• Pink Lady

Bli gravid 2017-2018?????

Har två fina barn på 6 och 4 år men nu vill vi så gärna få ett tredje barn????

Vill någon vara med och så kan vi peppa varandra?

• Svar på tråden Bli gravid 2017-2018?????
  • Trullis82

Här hoppas vi oxå fortfarande...

Illamående, ont i brösten då man inte ens får titta på dom, sugen på choklad så in i tusan.

Trött o täppt i nosen.

Ja, inget e som väntans tider.

Någon gång kommer det positiva svaret

• Luna123

Jag hoppar in här! Slutat med p-piller och vi ska börja så fort jag är redo! Har gått hos en psykolog några månader för min fruktansvärda förlossningsskräck. Väntar på att det ska bli klart med besök på sjukhuset hos dom som har hand om förlossningsrädsla. Vill få ett ok på att jag får kejsarsnitt och sen startar vi vår verkstad. Vi har kommit fram till att det är bästa sättet.

• Trullis82

Försöker med barn nr 3.

Sista mensen 24/7 fortfarande ingen mens

Gjort två test

Ett early för 2 veckor sedan

Ett gravtest med vecko indikator

Båda negativa.

När kan man egentligen få ett positivt?

Jag har alltid haft regelbunden mens men nu kommer den inte o jag har alla symptom på grav man kan ha känns det som.

Men bara vänta antar jag för testen måste ju stämma

Känner mig förvirrad

• anli00

Åhh, skulle behöva lite pepp idag tror jag! Började precis en utbildning idag på 2 år o ångesten över att kanske va gravid sköljde över mig....vill så gärna ha ett syskon till sonen innan d blir stor ålderskillnad samtidigt kanske det är superdumt att bli gravid när man utför en endast 2årig utbildning som jag sett fram emot så mkt och verkligen ska bli jättekul!

• Trullis82

Vi har två töser. 13 & 7 år

Nu försöker vi med nr 3

Så frågan e väl hur många år du vill ha mellan?

• anli00
    Trullis82 skrev 2017-08-29 16:58:31 följande:

Vi har två töser. 13 & 7 år

Nu försöker vi med nr 3

Så frågan e väl hur många år du vill ha mellan?

Vill ju helst ha 3-4 år mellan o helst inte mer så d är ju nu då egentligen.....
  • puffen2009
    anli00 skrev 2017-08-29 15:59:10 följande:

Åhh, skulle behöva lite pepp idag tror jag! Började precis en utbildning idag på 2 år o ångesten över att kanske va gravid sköljde över mig....vill så gärna ha ett syskon till sonen innan d blir stor ålderskillnad samtidigt kanske det är superdumt att bli gravid när man utför en endast 2årig utbildning som jag sett fram emot så mkt och verkligen ska bli jättekul!

Jag fick veta att jag var gravid (oplanerat) nån vecka innan jag fick antagningsbeskedet om att jag kommit in på sjuksköterskeprogrammet. Läste första terminen och gick sen hem och var föräldraledig ungefär ett år och började sen termin 2. Det var inga problem alls att ta studieuppehåll och även om det var tufft att plugga med tre små barn så var jag så glad när jag äntligen blev färdig och allt var värt det :) Så jag skulle råda dig att kolla upp hur det är med studieuppehåll.

Lycka till vad du än beslutar dig för! :)
  • Elliot1

Hej!

Hoppar in här. Testade positivt för graviditet den 8/8-17 och blev sååå glad. Även om vi visste att det är väldigt osäkert i början så blev vi helt förkrossade när vi fick missfall i fredags den 25/8. Var då i v.7.

Den största chocken har lagt sig och nu vill jag inget annat än att bli gravid igen. Väntar på att jag ska sluta blöda och ska tillbaka till gyn på fredag för att se så allt är borta. Har inga som helst planer på att vänta in en mens innan vi försöker igen, vill komma igång NU!

• anli00
    puffen2009 skrev 2017-08-29 17:18:24 följande:

Jag fick veta att jag var gravid (oplanerat) nån vecka innan jag fick antagningsbeskedet om att jag kommit in på sjuksköterskeprogrammet. Läste första terminen och gick sen hem och var föräldraledig ungefär ett år och började sen termin 2. Det var inga problem alls att ta studieuppehåll och även om det var tufft att plugga med tre små barn så var jag så glad när jag äntligen blev färdig och allt var värt det :) Så jag skulle råda dig att kolla upp hur det är med studieuppehåll.

