• Supermamma

    Planerat kejsarsnitt bifsll

    Jag har fått ett ja på min begäran att få

    Ett planerat kejsarsnitt i Göteborg.

    Första barnet var planerat då bebisen låg i säte. Nu kände jag att jag vill föda kejsarsnitt. Vi fick en tid hos läkaren i vecka 34. Jag var påläst och hade läst Socialstyrelsens rapport. Jag förklarade att jag gjort ett kejsarsnitt innan ochvupplevelsen var bra. Jag kände mig trygg. Den känslan vill jag bära med mig på nästa. Läkaren sa attjag får ett kejsarsnitt! Men om jag inte hade gått igenom ett snittt innan hade hon velat att jag kom på samtal. Vill informera er att enligt socialstyrelsen kan man aldrig tvinga en förälder föda vaginalt. Stå på er!

  • Svar på tråden Planerat kejsarsnitt bifsll
  • viseversa

    Vadå inte tvinga? Får man inte snitt beviljat är man så illa tvungen att föda vaginalt. Eftersom barnet kommer ut när det är redo oavsett vad man vill.

  • Lia4
    viseversa skrev 2017-07-04 10:25:07 följande:

    Vadå inte tvinga? Får man inte snitt beviljat är man så illa tvungen att föda vaginalt. Eftersom barnet kommer ut när det är redo oavsett vad man vill.


    haha, precis. Har aldrig förstått det där med att "ingen kan tvinga en till att föda vaginalt". Eh jo.. Det är rätt lätt ;).
  • viseversa
    Lia4 skrev 2017-07-04 10:52:10 följande:
    haha, precis. Har aldrig förstått det där med att "ingen kan tvinga en till att föda vaginalt". Eh jo.. Det är rätt lätt ;).
    Precis. "Jag vill ha snitt för att jag är rädd, sprack med förra, inte vill förstöra underlivet mm mm mm." Svar.... "nej du får inte snitt" Nehe vad ska man göra då? För ungen kommer ut. Och får man inte ks blir det genom underlivet den kommer.
Svar på tråden Planerat kejsarsnitt bifsll