• Teddis

    Byta karriär?

    Jag är uppenbarligen inte en person som "tar för mig" även om jag inte uppfattas som blyg. Vet inte alls hur jag ska göra med mig själv. Min personlighet känns mest fel. Jag gör vad jag ska med bra resultat men är inte utåtriktad. Snart blir jag medelålders. Då är det ingen idé att byta? Alla man pluggar med är dubbelt så unga. Minns tiden själv... man ville mest bort från de äldre.

  • Svar på tråden Byta karriär?
  • Anonym (Mikaela)

    Min svärmor var 30+ när hon gick från att vara speditör till att skaffa fiskeodling. Sen när hon var 40-45 utbildade hon sig till lärare så det är aldrig försent att studera! Hon trivdes med livet de sista åren innan pension. Gör det du vill.

  • Carambolan

    Sikta på att hänga med de andra äldre och inte med 20-åringarna så kommer du att ha jättekul på universitetet även som medelålders Det brukar finnas ett gäng i varje klass.

  • Steven01

    Om du är eller skaffar dig nåt som du är bättre än 90% av resten av befolkningen kan du jobba med det.

  • Anonym (Sa)

    När jag pluggade (till socionom) var det en väldig åldersspridning; den äldsta i klassen var 52 när vi började, den yngsta kom direkt från gymnasiet. De flesta var 25-35.

    Enda gången jag störde mig på "de äldre" var när de skulle hävda sig. De ville gärna tro att de skulle bli bättre socionomer enbart för att de var äldre. Så om du är ödmjuk och trevlig kommer det nog gå bra

Svar på tråden Byta karriär?