• Qrunch

Lite sex

Hej jag har ett problem.

Så länge jag kan minnas har mitt självförtroende varit väldigt lågt av olika anledningar men jag har alltid "klarat mig".

Under livet har jag blivit bedragen och det har inte precis gjort att jag känner mig bättre.

Nu är det så att i mitt förhållande är jag den som är svartsjuk pga att jag blivit bedragen förr och som sagt så gör inte självförtroendet det bättre.

Sexlivet i vårt förhållande har mer eller mindre dött ut. Hon säger att det beror på att hon inte trivs med hur hon ser ut, att det är väldigt mycket på jobbet så hon är trött eller att jag tjatar om det. Detta problemet har funnits i snart 2 år. Jag har försökt prata med henne om att jag tycker det är alldeles för lite intimitet i förhållandet och att jag börjat känna mig otillräcklig för henne. Hon säger att hon förstår hur jag känner och varför jag börjat tänka som jag gör men hon visar det inte. Jag säger inte att hon måste ha sex bara för att jag vill utan jag vill såklart att det ska kännas bra för henne också. Jag förklarar för henne att det behövs en viss närhet för att ett förhållande ska fungera. Men då tjatar jag för mycket och om det är så viktigt för mig att jag ska "tömmas" så får jag göra det själv. Jag kollar på porr och onanerar flera gånger i veckan och detta är inget jag håller hemligt för henne utan jag vill ju att hon ska veta vad jag gör.

De senaste 5 månaderna har vi haft sex 4 gånger och då med leksaker inblandade vilket är ok för min del då jag inte klarar av att ge henne vad hon vill ha. Men dessa gånger har jag ändå fått mitt så att säga.

Nu har hon börjat med att stöta bort mig när jag försöker få igång henne och responsen jag får är samma som jag nämnt ovan. Jag har berättat hur jag känner om att jag upplever alltihop som att jag bara är en vän hon bor med och som hjälper till med barnen då det till och med är dåligt med pussar och kramar. Hon svarar att hon inte vill för jag försöker alltid få sex vid minsta intimitet.

De senaste veckorna har jag upptäckt att hon använder sina leksaker själv när jag inte är hemma och det gör mig frustrerad. Frustrerad för att jag inte ens får en chans att göra bra ifrån mig och att hon hellre använder leksakerna på egen hand.

För några veckor kom vi överens om att jag skulle söka hjälp för mitt självförtroende då det börjar bli jobbigt för henne och för mitt eget bästa.

För min del så är bristen på närhet väldigt jobbigt då jag får tankar om att hon kanske träffat någon annan eller att jag helt enkelt inte duger åt henne. Jag har nämnt detta för henne i hopp om att hon kanske kan tänka sig att visa lite mer att hon älskar mig som hon påstår att hon gör men ingenting händer. Förutom att hon blir arg och säger att det inte blir bättre av att jag tjatar hela tiden. Hon säger att det är mig hon älskar och att det inte finns någon annan. Denna känslan har gjort så att jag börjat titta runt efter en kk men jag har inte varit otrogen då jag vet att hon skulle lämna mig direkt. jag älskar denna tjejen och jag vet att det är henne jag vill leva mitt liv med. Men att jag behöver något som får mig att känna mig bättre.

Så mitt problem är. Vad ska jag göra för att få henne visa lite mer att det är mig hon vill ha? Eller verkar det helt kört och att det bästa är om vi separerar då förhållandet inte är hälsosamt?

Ber om ursäkt för allt "Jag" i texten men är tyvärr inte så bra att formulera mig

• Svar på tråden Lite sex
  • dream on
    Qrunch skrev 2017-07-31 15:24:59 följande:

ja hon är för det mesta väldigt trött men det är inte barnen som är anledningen utan jobbet eller att hon kan åka iväg för att stanna till på en fest när hon slutar 2 en fredag natt bara för att träffa sina kompisar innan hon åker hem vid 5. Jämnvikten när det gäller barnen är obefintlig då det är jag som tar hand om dom med allt från dagis tvätt mat fritidsaktiviter. Har dottern koordinationsträning så följer pojken med och tittar på. likaså när pojken har simskola så tittar dottern på. De är aldrig ensamma med mamman om det inte är så att hon är ledig och de inte får vara på dagis. men det händer nästan aldrig.

