• Tihi

    Kläder med bra kvalitet som inte sticker ut

    Vilka märken på kläder tycker du har bra kvalitet och med märken som inte sticker ut som ett plåster mitt i pannan? Jag hatar stora loggor alltså. Tyvärr verkar så gott som alla tillverkare vilja ha namnet på utsidan idag så man blir en ofrivillig reklampelare vare sig man vill eller inte. Obestämd

  • Svar på tråden Kläder med bra kvalitet som inte sticker ut
  • Kmi

    Kolla in "J.lindeberg" klädmärket, bra märke med inga stora loggor och sånt!

  • Tihi
    Kmi skrev 2017-08-10 15:29:07 följande:
    Kolla in "J.lindeberg" klädmärket, bra märke med inga stora loggor och sånt!
    Det har jag aldrig sett men jag har hört om det förstås. Var hittar man det lättast i affär?
  • razzmatazz

    Instämmer i de tre exempel som givits! Även Dagmar, samsö samsö, Ilse Jacobsen och Rodebjer är bra och snygga med bra kvalitet tycker jag. Samt Greta och Maria Westerlind för klänningar, sååå fina och smickrande och inte en tacky logga så långt ögat når!

  • Tihi
    Margaux skrev 2017-08-10 21:22:04 följande:
    Filippa K? Sand
    Dom två hade jag glömt att dom ens existerar. Säljs dom på MQ fortfarande?
  • Tihi
    razzmatazz skrev 2017-08-10 21:28:00 följande:
    Instämmer i de tre exempel som givits! Även Dagmar, samsö samsö, Ilse Jacobsen och Rodebjer är bra och snygga med bra kvalitet tycker jag. Samt Greta och Maria Westerlind för klänningar, sååå fina och smickrande och inte en tacky logga så långt ögat når!
    Känner egentligen inte till några av märkena du skrev så det ska jag kolla upp.
    Nog för att jag kan googla men om ni orkar skriva vilka butiker dom finns i så blir jag inte ledsen.
  • MajaVira

    Det beror på vilken prisklass du är ute efter. MQ har ju flera olika märken, där jag gillar 365, Bondelid, Ilse Jacobsen och Stockhlm.

  • Tihi
    MajaVira skrev 2017-08-10 21:32:21 följande:
    Det beror på vilken prisklass du är ute efter. MQ har ju flera olika märken, där jag gillar 365, Bondelid, Ilse Jacobsen och Stockhlm.
    Prisklassen är väl nånstans runt Bondelids och Odd Mollys prisklass så vad ska man kalla det? Mellansegment? Jag vill ha bra kvalitet och pris men inte så bra kvalitet och så dyrt att man inte kan kasta kläderna efter några år med gott samvete.
  • Studentpappa

    Jag har merinoull-tröjor från Tiger helt utan logga. Köpta på vfo så då håller de rätt prisklass för att vara Tiger, tycker de är för högt prissatta annars. J.lindeberg som nämnts har diskret logga, mq har väl generellt mycket kläder utan stora loggor tycker jag.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
Svar på tråden Kläder med bra kvalitet som inte sticker ut