• Anonym (Kille)

Rädd att förlora min tjej eller bli sårad

Jag har en klump i magen oftast men ändå inte. Är blandade känslor. 

Men att göra historian lite kortare så har min sambo träffat en riktigt bra "killkompis" på jobbet. Dom ses inte själva vad jag vet än så länge, men ibland med andra kollegor iblandade. Är liksom ett gäng där som verkar ha kul ihop. 

Min sambo är väldigt öppen mot mig just nu att dom har kontakt, skriver och pratar i telefon även när jag är med. Var värre när jag precis fick reda på det för då ville hon dölja allt och det såg så himla skumt ut. 

Men nu är jag med på att dom har kontakt, men det känns som att det är lite väl mycket. Min sambo säger att jag ska lita på henne, men jag undrar helt ärligt vad killen vill. Han är singel och enligt min sambo så respekterar han vårat förhållande väldigt mycket men så kan det väl låta oavsett om man är intresserad? Han erbjuder henne gratis mat, skjuts och skriver varje dag. Detta gör mig galen på ett sätt, men jag kan inte prata helt om det med min sambo för hon tycker jag blir så sjukligt svartsjuk och att jag ska lita på henne. Men jag är nervös så fort hon är iväg, tränar eller börjar klä sig lite snyggare till jobbet. Hon sminkar sig inte ännu till jobbet men denna klumpen är extremt jobbig för mig. Jag har även märkt senaste veckan att hon inte verkar vara så "kåt" av sig men det har varit perioder förut också där vi båda har känt så men allt känns som att jag inbillar mig eller överdriver!

Någon som har erfarenhet och vilka tecken jag ska kolla på?

• Svar på tråden Rädd att förlora min tjej eller bli sårad
  • Anonym (Lisa)

Att vara svartsjuk är jättejobbigt och det kan förstöra väldigt mycket i ett förhållande när någon är det! Tycker att det låter bra gjort av dig att du vill jobba med det här och våga lita på henne!
    För min del så kan jag ibland måla upp bilder av någon ny person som min sambo börjar umgås med och pratar om. Detta brukar dock alltid gå över om jag får träffa dem tillsammans, då ser man rätt lätt vad de har för relation och den där klumpen du beskriver brukar då försvinna!
    Så mitt råd är att du berättar (utan att anklaga) för din sambo hur du känner, var tydlig med att det är ditt problem, något som får dig att må dåligt men som du gärna vill komma till rätta med. Föreslå att hon bjuder hem sina kollegor som hon umgås med, däribland den här killen!

• Anonym (Kille)

Jag har träffat honom. Ingen modell precis och det verkar bara vara kollega fast dom har kul ihop och skrattar mycket. Men jag undrar varför han är så himla snäll och vill typ göra allt för henne

• Anonym (me)
    Anonym (Lisa) skrev 2017-08-02 16:09:14 följande:
    Att vara svartsjuk är jättejobbigt och det kan förstöra väldigt mycket i ett förhållande när någon är det! Tycker att det låter bra gjort av dig att du vill jobba med det här och våga lita på henne!
    För min del så kan jag ibland måla upp bilder av någon ny person som min sambo börjar umgås med och pratar om. Detta brukar dock alltid gå över om jag får träffa dem tillsammans, då ser man rätt lätt vad de har för relation och den där klumpen du beskriver brukar då försvinna!
    Så mitt råd är att du berättar (utan att anklaga) för din sambo hur du känner, var tydlig med att det är ditt problem, något som får dig att må dåligt men som du gärna vill komma till rätta med. Föreslå att hon bjuder hem sina kollegor som hon umgås med, däribland den här killen!
    Bra råd
  • Meriall

Oavsett vad din sambo vill så är killen förmodligen intresserad av henne om han inte är gay. Jag läste någonstans att så gott som alla tjejer har ett par killkompisar som de själva inte vill något med men där killarna bara väntar på att de ska bli singel och då lägga in en stöt. Det kan vara helt oskyldigt från tjejens sida och hon tror att killen bara vill vara vän.

