• Glitterlim

Jäkla cb digital, visar för få veckor i 5+2

Är i v 5+2 (enligt Natural Cycles) eller 5+3 enligt mig själv. Gjorde ett digitalt test som visar "Gravid 2-3", vilket ju då inte stämmer, testet borde visa 3+ idag. Testade med morgonurin. Har haft flera missfall innan och då har det inte slagit om från 2-3 så nu har jag sån jäkla ångest, usch. Bröt upp testet, hur starkt ska det liksom vara för att det ska slå om till 3+?

• Svar på tråden Jäkla cb digital, visar för få veckor i 5+2
  • Crazzy

Tror (utan att veta) att CB visar fosterveckor medan du räknar grav.veckor. Grav.veckor är första dagen på sista mensen och fosterveckor är nog barnet blev till, så det skiljer 2 veckor mellan dessa två.

Om CB visar som jag tror så stämmer allt som det ska.

• enanna

I vecka 5+2 är det ju 2-3 veckor sedan befruktning så testet visar precis rätt!

• Glitterlim
    Crazzy skrev 2017-08-03 15:30:14 följande:

Tror (utan att veta) att CB visar fosterveckor medan du räknar grav.veckor. Grav.veckor är första dagen på sista mensen och fosterveckor är nog barnet blev till, så det skiljer 2 veckor mellan dessa två.

Om CB visar som jag tror så stämmer allt som det ska.

Jo jag vet att cb visar från när man blev befruktad, vilket i mitt fall skedde för 23 dagar sedan, dvs mer än tre veckor sedan.. Därmed borde testet visa 3+ :(
  • Mikeybe

Normalt för v. 6 har man hcg mellan 1080-56000. Clearblue 3+ får man först efter man har gått över 2000. (Så har jag uppfattat det när jag har läst på nätet i alla fall) så stirra dig inte blind på veckorna. Grattis till graviditeten!

• Jag är bara jag

De där testerna borde förbjudas!! Hur många inlägg är det här per vecka om test som visar fel vecka?! Massor! Och nån vecka senare slår det om och allt är bra med bebben. Sabla otyg som ENDAST ger oro och inget lugn alls.

• Glitterlim
    Jag är bara jag skrev 2017-08-03 17:34:21 följande:

De där testerna borde förbjudas!! Hur många inlägg är det här per vecka om test som visar fel vecka?! Massor! Och nån vecka senare slår det om och allt är bra med bebben. Sabla otyg som ENDAST ger oro och inget lugn alls.

Ja så är det verkligen! Önskar att jag kunde hålla mig borta från dessa test men så blir man lite knäpp när man haft många missfall och dålig erfarenhet av dessa sen innan. Usch
  • Jag är bara jag
    Glitterlim skrev 2017-08-03 17:38:20 följande:
    Ja så är det verkligen! Önskar att jag kunde hålla mig borta från dessa test men så blir man lite knäpp när man haft många missfall och dålig erfarenhet av dessa sen innan. Usch
    Jag gravtestade inte ö.h.t mina 3 senaste graviditeter. Tog bara hcg-prov. Ångesten testen ger var inte värt det. Testen hade ju dessutom visat plus fast 3 av 4 bebbar var döda så det hade ju inte visat verkligheten heller. Håller alla tummar! {#emotions_dlg.flower}  Och snälla du- sluta testa, bara testtillverkarna som tjänar på det.
  • Erla
    Glitterlim skrev 2017-08-03 15:45:48 följande:

Jo jag vet att cb visar från när man blev befruktad, vilket i mitt fall skedde för 23 dagar sedan, dvs mer än tre veckor sedan.. Därmed borde testet visa 3+ :(

Fast hormonerna börjar inte stiga förrän ägget fäster, vad jag förstått. Hade du ägglossning för 23 dagar sedan så fäste ägget TIDIGAST för ca 18-19 dagar sedan. Individuellt förstås, men det innebär att testet visar helt rätt. Sedan beror hormonhalten på hur mycket hcg du hade i kroppen innan ägget fäste och hur fort det ökar. Testen utgår ifrån standardvärden, vilket långt ifrån alla följer.

Vad jag vill säga är att stirra dig inte blind på veckorna!! Det är välkänt att veckoindikatorn ofta visar fel trots normala graviditeter, då alla är individuella.

