• Ungtjejj

Insemimation efter hur många försök?

Hej! Jag har varit i Danmark och gjort en insemination i maj. Jag hade ett stort fint ägg och barnmorskan sa "It's perfect time" ägglossningen skulle ske väldigt snart sa hon. Och jag tänkte YES detta kommer ta. Men icket. Fick min mens..trist. Jag är 25 år och har inget fel så att säga. Undrar mest efter hur många försök det tog för er samt om ni har tips för att det ska "ta" snabbare om? Har så lång resa och mycket planering.

Hoppas ni har några svar :)

• Svar på tråden Insemimation efter hur många försök?
  • Aliona

Det är inte så vanligt att det tar på första försöket, ens när man är ung och allt ser bra ut. Jag såg statistik från Storkklinik när jag inseminerades. Kommer inte ihåg hur det car nu, men det var kanske i genomsnitt tre försök för 25-åringar eller något sådant. Jag vet att man blir jättebesviken varje gång, men det är bara att försöka igen.

Det viktigaste för att öka sina chanser är att inte ta i ibuprofen (tup ipren), inte röka och inte dricka för mycket koffein (motsvarande <3 koppar kaffe). Sen är det alltid bra att leva sunt, motionera, gå ner i vikt om man ärmycket överviktig och äta allsidigt med bra fetter och lite vitt socker. Skulle inte ge mig på naturmediciner om du inte har något problem. Folsyra bör du ta redan nu, men det ökar intechanserna attbli gravid. En del går också på akupunktur, men det finns inget vetenskapligt bevis. Och försök att koppla av och gör andra roliga grejer!

• Aliona

Förresten, vilken klinik går du till? De borde ha gett dig all den här informationen.

• Meriall

Har en bekant som det gick på andra försöket för. Hon var också jättebesviken när det inte tog sig på första. Hon var kanske lite äldre än dig men inte mycket.

• Ungtjejj
    Aliona skrev 2017-07-01 07:01:22 följande:

Förresten, vilken klinik går du till? De borde ha gett dig all den här informationen.

Jag gick på Sellmer kliniken i DK. Jag är supernöjd. Hon sa att om det inte tar så försöker vi igen.
  • Biet

Om jag minns rätt så för de flesta(över 80%) så här det lyckats inom 3 försök.

Detta gäller för ofryst sperma, det är något lite lägre sannolikhet för fryst. Men du är ung och borde inte ha några problem att bli gravid.

Det är bara att hålla tummarna så kommer du/ni att lyckas.

Svar på tråden Insemimation efter hur många försök?