Hon får vila hela tiden då hon inte jobbar. sova hur länge hon vill på helger utan att varken jag eller barnen väcker henne. hon får gå raka vägen från sängen till soffan med en filt om hon vill. Jag är den som är trött då mina dagar är mellan 4 på morgonen när dottern vaknar tills klockan är runt 12 när båda barnen haft sina mardrömmar eller växtvärk eller vad det nu än kan vara som gör att de vaknar och inte kan somna om.

Jag försöker få henne att ta det lite lugnare med jobbet då jag märker att det suger ut hennes energi. vill ju inte att hon går in i väggen då jag själv gjorde det några år innan vi blev tillsammans. så jag ser ju att det är åt det hållet hon är på väg om hon inte tar det lite lugnare. Men säger jag detta, ska jag bara vara tyst för jag har ingen erfarenhet om vad hennes jobb innebär (resturangchef på snabbmatskedja).

parterapin är något jag fick höra kunde vara bra för min del i arbetet med mitt självförtroende då jag inte ville hålla något hemligt på henne. Så i själva verket tror jag att det är mest för min del och att hon kommer sitta med och kanske få höra vad hon kan hjälpa mig med. Men om det är ett tillfälle då man kan ta upp detta ämnet så kan det ju inte skada.

När du beskriver det så här låter det ju som att du borde varade den utsjasade. Det låter också som att hon tar dig för given medan hon kör sitt race med jobbet (och vänner).

Jag tror att det här är en fälla vi med dålig självkänsla lätt hamnar i. Man vill vara till lags så pass att man kör över sina egna gränser i hopp om att nå fram. Resultatet blir inte respekt utan snarare utebliven sådan från omgivningen. I det här fallet din fru. En fundering är om det blir samma sak i sovrummet? Du skrev något om att du inte kan ge henne det hon vill ha. Jag tror ni båda skulle vinna på att du blev tryggare i att du duger som du är. Kanske har hon tröttnat men det beror ju inte på en person i så fall. Det är en samverkan, eller brusten därpå snarare. Är du själv nöjd med hur ni har det i övrigt ? Jag tycker det låter rätt illa att barnen knappast alls träffar sin mamma själva t.ex. Tycker absolut ni ska dra nytta av parterapin men se gör Guds skull till att hon pratar också. Då får ni nog mer pejl på var ni har varann.
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Qrunch
    dream on skrev 2017-07-31 16:36:41 följande:

När du beskriver det så här låter det ju som att du borde varade den utsjasade. Det låter också som att hon tar dig för given medan hon kör sitt race med jobbet (och vänner).

Jag tror att det här är en fälla vi med dålig självkänsla lätt hamnar i. Man vill vara till lags så pass att man kör över sina egna gränser i hopp om att nå fram. Resultatet blir inte respekt utan snarare utebliven sådan från omgivningen. I det här fallet din fru. En fundering är om det blir samma sak i sovrummet? Du skrev något om att du inte kan ge henne det hon vill ha. Jag tror ni båda skulle vinna på att du blev tryggare i att du duger som du är. Kanske har hon tröttnat men det beror ju inte på en person i så fall. Det är en samverkan, eller brusten därpå snarare. Är du själv nöjd med hur ni har det i övrigt ? Jag tycker det låter rätt illa att barnen knappast alls träffar sin mamma själva t.ex. Tycker absolut ni ska dra nytta av parterapin men se gör Guds skull till att hon pratar också. Då får ni nog mer pejl på var ni har varann.

Bortsett från att intimiteten är borta så är det bra i övrigt. Vi har roligt tillsammans och vi gör spontana saker. Det är därför det känns som att vi bara är vänner.

Ja lite illa är det att barnen sällan är ensam med henne. Men hon har väldigt mycket på jobbet (relativt ny) och snart får hon lite mer hjälp så förhoppningsvis kommer hon inte jobba lila mycket och kan på så sätt vara hemma lite mer med barnen.

Det med att jag inte kan ge henne vad hon vill ha är för att det är lite svårt för mig att komma upp i samma hastighet som en vibrator oavsett det är med tunga eller annat.

Och ja hon tar mig nog för given så det var därför jag nämnt detta med att kanske få henne att bli lite svartsjuk. För oavsett vad jag gör eller inte gör så finns ju risken att om någon visar intresse för mig så finns ju risken att frun förlorar mig om inte jag får uppmärksamheten jag behöver från henne... låter väldigt dumt när jag skriver men jag tror att du förstår lite hur jag menar.... självklart menar jag inte att jag ska ut och flirta som bara den.
  • dream on
    Qrunch skrev 2017-07-31 18:53:06 följande:

Bortsett från att intimiteten är borta så är det bra i övrigt. Vi har roligt tillsammans och vi gör spontana saker. Det är därför det känns som att vi bara är vänner.