Grattis till graviditeten förresten :)
  • Glitterlim
    Erla skrev 2017-08-03 18:00:44 följande:

Fast hormonerna börjar inte stiga förrän ägget fäster, vad jag förstått. Hade du ägglossning för 23 dagar sedan så fäste ägget TIDIGAST för ca 18-19 dagar sedan. Individuellt förstås, men det innebär att testet visar helt rätt. Sedan beror hormonhalten på hur mycket hcg du hade i kroppen innan ägget fäste och hur fort det ökar. Testen utgår ifrån standardvärden, vilket långt ifrån alla följer.

Vad jag vill säga är att stirra dig inte blind på veckorna!! Det är välkänt att veckoindikatorn ofta visar fel trots normala graviditeter, då alla är individuella.

Grattis till graviditeten förresten :)

Du borde få nobelpris i familjelivs-svar! Tack, detta gjorde mig lugn!
  • Jsv17
    Glitterlim skrev 2017-08-03 15:28:05 följande:

Är i v 5+2 (enligt Natural Cycles) eller 5+3 enligt mig själv. Gjorde ett digitalt test som visar "Gravid 2-3", vilket ju då inte stämmer, testet borde visa 3+ idag. Testade med morgonurin. Har haft flera missfall innan och då har det inte slagit om från 2-3 så nu har jag sån jäkla ångest, usch. Bröt upp testet, hur starkt ska det liksom vara för att det ska slå om till 3+?

Jag hade en egen liknande tråd när jag plussade i våras, kommer aldrig ta ett clearblue digitalt med vecko indikator igen i mitt liv! Jag hade alla "fel" man kan ha, plussade sent (flera dagar efter bim och svagt) dålig ökning, veckoindikatorn visade fel veckor OCH jag fick små blödningar. Nu har jag en liten pojke som sparkar i min mage

Allt är individuellt, normala hcg värden för olika veckor har ett STORT spann, titta på

www.bastpatest.se/blogg/nivaer-av-hormonet-hch-hos-gravida-kvinnor.html Så ser du att försöka hitta nåt medeltal där som passar alla är ju näst intill omöjligt... Finns inga garantier med starka test eller svaga, jag håller alla tummar och tår att det går bra för dig
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • TreTriss
    Glitterlim skrev 2017-08-03 15:28:05 följande:

Mitt slog inte över till +3 förrän runt jag var i 5+2, och en del har fått det utslaget tidigare och senare! <3
  • Glitterlim

Uppdatering:

Testade idag på 6+0 och fick 3+! Tror jag måste legat precis på gränsen sist för så mycket skillde det inte på testremsorna från 2-3 till 3+.

Hoppas nu att allt går bra.

• Knappklara

En enda fråga: Varför är 'veckorna' så viktiga? Det handlar ju om 'dagar'. Vilka du, förmodligen, kommer få justera ändå när du träffat barnmorskan eller vart på ultraljud. Du är GRAVID liksom..vissa skulle hoppa utav bara första raden på testet! :)

• Glitterlim
    Knappklara skrev 2017-08-07 18:59:23 följande:

En enda fråga: Varför är 'veckorna' så viktiga? Det handlar ju om 'dagar'. Vilka du, förmodligen, kommer få justera ändå när du träffat barnmorskan eller vart på ultraljud. Du är GRAVID liksom..vissa skulle hoppa utav bara första raden på testet! :)

Eftersom att jag har haft flera missfall tidigare och testen då aldrig stegrat från 2-3 veckor.
  • Jooosen
    Glitterlim skrev 2017-08-07 21:31:32 följande:

Eftersom att jag har haft flera missfall tidigare och testen då aldrig stegrat från 2-3 veckor.

Skönt att du fick 3+ lycka till nu :)) !!
  • nypan78

Samma oro här. Borde vara i 5+1 men får bara 1-2 v på digitala. Lite lågt. ÄL var troligen 9:e dec. Haft missfall tidigare så tänkte testa för att se och det ökar...nojjig.

• beso

Jag testade oxå veckoindikator när jag var i v5 eller v6. Testet visade 2-3v. Det låter ju som det kan stämma med båda. Problemet är att det är viktigt att veta då det är två olika möjliga pappor..! :/ Men är det mest troligt att det är är v5? Eller v6? Är det v5 så kan det inte vara yngre eller äldre. Är det v6 skulle det som äldst kunna vara 6+4.

Vilket låter mest troligt?

Jag ska på vul imorgon men jag har hört att även det kan mätas fel på över en v till både yngre o äldre tyvärr. Trots att bm sa att säkerheten e plus/minus 4dagar bara..

Förstår det är omöjligt tyvärr! Och undanber bitska kommentarer då jag redan mår dåligt som det är över detta! :( Jag vill dock höra era erfarenheter o gissningar!

Svar på tråden Jäkla cb digital, visar för få veckor i 5+2