Skaffa barn som Aspie
Jag har kommit till den punkten i mitt liv att jag känner stark barnlängtan. Fyller 21 snart. Att fantisera och grubbla över graviditet, föda barn och uppfostra barn tar upp mycket av min tankar dagligen. Ibland kan det nästan göra ont i mig.
Jag har Aspergers och det gör mig rädd inför att bli gravid och skaffa barn. Är orolig att barnet också får aspergers(vill inte att mitt barn ska ha samma svårigheter jag har och har haft), att jag blir deprimerad(var deprimerad i tonåren) eller att jag går in i väggen av att vara mamma. Jag vill sååå gärna skaffa barn men jag är samtidigt kluven över om det är en bra idé med tanke på min diagnos och hur den påverkar mig. Allt detta skrämmer mig.
Nu undrar jag om det finns någon här med aspergers syndrom/högfungerande autism som har skaffat barn. Hur har det gått med graviditeten och att vara förälder? Fick barnet/barnen asperger/autism? Hur hanterar ni alla känslor och allt ansvar? Ångrar du dig? Berätta gärna om din erfarenhet kring detta. Känner mig så vilsen. Hjälp! ????