En bra grej för att ta reda på hur det ligger till är att du själv försöker bli vän med killen. Be tjejen bjuda hem honom så du får lära känna honom, fråga om han vill hänga med när du och tjejen går ut på en öl etc. Vill killen inte det så har han andra förhoppningar. Vill ham ha din tjej vill han inte bli vän med dig för då blir det svårare för honom att stöta på henne, han får dåligt samvete etc. Vill inte din tjej detta så är det något lurt från hennes sida. Är bägge med på att ni kan bli vänner allihop så kan du få en bra ny vän och slippa svartsjuka.

• Anonym (Man)

Jag har en tjejkompis, och vi är väl lite som din tjej o hennes killkompis. Umgås (rätt ofta utan min tjej), bjuder henne på mat då och då, och kan skjutsa henne eller hjälpa till på andra sätt om det skulle behövas (även om frågan om skjuts aldrig varit uppe). Det är väl inte konstigt att vara generös eller hjälpsam?

Vi har varit bara vänner i flera år, tror inte hon har några romantiska baktankar i alla fall. Jag har det inte i alla fall. Vi är bara vänner.

Men det verkar lite knepigt att de har så tät kontakt, det har jag aldrig haft med nån utan romantiska känslor inblandade.

• Anonym (dream on)

Självklart kan man ha manliga nära vänner och det kanske är obefogad svartsjuka men det jag hakade upp mig på i ditt inlägg är att hon försökte dölja kontakten till en början. Är du ofta svartsjuk så att hon skulle ha anledning att göra så för att inte oroa dig? Om inte tycker jag att just det verkar lite suspekt och det är också något ni bör kunna tala om. Hon ber dig lita på henne samtidigt så verkar hon inte varit helt ärlig och öppen om sin nya kompis från start. Det är man väl om det bara är en vän? Men sen är ju människor olika.

Hon kanske kickar på bekräftelsen och uppmärksamheten. Sån är jag själv dessvärre, kan ögonflirta och så, fast med okända män. Det beror i mitt fall på att jag inte känner mig speciellt bekräftad i mitt förhållande och att jag har låg självkänsla av och till ( inte vackert men sant). Finns ju också tjejer som går igång på att de vet att killen blir svartsjuk, att det är en bekräftelse i sig. Jag tycker ni ska snacka ändå. Ta det lugnt, beskriv i jag-termer hur du känner det. Sen är det upp till henne hur hon väljer att hantera informationen.

• Anonym (Sad)

Hur går det TS, har du blivit lugnare?

• Anonym (SÅärDet)

Bete dig som en riktig man möt upp honom oxh förklara, och hjälper inte det spöar du skiten ur honom nästa gång. Har hjälpt mig många gånger.

• Anonym (mmm)
    Anonym (SÅärDet) skrev 2017-08-08 19:02:01 följande:

Bete dig som en riktig man möt upp honom oxh förklara, och hjälper inte det spöar du skiten ur honom nästa gång. Har hjälpt mig många gånger.

så du uppmanar TS till att begå brott.
  • Anonym (Kille)

Jag har fått min sambo att inse och hon ska inte prata mer med honom utanför jobbet.

• Anonym (duh)
    Anonym (mmm) skrev 2017-08-08 19:04:38 följande:
    så du uppmanar TS till att begå brott.
    När lagen inte kan skydda folk från idioter så får man ta till andra medel.
  • Anonym (duh)
    Anonym (Kille) skrev 2017-08-08 20:14:49 följande:

Jag har fått min sambo att inse och hon ska inte prata mer med honom utanför jobbet.

Ehm, och vad tror du att du vunnit på det? De träffas ju ändå dagligen på jobbet.
Svar på tråden Rädd att förlora min tjej eller bli sårad