• Anonym (Funderaren)

Fula människor?

Har alltid funderat över varför fula människor alltid är tillsammans med fula människor. Har de en annan standard, eller tar de vad de får? Vad tror ni?

• Svar på tråden Fula människor?
  • Anonym (Funderaren)
    Anonym (what...) skrev 2017-07-17 08:30:37 följande:
    En av anledningarna till att du inte verkar så smart är att du bara klarar av att lyssna på de som redan tycker likadant som du. Det visar för oss andra att du har en förenklad och rätt liten världsbild, och saknar antingen intellektuell förmåga eller vilja att vidga den och förstå djupare perspektiv. Båda delarna är ganska illa och visar på rätt stora brister i personligheten. Och det är därför som folk i allmänhet här får en rätt negativ syn på dig och kan av den anledningen inte se dig som en attraktiv person, oavsett hur vacker du själv anser att du är ur ett rent ytligt perspektiv.
    Det är väldigt intressant att du har bättre koll än mig vilka jag "lyssnat" på eller inte. Måste vara en väldigt attraktiv egenskap att kunna läsa andras tankar och förutspå deras personliga egenskaper genom en datorskärm.
    De enda kommentarer jag "inte lyssnat på", eller snarare inte orkat svara på en och en, utan gett ett allmänt svar till alla, är de som påstår att det inte finns snygg resp. ful. Att påstå att alla människor ser exakt lika bra ut är att ljuga för sig själv. Även påhopp och direkta trakasserier har jag mest valt att ignorera. Resterande kommentarer tackade jag för. 
  • Anonym (Betraktarens ögon)

Allt ligger väl i betraktarens ögon. Det du tycker är fult kan någon annan tycka är vackert. Sedan är väl det viktigaste att personen har en vacker insida?

• KlunsSmurfen

Har ibland funderat över varför vissa människor alltid funderar så mycket på fula och tjocka människor. Har de inget liv? Vad tror ni?

zitronen skrev 2017-07-12 19:20:46 följande:

Det gjordes faktiskt en studie om det här förut. Vet inte vad den hette, men du kan säkert hitta den med en snabb google search.

Resultatet visade att ifall man kunde lägga alla kvinnor och män på en skala från mest attraktiv till minst attraktiv (utgick endast från heterosexuella par och innefattade inte bara utseende, utan också arbete, intelligens, personlighet osv), så skulle männen i toppen söka sig till kvinnor i toppen, de i mitten söka sig till de i mitten osv. Det beror på flera faktorer, så som att den i toppen kan välja vem som helst, så hen väljer den som också är i toppen. De längre ner skulle gärna vilja välja någon från toppen, men de är rädda för att bli avvisade, och siktar därför lägre för att undvika det. Om skalan är från 1-10 så skulle en person med 5 "attraktionspoäng" närma sig en person mellan 4-6. Det handlar också om att personen vill känna att den räcker till, och vill därför inte sikta för högt för då kommer hen hela tiden behöva bevisa sig själv och kan aldrig leva upp till sin partners nivå.

Det handlar helt enkelt om en undermedveten drift att hitta den bästa partnern i konflikt med en rädsla för att bli avvisad. Självklart finns det undantag där en väldigt attraktiv person väljer en mindre attraktiv person, men generellt sätt så brukar vi hålla oss inom vår egen nivå.

Män söker sig oftast till de som står under och kvinnor över.
    En väldigt intelligent och framgångsrik tjej kan ha svårt att hitta en partner.
  • Anonym (Funderaren)
    KlunsSmurfen skrev 2017-07-17 08:57:59 följande:

Har ibland funderat över varför vissa människor alltid funderar så mycket på fula och tjocka människor. Har de inget liv? Vad tror ni?

Män söker sig oftast till de som står under och kvinnor över.
    En väldigt intelligent och framgångsrik tjej kan ha svårt att hitta en partner.
    Jag vet inte hur du fungerar, men jag funderar ofta på allt mellan himmel och gjord medan jag gör andra saker, tex diskar, tar en promenad, städar, klipper gräset osv. Saker som måste göras, men som inte kräver ens fulla fokus. 

Intressant. Är det en egen analys, eller finns det någon forskning som visat på att det är så?
  • Anonym (N)
    Anonym (Funderaren) skrev 2017-07-12 19:06:43 följande:

Har alltid funderat över varför fula människor alltid är tillsammans med fula människor. Har de en annan standard, eller tar de vad de får? Vad tror ni?

De tar vad de får...

Rika , kända fula människor som har valmöjlighet har ofta snygga partners...
  • smulpaj01

Jag har fått höra i hela mitt liv hur snygg, vacker, söt jag är men jag har aldrig haft en snygg pojkvän (enligt andra), jag väljer partner efter hjärtat. Min nuvarande är det bästa som hänt mig och JAG tycker han är galet snygg!

• KlunsSmurfen
    Anonym (Funderaren) skrev 2017-07-17 09:30:29 följande:
    Jag vet inte hur du fungerar, men jag funderar ofta på allt mellan himmel och gjord medan jag gör andra saker, tex diskar, tar en promenad, städar, klipper gräset osv. Saker som måste göras, men som inte kräver ens fulla fokus. 

Intressant. Är det en egen analys, eller finns det någon forskning som visat på att det är så?
    Vilket av dem "Har alltid funderat över varför fula människor" eller det andra?
  • Anonym (Kan_det)
    smulpaj01 skrev 2017-07-17 10:08:23 följande:

Jag har fått höra i hela mitt liv hur snygg, vacker, söt jag är men jag har aldrig haft en snygg pojkvän (enligt andra), jag väljer partner efter hjärtat. Min nuvarande är det bästa som hänt mig och JAG tycker han är galet snygg!

Det säger ju ofta folk på ren slentrian, för att de inte vill riskera att såra.

Jag tycker ofta jag ser snygga människor sällskapa med fula eller fulare partners. Mer idag än innan faktiskt. Tänker främst på snygga kvinnor som sällskapar med män med stora helskägg och rakade huvuden, usch, verkligen inte snyggt.

• Anonym (Tr)

Men allvarligt talat? Varför är denna fråga så känslig? 

man får vara lite realistisk. Jag skulle säga att jag är inte dunder snygg eller katastrof ful men jag kan säga att jag dras till män på min nivå. Menas att jag attraheras inte av de som andra anser vara 10/10 borde vara med paradise hotell män. Utan, mer average, below average män i andras ögon. Men för mig kan de vara de som är 10/10. men jag har också en realistisk tankegång att inte betutta mig i allt för snygga män för att jag vet med om att jag inte är med i den ligan. Och vet ni vad. Det är okej. Haha! 

• Anonym (Rob)
    Rock on skrev 2017-07-14 17:23:57 följande:
    Så du menar att man är ful när man är överviktig?
    Det skulle jag säga.
  • Anonym (Hh)

Äsch. Skönhet ligger i betraktarens ögon.
     Visst finns det oattraktiva människor men de kan för all del har något som väger upp det. En charmig personlighet, karisma osv. Jag är jättekär i en man som absolut inte är vacker enligt skalan men för mig är han världens finaste. Hur han behandlade mig, glada ögon, hans sätt att föra sig.
    Någon som är tvålfager kanske inte alls tilltalar mig, man har olika smak helt enkelt. 

• Hugful80
    Fula människor?

Det absolut viktigaste är att inte prata med fula människor. Det kan få för sig att det är ok att se ut så.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Kirenaj68
    Fula människor?

Du riktade frågorna till dig själv, så du kan säkert besvara dem också..
Svar på tråden Fula människor?