Ja lite illa är det att barnen sällan är ensam med henne. Men hon har väldigt mycket på jobbet (relativt ny) och snart får hon lite mer hjälp så förhoppningsvis kommer hon inte jobba lila mycket och kan på så sätt vara hemma lite mer med barnen.

Det med att jag inte kan ge henne vad hon vill ha är för att det är lite svårt för mig att komma upp i samma hastighet som en vibrator oavsett det är med tunga eller annat.

Och ja hon tar mig nog för given så det var därför jag nämnt detta med att kanske få henne att bli lite svartsjuk. För oavsett vad jag gör eller inte gör så finns ju risken att om någon visar intresse för mig så finns ju risken att frun förlorar mig om inte jag får uppmärksamheten jag behöver från henne... låter väldigt dumt när jag skriver men jag tror att du förstår lite hur jag menar.... självklart menar jag inte att jag ska ut och flirta som bara den.

Jag förstår och känner dessvärre igen mig i mycket. Svårt det där med att vilja mycket på jobbet och ändå räcka till.

Ha ha, svårt att konkurrera med vibratorskills men då är det väl bara att låta den få vara med också då på ett hörn!

Jag ska erkänna att jag flirtar vilt ibland (utan att ta det någon mer stans förstås) för att täcka mitt bekräftelsebehov antar jag. Dock aldrig med avsikt att göra honom svartsjuk, vilket han i ich för sig aldrig blir.
  • MrFlex
    Anonym (Kvinna37) skrev 2017-07-30 15:25:22 följande:
    Det är manipulation och inget man ska hålla på med i en hälsosam relation!
    I en hälsosam relation har man sex och ger varandra bekräftelse på olika sätt. Dessutom är mycket av det vi gör manipulation i vilket fall som helst. Att tappa sexuellt intresse pga av slentrian/trygghet är en form av manipulation.
  • Tecum
    New Dawn skrev 2017-07-30 14:11:42 följande:
    Gör så då om det är så bra. Det är ju enkelt och något alla kan bygga sitt sexliv på.... Eller....

Jag tror inte på sex som utgår ifrån rädsla. Det funkar ibland ett tag, men riskerar skapar sår och distans som med tiden blir svårläkta. Tiden kommer snart i kapp och den(möjligt) tillfälliga lusten kommer försvinna. Om situationen upprepas kommer den i stället skapa sprickor och avstånd och det blir svårare att behålla sexlivet. Det är min erfarenhet av personer som försökt nyttja din idé.
    Men problemet här, ett av dem, är ju att TS` fru tar honom och relationen för given. Det har hon själv sagt. Hon saknar attraktion för honom. Det behövs lite "rädsla" som du säger för att hon ska vakna till och inse att det finns andra kvinnor som kan uppskatta hennes man. Hur ska han annars göra för att få henne att sluta ta honom för given menar du?
    Det som absolut inte fungerar är att vara till lags och lyda hennes minsta vink, då skulle aldrig män ha problem att få tillräckligt med sex i relationerna...
  • dream on
    MrFlex skrev 2017-07-31 20:24:28 följande:

I en hälsosam relation har man sex och ger varandra bekräftelse på olika sätt. Dessutom är mycket av det vi gör manipulation i vilket fall som helst. Att tappa sexuellt intresse pga av slentrian/trygghet är en form av manipulation.

Håller helt med om det första men hur menar du att tappa sexuellt intresse är manipulation? För mig är manipulation något man gör medvetet i syfte att förändra någons beteende till ens egen fördel. Du säger i så fall att det är ett medvetet val, eller? Blir lite nyfiken på resonnemanget.
  • Anonym (Kvinna37)
    Qrunch skrev 2017-07-31 14:53:27 följande:
    jag har försökt pratat med henne om hur jag känner och hur jag upplever det hela. men då styr hon bort det och vägrar prata om det. helst går hon iväg och pratar i telefon med en kompis istället. så jag vill verkligen att detta ska fungera men det känns som att jag är den enda som försöker. Jag har pratat lite med hennes bästa vän ifall att det skulle vara något annat men vännen har svarat mig att jag är den ende osv... så du kanske förstår att jag blir lite fundersam på vad som egentligen händer.

nu känner jag att allt jag skrivit kan tolkas som att jag hoppar på dig men det är inte alls så. utan som jag skrev i första inlägget så har jag svårt att formulera mig på ett bra sätt. 