Lycka till vad du än beslutar dig för! :)

Tack! <3 saken va väl d att d faktiskt också kom upp med att giltigt skäl för studieuppehåll är

Graviditet. Men alla dessa tankar man får upp i huvudet att man vill ha barn, man vill utbilda sig o allt blir lite rörigt i huvudet ibland bara...men är glad att du berättade hur du gjort o att allt blev bra!
  • Mamma19880907

Hej :)

Drog min spiral 25/8 och vi hade sex på lördagen (26/8) och på söndagen börja magen bli lite svullen och spänd , hade ägglossning i måndags (28/8) och magen är spänd än... men gjort 2 test men vet de är väldigt för tidigt ....

Men e väll bara och kämpa och fortsätta.

• Horisonten

hejsan!! Hur går det för er alla här inne? :)

Här har vi ändrat våra planer lite igen hihi :) det kommer bli att vi redan nu i september kommer börja och försöka med syskon :) Så väntar nu då på första mensen efter uttag av spiralen så får vi se om den kommer när de är tänkt vilket jag tror att den kommer och göra faktiskt, plus minus någon dag. Så jag så tydligt kände av min ägglossning denna månaden. 

Min man tyckte att vi likaväl kunde börja nu eftersom vi ändå skall ha en till och slippa hålla på med kondom och sådant. Det känns väldigt skönt då jag längtar så mycket, så det känns så roligt och spännande. Men samtidigt känns det så läskigt och jag känner mig samtidigt väldigt orolig,rädd och nervös. Även om jag så gärna vill kan jag ändå känna lite kalla fötter eller vad man skall säga inför detta nu när det verkligen kommer bli dags. Är det bara jag som tänker och känner såhär?

Sen tänkte kolla om ni har några bra tips på gravtest? Jag har alltid innan använt mig utav CB plus eller CB veckoindikator. Har testat rfsu men fick galet svagt på dem även efter bim så ingen så favorit här utan gillar CB men skulle vilja ha något annat test och testa med också. Några tips?

• oONinniOo

Väntar fortfarande på ägglossning.. Beräknade att den skulle komma runt 1:a, eftersom den brukar komma då. Men jag väntar som sagt än. Kanske min rejäla värk som körde igång för 2 veckor sedan har gjort att den skjutits upp lite. Återstår att se. Nu moler det på ordentligt i alla fall, så nu väntar jag bara på den där temphöjningen.

Försöker med syskon sen januari -17
  • Lady D Taylor
    Horisonten skrev 2017-09-05 21:33:24 följande:

hejsan!! Hur går det för er alla här inne? :)

Här har vi ändrat våra planer lite igen hihi :) det kommer bli att vi redan nu i september kommer börja och försöka med syskon :) Så väntar nu då på första mensen efter uttag av spiralen så får vi se om den kommer när de är tänkt vilket jag tror att den kommer och göra faktiskt, plus minus någon dag. Så jag så tydligt kände av min ägglossning denna månaden. 

Min man tyckte att vi likaväl kunde börja nu eftersom vi ändå skall ha en till och slippa hålla på med kondom och sådant. Det känns väldigt skönt då jag längtar så mycket, så det känns så roligt och spännande. Men samtidigt känns det så läskigt och jag känner mig samtidigt väldigt orolig,rädd och nervös. Även om jag så gärna vill kan jag ändå känna lite kalla fötter eller vad man skall säga inför detta nu när det verkligen kommer bli dags. Är det bara jag som tänker och känner såhär?

Sen tänkte kolla om ni har några bra tips på gravtest? Jag har alltid innan använt mig utav CB plus eller CB veckoindikator. Har testat rfsu men fick galet svagt på dem även efter bim så ingen så favorit här utan gillar CB men skulle vilja ha något annat test och testa med också. Några tips?

