• OscarRosén

Vilka är dom bästa barn skorna?

Hej alla! Skulle behöva lite hjälp med att hitta dom bästa skorna till barn. Har 4 barn först en son på 3, en dotter 2 och tvillingar som bara är 1 månad. Så jag behöver alltså hjälp med skor till 3 & 2 åringen. Båda barna är väldigt aktiva (om man kan säga så om barn) dom älskar att leka ut, spela fotboll mm. Just nu har barna varsitt par med Nike skor, men ibland så känns de ju lite fel att ha gympaskor på barna. Vilket tycker ni är det bästa märket på skor för barn? När jag frågar vänner svara dom alltid Kavat, men dom är så fruktansvärt dyra, vet inte om det känns onödigt med så dyra skor till ett barn. Men tror också att dom är helt fantastiska. Vad tycker ni? Är de värt de?

• Svar på tråden Vilka är dom bästa barn skorna?
  • snedtak

Kolla på begagnade Kavatskor. Särskilt när fötterna växer snabbt hinner många barn knappt slita på skorna (beroende på hur många skor barnen har) och om de inte är synbart snedslitna bör barnen kunna ha dem utan problem.

• Trippelmamma76

Vilken typ av skor handlar det om? Vi har haft en del kavat, vet inte om jag tycker de är så fantastiska egentligen. Ofta väldigt hårda skinnskor. Viking brukar jag gilla om barnen har lite bredare fötter. Men tror jag ska testa superfit på de smalare fötterna istället. Tyvärr är det väl så att om du ska ha bra barnskor så är de dyra. Det paret barnen använder mest bör man nog satsa lite mer på åtminstone, men kanske inte på finskor som bara används enstaka gånger innan de är för små. Om det är begagnade skor så får de bara vara obetydligt använda, och absolut inte snedslitna på något sätt. Men kan man hitta det så kan man nog spara en hel del.

• Alexi

De enda skor vi tycker är värt att betala ordentligt för är vinterkängor, där kör vi enbart med Viking. I övrigt kan man köpa vanliga gympaskor på tex Stadium och Intersport, även Din sko har en del bra ibland.

• GavinGadget

Är väldigt nöjd med de superfit i gore-tex som vi har till vår son. Tror dock inte att de är billigare än kavat, snarare åt andra hållet.

• OscarRosén
    Alexi skrev 2017-08-05 09:08:31 följande:

De enda skor vi tycker är värt att betala ordentligt för är vinterkängor, där kör vi enbart med Viking. I övrigt kan man köpa vanliga gympaskor på tex Stadium och Intersport, även Din sko har en del bra ibland.

Tack ????
Svar på tråden Vilka är dom bästa barn skorna?