• Humlan88

    Hur får man ett effektivt sparande som kan växa?

    Jag är totalt nybörjare inom detta men söker tips. Jag och sambon vill börja med ett sparande. Finns det nåt man kan göra för att få pengarna att växa, hört det här med högrisk och lågrisk konton m.m hur funkar det? Ge mig era bästa tips för ett bra växande sparkonto

  • Svar på tråden Hur får man ett effektivt sparande som kan växa?
  • Aniiee

    Börja läsa bloggen Rika Tillsammans.

    Öppna ett ISK-konto på Nordnet eller Avanza.

    Om du öppnar en Nornet-konto, dra nytta av Shareville.


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Aktieviking

    Det bästa är nog att läsa runt lite bland olika bloggar och se om du hittar någon strategi som du känner passar dig och hur du vill investera. För de flesta fungerar det dock utmärkt att spara i s.k. aktieindexfonder på lång sikt. Kan rekommendera både min egen blogg och blogg-grannen rikatillsammans.se om du är intresserad av sparande i fonder. 


    Besök gärna min blogg: www.aktieviking.se
  • Humlan88
    Aniiee skrev 2017-08-04 19:45:53 följande:

    Börja läsa bloggen Rika Tillsammans.

    Öppna ett ISK-konto på Nordnet eller Avanza.

    Om du öppnar en Nornet-konto, dra nytta av Shareville.


    Hört talas om isk konto, vad är det?
  • Humlan88

    Kan någon snälla förklara det här med isk konto för mig? Är helt ny på detta åhar ingen erfarenhet av det här med aktier lr värdepapper m.m? Hur fungerar det om jag och sambon vill öppna ett sparkonto som förhoppningsvis stiger ?

  • Aktieviking
    Humlan88 skrev 2017-08-13 12:57:12 följande:

    Kan någon snälla förklara det här med isk konto för mig? Är helt ny på detta åhar ingen erfarenhet av det här med aktier lr värdepapper m.m? Hur fungerar det om jag och sambon vill öppna ett sparkonto som förhoppningsvis stiger ?