• anonymus_342

    Kan jag vara gravid trots negativa tester och VUL?

    Hej!

    För ett par dagar gjorde jag ett inlägg där jag skrev om en misstänkt graviditet. Berättar kort så att nya läsare förstår. Det är nämligen så att jag hade sex den 1juni ungefär 3 dagar efter att min mens tog slut. Kondomen råka glida av och klockan var rätt mkt så jag hann inte köpa ett dagen efter p-piller föräns ca 8h senare. Min mens är nu 9 dagar sen och jag har haft liknande mensvärk ont men ingen mens. Mina bröst blev nu också större men vad oroar mig mest är min mage övar är naveln. Den är helt uppblåst när man kollar på den nerifrån och uppifrån samt när jag sitter ner. Jag äter jätte lite så förstår inte varför den är så uppblåst. Jag har gjort 2st grav tester där båda visade negativt och även varit på ett VUL för 2 dagar sen där läkaren sa att han inte såg nån graviditet och att min uteblivna mens och värk beror på pillret. Jag är jätte orolig över att min mage och hur den ser ut över naveln. Ifall jag skulle vara gravid skulle jag vara på v6 idag. Är jätte orolig , barn är inte nått jag vill ha just nu och ifall jag nu är gravid vill jag veta så jag hinner göra en abort så fort det går. Vet inte vad jag bör göra mer är helt slut.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-04 16:23
    Är hemskt ledsen för alla stavfel men är verkligen orolig.

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid trots negativa tester och VUL?
  • EpicNurse

    Om du har negativt gravtest och dessutom har gjort ett ultraljud och fått förklarat för dig av en läkare varför läget är som det är så kan du vara säker på att du inte är gravid!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (8383)

    Av egen erfarenhet efter att ha tagit dagen efter-piller kan mensen snurra till sig lite.

  • Anonym (Johanna)

    Mensen kan lätt krångla och bli sen efter att man tagit dagen efter piller.

    Dessutom så syns inte en graviditet på magen i vecka 6, utan långt senare.

  • hundtok

    Dagen-efter-piller kan tas upp till 72 h efter oskyddat samlag. Detta plus negativa test och VUL borde kunna utesluta graviditet helt för dig! Tror bara mensen krånglar lite efter pillret. I vecka 6 är ett ev foster bara några mm så det syns inte på magen.

Svar på tråden Kan jag vara gravid trots negativa tester och VUL?