Förstår hur du känner! Har fått tid den 26 för att ta ut spiralen och kan också få kalla fötter och fundera på om man verkligen ska göra det här. Samtidigt längtar jag så mycket och vill det så gärna. Snurrar väldigt i huvudet nu för tiden :S
  • Horisonten
    Lady D Taylor skrev 2017-09-06 22:08:35 följande:
    Förstår hur du känner! Har fått tid den 26 för att ta ut spiralen och kan också få kalla fötter och fundera på om man verkligen ska göra det här. Samtidigt längtar jag så mycket och vill det så gärna. Snurrar väldigt i huvudet nu för tiden :S
    Åh vad roligt och spännande. Känns så skönt med någon som känner/upplever samma saker som man själv gör. Det jag älskar med och kunna skriva och prata med andra såhär. Då känner man sig inte lika ensam och "tokig" som ena stunden vill så man blir tokig och längtar till nästa stund så vet man inte alls om gör rätt eller väljer rätt liksom. Ja men precis så känner och tänker jag med, men jag tror ändå de är rätt. Finns ingen perfekt tid för att skaffa barn eller så. Så har man de mesta ordnat eller så, så känner jag varför vänta? Då skall man nog gå mer på vad hjärtat säger än på vad hjärnan säger faktiskt.
    Håller ni inte med? Ibland måste man inte vara förnuftig hela tiden. :)
  • Lindalängtar

Hej tänkte fråga om någon har erfarenhet kring ägglossningstester? Vi är precis i startgroparna med bebisverkstan, slutade med p-piller 28/8 och har nu börjat med dessa tester mest för att kolla så kroppen fungerar och få lite koll på hur cykeln ser ut efter många år med tabletter. Jag har testat igår och nu idag, igår var där bara ett kontrollstreck, idag kunde jag urskilja en svag linje till. Jag vet att det är negativt om den inte är lika stark som kontrollinjen men tyder förändringen på att det närmar sig en stegring eller kommer det "riktiga" strecket dyka upp en dag för att sedan försvinna?

Spännande men ack så förvirrande!

• Lady D Taylor
    Horisonten skrev 2017-09-07 12:22:38 följande:
    Åh vad roligt och spännande. Känns så skönt med någon som känner/upplever samma saker som man själv gör. Det jag älskar med och kunna skriva och prata med andra såhär. Då känner man sig inte lika ensam och "tokig" som ena stunden vill så man blir tokig och längtar till nästa stund så vet man inte alls om gör rätt eller väljer rätt liksom. Ja men precis så känner och tänker jag med, men jag tror ändå de är rätt. Finns ingen perfekt tid för att skaffa barn eller så. Så har man de mesta ordnat eller så, så känner jag varför vänta? Då skall man nog gå mer på vad hjärtat säger än på vad hjärnan säger faktiskt.
    Håller ni inte med? Ibland måste man inte vara förnuftig hela tiden. :)
    Förstår precis hur du menar. Tänker väldigt mycket på vad andra tänker och vad andra tycker om att vi skaffar ett till barn.
    Jag behöver definitivt vara mer i mig själv och nuet.
    Hur har det gått för dig och alla andra?

Jag har nu tagit ut spiralen dock tänkte vi vara lite försiktiga och inte försöka än då vi vill ha en höstbebis. Men nu är min mens 8 dagar sen! Tänkte att det kanske är kroppen som ställer om sig efter spiralen men det var ju kopparspiral så då är det väl inte så, eller?
    Har inte den där känslan som sist, då bara visste jag att jag vad gravid.
    Försöker leta symptom men intalar mig sen att det är sånt man kan känna av andra anledningar. Känner mig helt kluven. Har beställt hem test. Antingen kommer de idag eller i morgon :S
  • Lady D Taylor
    Lindalängtar skrev 2017-09-07 14:45:55 följande:

Hej tänkte fråga om någon har erfarenhet kring ägglossningstester? Vi är precis i startgroparna med bebisverkstan, slutade med p-piller 28/8 och har nu börjat med dessa tester mest för att kolla så kroppen fungerar och få lite koll på hur cykeln ser ut efter många år med tabletter. Jag har testat igår och nu idag, igår var där bara ett kontrollstreck, idag kunde jag urskilja en svag linje till. Jag vet att det är negativt om den inte är lika stark som kontrollinjen men tyder förändringen på att det närmar sig en stegring eller kommer det "riktiga" strecket dyka upp en dag för att sedan försvinna?

Spännande men ack så förvirrande!

Har noll koll på det där.
    Hur har det gått för dig?
  • Lady D Taylor

Testade negativt i går kväll. Tänkte att eftersom att det är så många dagar efter BIM borde de ju gå utan morgonurin.
    Var nog lila bra, eftersom att vi inte tänkt att de skulle komma redan men blir lite besviken ändå.

• Rydén91

Jag tog ut min p stav 10/11 och hoppas kropoen ska ställa om sig så vi kan försöka bli gravida nästa år

Svar på tråden Bli gravid 2017-2018?????