PS
    det med svartsjukan är också något som hon säger att hon vill uppleva då hon känner sig alldeles för trygg med att jag aldrig skulle göra något så länge jag är tillsammans med henne.  
    Ingen fara, det känns inte som ett påhopp utan du har väldigt lugn ton och bemötande så jag tog det inte illa =) Tycker mest det är synd att jag inte kunde tillföra något! Det känns nog lite ensidigt som du beskriver det ja, men tills motsatsen är bevisad så lär hon väl åtminstone inte ha någon annan. Ska man börja tänka annat så blir man tokig till slut. I mitt tycke tänker hon verkligen annorlunda mot för vad jag själv skulle göra (tillåta kk, vilja känna svartsjuka) men om det funkar för er så är det inte min business. Förutom att det kanske inte skulle göra saken bättre. Jag tänker att man inte ska behöva triggas till svartsjuka för att känna att man vill ha sin partner, t ex.

Ah, jag gav iaf de förslag och tankar som jag kunde komma på för tillfället men förstår att det är tungt läge för dig! Jag kommenterar väl mer om jag kommer att tänka på något annat också =) En sak är vi helt eniga om och det är att det krävs samarbete från bådas håll för att det ska bli bättre, så jag hoppas att ni kan sitta ner och prata om det här ordentligt för det verkar viktigt för dig.
  • New  Dawn
    Qrunch skrev 2017-07-31 15:12:31 följande:

Ja hon säger att hon känner så men det är helt fel. visst hoppas man att det ska bli sex men det är absolut inget måste. men däremot om vi ligger i sängen och myser och hon skulle känna något hårt så får hon för sig att jag kräver mer.

ja hon är negativ till att tillfredsställa mig även om inte hon är sugen. så har hon alltid varit också så det har jag fått vänja mig vid men det fanns tillfällen hon kunde göra det iaf. nu är det helt ute ur bilden.

Anledningen till att jag bara känner mig ok vid leksaker är lite för att jag jämför mig själv med dom. att en dildo för penetrering kan vara större än vad jag är men att i själva verket så är den mindre. Även att jag blir lite "avis" på leksakerna då de kan ge henne den njutningen som inte jag klarar av då vibrationer är något hon gillar. När vi haft sex har jag känt det som att hon bara väntar på att jag ska bli klar. inga andra ställningar än missionären och inte heller att det är kyssar eller smekningar under akten. så de gånger är det mest in och ut sen klart. när jag är färdig så är det första hon gör förutom att ev gå på toa så är det att ta upp telefonen för att kolla facebook eller för att spela något spel. det är inte det där eftermyset som brukade vara.

Jag misstänker ju att känslorna från hennes sida har svalnat men då är jag bara dum som ens tänker den tanken. barnen är 5 och 3 så det är ju ett tag sedan den sista kom till världen. sexet har ju funnits efter sista förlossningen i drygt 2 år. Barnen är jättesnälla och de kan vara inne i ett rum för att leka i ett par timmar

Så ni har alltså inte kunnat prova kravlös närhet, för hon störs på att du blir hård. Ja, det kan du ju inte rå för. Nu tycker jag iofs att det låter som det är för mycket som brister. Närheten verkar inte finnas och då är det frågan om kärleken gör det. Jag tvivlar.

Det ni skulle behöva förbättra är öppenheten kring känslor inför sex. Hon måste förstå att du inte rår för att du blir kåt och ni måste kunna lösa det.

Har du berättat att du vet att hon använder leksaker själv. Vad säger hon om det?

Jag tror ni har många problem som ni behöver komma till rätta med, men om känslorna är för låga funkar det inte. Att hon bett dig ha sex med andra visar tyvärr på väldigt lågt intresse att lösa er situation.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2017-07-31 20:50:18 följande:

Men problemet här, ett av dem, är ju att TS` fru tar honom och relationen för given. Det har hon själv sagt. Hon saknar attraktion för honom. Det behövs lite "rädsla" som du säger för att hon ska vakna till och inse att det finns andra kvinnor som kan uppskatta hennes man. Hur ska han annars göra för att få henne att sluta ta honom för given menar du?

Det som absolut inte fungerar är att vara till lags och lyda hennes minsta vink, då skulle aldrig män ha problem att få tillräckligt med sex i relationerna...

