Hur tidigt kom ditt illamående?
Hur tidigt kom dit gravid illamående?
Hur tidigt kom dit gravid illamående?
I alla mina graviditeter har det börjar 5-7 dagar efter att jag skulle ha fått mens.
Första graviditeten i v 8 och gav med sig i v 10.
Andra graviditeten i v 6 men blev mindre redan i v 7 och sen fick jag mf.
Tredje graviditeten i v 5 och höll i sig till v 17 innan det sakta gav med sig men försvann aldrig helt under hela graviditeten.
Jag mådde aldrig illa. Däremot fick jag stenhårda bröst i vecka 8 och det var då jag misstänkte att jag var gravid.
Mådde inte illa. Har 5 barn.
Mått skit från ca 5+0 fram till vecka 11 någon gång.
En graviditet helt utan illamående, slutade tyvärr i missfall.
Började att må illa ca ett par veckor in i varje graviditet. Det eskalerade tills den grad att jag tillslut var tvungen att läggas in för att få dropp för att vända måendet åt rätt håll igen. ... Med vänlig hälsning, Pentra
Innan jag plussade.
Med 1an började det direkt när jag blivit gravid. Jag var yr och mådde illa och tog massa tester men alla var negativa i över 1,5v. Trodde pga detta att jag var längre gången än jag var. Blev bakflyttad 2v vid RUL vilket var mycket märkligt med tanke på illamåendet (hade oregelbunden mens).
Med 2an var jag knappt illamående alls. Kände mig lite bakfull runt bim och testade då plus.
Med 3an kom illamåendet senare. Runt v 6.
Med 1:an typ av och till 6-12 och sedan i slutet av graviditeten,mest på kvällarna.
Nu med 2:an mådde jag illa på morgonen mellan vecka 8-13 sen lugnade det ner sig.
Mått skit från ca 5+0 fram till vecka 11 någon gång.
En graviditet helt utan illamående, slutade tyvärr i missfall.
Kom i v.8, går imorgon in i v.11 och mår fortfarande illa :)
Inte tidigt alls så jag trodde länge jag skulle klara mig. Började v.9 och avtog inte förrän v.25. Spydde aldrig, men mådde pest! I kombo med migrän VARJE dag...
Inte alls!
Har två barn och har inte mått illa en endaste dag under någon av mina graviditeter.
Började tokspy från ingenstans i v5 och mådde sen illa och spydde resten av graviditeten. Inlagd med dropp, gick ner i vikt istället för upp ganska länge!
Gravid med missfall i v5 i vintras, hade just börjat må lite lätt illa men sen kom missfallet.
Nu gravid igen i v5 (och livrädd för missfall igen) nu och mår lite illa på kvällarna och när jag inte ätit ordentligt. Hoppas verkligen det stannar så här, för det här är en walk in the park jämfört med första gången.
Jag är i v 7 och har hittills inte mått illa. Men klarar inte av chorizo vilket jag i vanliga fall älskar. Kan känna mig bubblig i magen eller rapig, men inget illamående än så länge.
Började i käkas i vecka 6+6 gick idag in i vecka 8 och har inte gett sig än.
Första graviditeten.
En graviditet blev jag så extremt dålig. Spydde dygnet runt i princip. Fick inte behålla någonting, då va jag i vecka 7. Gjorde abort pga jag blev så extremt dålig o gick ner på tok för mycket i vikt samt att jag inte va beredd psykiskt att bli mamma då jag mådde dåligt över saker i mitt liv.
Graviditet nr 2 mådde jag inte illa alls, fick missfall i vecka 8.
Graviditet nr 3 ( dvs nu ) är jag illamående och spyr men väldigt osäker på vilken vecka jag är i.
Vecka 7! Sen tog det slut i vecka 18. Spydde varje morgon fram tills dess..
Innan beräknad mens båda gångerna.
Började redan vecka 6 men då bara på morgonen eller om jag slarvade med maten. Blev stegvis värre och mellan v 8 och 10 var jag sängliggandes i princip. Spydde konstant och fick inte ens behålla vatten. Hade det inte vart för att jag kunde suga på isbitar hade jag bivit inlagd för dropp. Men strax efter vecka 12 gick det över :)