• Anonym (one night stands)

Fråga till kvinnor, ang ONS och tillfälligt sex...!

Brukar ni eller har haft sådana av egen fri vilja eller har det blivit så pga att killar t ex inte velat träffas igen efter sexet. Och ni hellre hade velat ha en fortsatt relation med personen och inte hade något val i frågan?

• Svar på tråden Fråga till kvinnor, ang ONS och tillfälligt sex...!
    Smecker skrev 2017-08-16 18:23:07 följande:
    Jajamen, kk och BDSM är ungefär samma sak. Enligt Jesus.
    Nej men i BDSMsex är det sexet som står i fokus och inte det känslomässiga behovet precis som kk relationer.
  • isolande

Jag har haft ons med random aspackade snubbar, killar jag ÄNTLIGEN fick i säng men som var så värdelösa att alla känslor dog, någon random kille som visade sig vara sjukt trevlig och bra i sängen som tyvärr inte ville ha mig. Sen har jag faktiskt blivit tillsammans och har haft långa relationer med krogragg :) Så lite blandat, haha

• Smecker
    Anonym (one night stands) skrev 2017-08-16 18:37:00 följande:
    Nej men i BDSMsex är det sexet som står i fokus och inte det känslomässiga behovet precis som kk relationer.
    Jaså? Vad baserar du det på?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Mannschaft
    Smecker skrev 2017-08-16 18:23:07 följande:

Jajamen, kk och BDSM är ungefär samma sak. Enligt Jesus.

Hört om denna snubbe. Vem f-n är Jesus, är han stor i BDSM-kretsar eller?
    "Karikatyren är en hyllning som medelmåttan bringar geniet."
  • Anonym (Oskar)
    Smecker skrev 2017-08-16 19:53:57 följande:

Kanske Jesus...
    Smecker skrev 2017-08-16 19:53:57 följande:
    Vederbörandes upplevelser och vääääääääääääääldigt många trådar härinne. Vill du att jag ska länka?
  • Eena
    Anonym (one night stands) skrev 2017-08-16 18:37:00 följande:

Dummaste jag hört. För bdsm krävs, för de allra flesta, en mycket stor tillit för den/de andra inblandade. Och för mig, och många med mig, krävs ett starkt känslomässigt band för bdsm och bandet stärks också av utövande. Sex däremot, är mycket lättare att ha utan den djupare kontakten
    Eena skrev 2017-08-16 20:25:12 följande:
    Dummaste jag hört. För bdsm krävs, för de allra flesta, en mycket stor tillit för den/de andra inblandade. Och för mig, och många med mig, krävs ett starkt känslomässigt band för bdsm och bandet stärks också av utövande. Sex däremot, är mycket lättare att ha utan den djupare kontakten
    Jag förstår precis men talar just nu om närhet a`la känslomässig som du uppnår i en typisk parrelation (äktenskap o dyl). Jag skule aldrig ligga med någon utan tillit oavsett kk eller potentiell make, vilket nog gäller för de flesta iallafall kvinnor.?!
  • Eena
    Anonym (one night stands) skrev 2017-08-16 20:38:04 följande:

Jag förstår precis men talar just nu om närhet a`la känslomässig som du uppnår i en typisk parrelation (äktenskap o dyl). Jag skule aldrig ligga med någon utan tillit oavsett kk eller potentiell make, vilket nog gäller för de flesta iallafall kvinnor.?!

Absolut skulle jag inte ligga utan tillit. Men nivån på tillit som krävs för bdsm är högre eftersom jag där lämnar över mig så totalt. Jag förstår att det kan vara svårt att förstå men jag har svårt för människor som uttalar sig så självsäkert om något de verkar har noll reell insikt i.
  • MammAmma

Det finns även gifta par som utövar BDSM, y'know... Det finns inget likhetstecken mellan 'känslolöst' och BDSM.
  • Smecker
    Anonym (one night stands) skrev 2017-08-16 20:11:18 följande:
    Vederbörandes upplevelser och vääääääääääääääldigt många trådar härinne. Vill du att jag ska länka?
    Intressant. Jag undrar spontant vad för sorts "BDSMsex" en person ägnar sig åt då det känslomässiga behovet utesluts. Är det bondage? Sadism? Masochism? Psykisk dominans? Mandom? Femdom? Latex? Uniformsfetischism? DD/lg? Shibari? Knifeplay? Ponyplay? Tpe?

Du är förmodligen inte så ignorant att du inte vet om att väldigt mycket BDSM inte innefattar sex (i bemärkelsen att kön och/eller orgasm är involverat) över huvud taget.
  • Smecker
    Är du över huvud taget insatt i BDSM eller hittar du bara på allt eftersom? Väldigt mycket som rör BDSM kräver mer känslomässig närhet än vad du "uppnår i en typisk parrelation".
  • SolXOXO

Föredrar en man som bryr sig om vem jag är, tycker om mig för den jag är en någon som bara ser mig som ett tillfällig, sexobjekt, eller att tillfredställa sina egna behov med,
    connection, intimitet, djupa relationer är jag intresserqd av såväl när det gäller vänskap eller romantiskt.
    ser män som människor inte vandrande kukar, vill ha en man som främst ser mig som en människa sekundärt som sexig.
    Kan tillfredställa mig själv också så behöver inte ligga runt för sexuell tillfredställelse, förstår inte hur någon kan gilla det men vi gillar olika och har olika erfarenheter av casual sex.

• Anonym (Lajla S)
    Anonym (Sally) skrev 2017-08-08 19:44:18 följande:

Ons och tillfälligt sex har jag mer än gärna av fri vilja. Helt enkelt för att JAG inte alltid vill ha fast förhållande.

Kravlöst sex baserat på bara attraktion är befriande.

Som om jag skulde ha skrivit det själv.  Instämmer till 100 %
  • Kenny123

Skulle vara intressant att veta vad som ska ske efter ONS.
    Jag som kille 40+ tycker mig se en tendens att när kvinnor tar med mig hem redan har bestämt sig att det endast är ONS. Är det ofta så att ni både killar och tjejer har bestämt er när ni tar hem en ONS att det inte blir mer?
    Jag tänker 9/10 gånger att chansen finns att det blir något mera. Samt säger heller aldrig nej till en date efter ONS.
    Jag har dock endast 1 gång haft ONS som ledde till iallafall ett par månaders dejtande.

• ESA83

ONS har jag aldrig tänkt skulle bli något mer än en kul kväll.
    Bara killar jag känner till sen tidigare får följa med hem, inga okända i min säng.

• felicityporter

Jag skulle aldrig vilja ha ett ONS av egen fri vilja, således har det hänt endast när killar inte velat träffa mig mer av en eller annan anledning.

• Kenny123

Jag byter alltid nummer och går med eller som oftast så efterfrågar jag en date. Anser att finns det en attraktion så kan det finnas något mera. Men i princip alla gånger så har det slutat efter den första daten. Så har väl insett att idet inte är så vanligt att det blir seriöst efter ons. Dock har jag inte gett upp hoppet och ska på date i veckan med ett ons för en vecka sedan.

Svar på tråden Fråga till kvinnor, ang ONS och tillfälligt sex...!