ibland är ju onaturligt snyggt, typ nyklippt hår med rakt avslut. Eller?

Tycker det ät svårt det där men jag har insett att för egen del handlar det inte egentligen om vad som är naturligt. Jag kan tycka att kraftiga ögonbryn gör sig jättebra på vissa faktiskt, det är alltid snyggare än exempelvis snkläppar, men på vissa passar det inte.

Jag tycker att tjocka ögonbryn är snyggt, men inte när de ser ditlimmade ut, liksom glansiga.
  • Anonym (Undi)
    Anonym (Fjanten) skrev 2017-07-03 13:43:26 följande:

Jag tycker att tjocka ögonbryn är snyggt, men inte när de ser ditlimmade ut, liksom glansiga.

Nä, där är jag helt med. Då ser det inte ens ut som ögonbryn längre.
  • Anghammarad
    vallakra skrev 2017-07-01 18:17:08 följande:
    Haha, jag tycker tvärtom att färgat hår på kvinnor strax över min ålder ser enbart fåniga ut med färgat hår. Jag menar, vem tror dom att dom lurar?
    Så du menar att man måste sluta färga håret när det kommer gråa hår? Det är okej att färga ett brunt, rött, blont eller svart hår hur mycket man vill men helt förkastligt att färga ett grått hår?
  • Anonym (jag)

Jag älskar allt som är bekvämt:) livet är för kort för att ha på sig mode som är obekvämt bara för att vara tuff för sin omgivning.

Så det mode som jag tycker ser roligt ut är sånt som man ser är sjukt obekvämt, men bäraren tvingar sig att bära det ändå och ser så stolt ut:)

• pollis

Har heller aldrig förstått mig på odd molly, inte fina alls och ser verkligen tantiga ut. Sen som nån skrev, 90-tal måste ju va det värsta modet nånsin (vida byxor, korta tröjor/jackor, uppdragen string, urringning osv.)

• Anonym (jag)
    pollis skrev 2017-08-09 13:19:54 följande:

Har heller aldrig förstått mig på odd molly, inte fina alls och ser verkligen tantiga ut. Sen som nån skrev, 90-tal måste ju va det värsta modet nånsin (vida byxor, korta tröjor/jackor, uppdragen string, urringning osv.)

Du glömde Buffalo-skorna=)
  • randigorutig
    Anonym (jag) skrev 2017-08-09 13:25:26 följande:

Du glömde Buffalo-skorna=)

Haha ja buffaloskorna! De var så inne och så dyra. Alla som hade dem var himla coola men fulare skor finns nog inte. Möjligtvis när det var inne med jättespetsiga skor, det var nästan lika fult.
  • sextiotalist
    randigorutig skrev 2017-06-30 22:01:11 följande:

Själv har jag svårt för dessa stickade tröjor från oss molly. Ful passform och allmänt tantiga. Vad tycker du? Finns det något mode eller plagg du tycker är fult?

Jag var tvungen att googla på Odd Molly, har hört detta namn i tid och otid men visste knappt hur deras kläder såg ut.
    Nu när jag såg bilderna så förstår jag, det är kläder som jag inte ens bemödar mig att titta på, därav jag inte koppla kläder och deras namn.
  • Anonym (iop)

Kom på en till: Big pony-tröja.

Svar på tråden Vilka kläder/mode är fulast?