marielek skrev 2017-07-14 11:11:57 följande:
Ja som säger att det kan göra ont, men alla mina missfall har börjat med att det gör ont precis på samma sätt som det för nu????. Skillnaden är att nu gör gör det ont varje dag. Tidigare var det i samband med blödningen. Jsg försöker att inte tänka på det men det är ju omöjligt! Vad kul för er som gått över 12 veckor! Håller tummarna för er. Jag jobbar nu men egentligen vill jag bara ligga så stilla som möjligt.. inte för att det kanske hjälper men det sitter väl mest i huvudet. De säger att det är ovanligt med många missfall men ändå läser man här att många haft det!
Förstår din känsla, Jag vilade mycket och gjorde så lite som möjligt i början, var så rädd att påverka något negativt. Nu är jag piggare och vågar mig ut mer.
Låter bra att det molar konstant, det har det gjort för mig. Det slutade runt v 10+ denna gången som även andra gånger...blev jätterädd, men ingen fara. Är ju spökveckor då så det är svårt upptäcka nåt fel då kände iaf jag. Hade ju ingen aning om mitt MA förra året, men så hade det ju dött bara ett par dagar tidigare, så kanske hade det kommit igång av sig själv inom ett par veckor, men är ändå glad vi upptäckte det så tidigt. De som inte haft många missfall skriver kanske inte så mycket på fl, därför läser man mycket om det. Men frågan är vad procenten eg är. Jag har ju haft två nu, ett mf v 5 och sen MA v 13 då...men hade faktiskt förhöjda värden på TSH upptäckte de på min utredning jag bokade privat efter andra..så kanske var det orsaken? Nu går jag på täta kontroller som gravid för att hålla det nere.