Jag tror problemen är betydligt större. Hon tycker ju redan att han kan ha sex med andra.(!) Kanske är hon själv otrogen. Deras sex saknar inlevelse och närhet. Hon klagar på honom när han fixar en fin middag. Nej här är det för mycket problem! Hon känner sig ful. Han försöker hjälpa henne att gå ner i vikt, vilket kan få henne att känna det som en bekräftelse att hon är tjock och ful..även fast han menar väl. De har problem med leksaker. Han trivs inte riktigt med dem och det märks antagligen.

I det stora hela tror jag känslorna brister.

Du är fri att råda andra, och/eller själv använda "rädsla" för att skaka fram attraktion, men jag tror inte på den typen av sex. Det är inte min melodi.

Svartsjuka uppstår förövrigt lättare när man inte är säker på relationen. Den man jag träffade innan Anton blev jag ofta svartsjuk på, men jag har aldrig känt mig svartsjuk pga något Anton gjort. Han ger ofta kvinnor (och män) komplimanger och har nära till kroppskontakt. Jag tycker bara det visar vilken varm person han är. Jag blir varm i bröstet när jag hör och ser hur han får andra människor glada.

Att lyda minsta vink är inget jag tror på heller. Att man inte jobbar med svartsjuka som trigger betyder inte att man måste vara en dörrmatta.
  • MrFlex
    dream on skrev 2017-07-31 20:51:28 följande:
    Håller helt med om det första men hur menar du att tappa sexuellt intresse är manipulation? För mig är manipulation något man gör medvetet i syfte att förändra någons beteende till ens egen fördel. Du säger i så fall att det är ett medvetet val, eller? Blir lite nyfiken på resonnemanget.
    Vi ändrar ofta vårt beteende när förhållandet blir tryggt. Ofta är även den som inte tappat lusten medskyldig till att partnern tappat spänning/nyfikenhet/attraktion. På så sätt så har partnern bidragit till situationen och det är en form av subtil manipulation, även om den inte är medveten.
  • Anonym (Malin)

Det du aldrig ska göra är att tjöta om sex.

Då backar ho ännu mer.

Det kanske är så att hon känner sig obekväm och när du tjatar om sex blir det värre..

min kille sa en gång att han behöver sex mer, jag blev ledsen och kände mig otillräcklig. Det resulterade i att jag backade och körde ensam med leksaker

• dream on
    MrFlex skrev 2017-08-01 13:27:45 följande:

Vi ändrar ofta vårt beteende när förhållandet blir tryggt. Ofta är även den som inte tappat lusten medskyldig till att partnern tappat spänning/nyfikenhet/attraktion. På så sätt så har partnern bidragit till situationen och det är en form av subtil manipulation, även om den inte är medveten.

Ok, då är jag med fast jag skulle inte kalla det manipulation. Möjligen adaptation till en ny situation. Tror, som jag sagt tidigare, att sex uteblir av en anledning. Oftast flera. Och att det är ett resultat av de iblandades (o)förmåga att kommunicera och förstå varandras behov.
  • New  Dawn
    dream on skrev 2017-08-01 13:54:04 följande:

Ok, då är jag med fast jag skulle inte kalla det manipulation. Möjligen adaptation till en ny situation. Tror, som jag sagt tidigare, att sex uteblir av en anledning. Oftast flera. Och att det är ett resultat av de iblandades (o)förmåga att kommunicera och förstå varandras behov.

• Tecum
    Anonym (Malin) skrev 2017-08-01 13:41:56 följande:
    Då backar ho ännu mer.
    Det kanske är så att hon känner sig obekväm och när du tjatar om sex blir det värre..
    min kille sa en gång att han behöver sex mer, jag blev ledsen och kände mig otillräcklig. Det resulterade i att jag backade och körde ensam med leksaker
    Med andra ord så straffade du din kille för att han var ärlig och sa som han kände. Är det ett bra sätt att hantera problem i en relation tycker du?
  • New  Dawn
    Anonym (Malin) skrev 2017-08-01 13:41:56 följande:

Då backar ho ännu mer.

Jag fattar inte. Är du själv inte intresserad av att ha sex med din kille? Är sex endast för honom, eller hur tänker du?

Vad har du för syn på sex och närhet i en relation? Är det inte viktigt för dig?
  • Anonym (Förstår inte)

Gammal tråd men finns massvis av liknande trådar och det som slår mig allra mest är hur kvinnor inte kan ?ställa upp? på sex två gånger i veckan för den man som dem påstår sig älska? Kvinnor har ju generellt lägre sexlust och vad tar en sexakt? 5 min, så att inte kunna avvara 10 min åt att ha sex med sin man per vecka? Förstår inte alls detta.

Svar på tråden Lite sex