• Joddn

Hund åt kladdkaka

Jag var på toa och min hund åt en kvarts kladdkaka. Hon är en japansk spets så alltså ganska liten. Är detta farligt? Har ju hört att de är jätte farligt för hundar att äta ens Pyttelite choklad och så. Är jätte orolig.:(

• Svar på tråden Hund åt kladdkaka
  • Joddn
    Frontline skrev 2017-08-14 00:51:07 följande:

Orkar inte googla..

Alla vet väl att de är farligt
  • Frontline
    Joddn skrev 2017-08-14 00:56:28 följande:
    Alla vet väl att de är farligt

Öööhh då hade jag väl för fan inte frågat eller hur? Har aldrig haft hund själv så det finns ju ingen anledning att behöva veta det.
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • CrazyTown

Har du fått kontakt med veterinär? En så liten hund bör absolut åka och bli kräkt.

• Meriall
    Frontline skrev 2017-08-14 00:51:07 följande:

Orkar inte googla..

Hundar kan inte bryta ned teobrominet i choklad på samma sätt som människor kan. Det är giftigt även för människor i jättestora mängder. För hundar redan i mkt små mängder. För många andra djur också.
  • Harvester

Beror ju såklart på hur mkt choklad det är i kakan. Är det en köpt fryskladdkaka, typ, så antagligen inte så mkt.

Har svårt att tro att det skulle vara livsfarligt men hunden kan nog få kräkning/diarré...

Tveksamt om jag hade åkt in för att kräks min egen hund.

Farligt blir det när de äter upp typ 70% chokladkakor.

• K Kalle
    Joddn skrev 2017-08-14 00:15:46 följande:

Jag var på toa och min hund åt en kvarts kladdkaka. Hon är en japansk spets så alltså ganska liten. Är detta farligt? Har ju hört att de är jätte farligt för hundar att äta ens Pyttelite choklad och så. Är jätte orolig.:(

Choklad är farligt för hundar ja. Hundar verkar vara väldigt korkade. äter allt möjligt, till och med sin egen och andras skit. Andra djur har överlevnadsinstinkt och äter inte sånt de mår dåligt av.
  • Cherry on top
    Frontline skrev 2017-08-14 01:24:13 följande:

Öööhh då hade jag väl för fan inte frågat eller hur? Har aldrig haft hund själv så det finns ju ingen anledning att behöva veta det.

Det är många djur som inte tål just choklad konstigt nog. Ämnet teobro min eller vad det heter är giltigt för hundar bland annat och finns i kakao. Hade definitivt åkt med hunden till veterinären, det är rätt mycket kakao i en sån kaka.
  • Cherry on top
    Cherry on top skrev 2017-08-14 10:53:30 följande:

Det är många djur som inte tål just choklad konstigt nog. Ämnet teobro min eller vad det heter är giltigt för hundar bland annat och finns i kakao. Hade definitivt åkt med hunden till veterinären, det är rätt mycket kakao i en sån kaka.

Teobromin.
  • DeathByPickles
    K Kalle skrev 2017-08-14 10:45:53 följande:
    Choklad är farligt för hundar ja. Hundar verkar vara väldigt korkade. äter allt möjligt, till och med sin egen och andras skit. Andra djur har överlevnadsinstinkt och äter inte sånt de mår dåligt av.

Många djur äter sådant de mår dåligt av, men få har sådan tillgång till olämpliga födoämnen i sådan utsträckning som våra tamdjur förstås. 

Andras och egen skit är däremot inte särskilt dåligt för dem, utöver parasiter, men det får alla djur i sig naturligt ändå. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Starka

Det är väldigt konstigt med alla hussar och mattar som lägger ut Jag är såååååå oroligt för min älskade hundtrådar, att dom aldrig kan ta sig till en veterinär :-/

• DeathByPickles
    Starka skrev 2017-08-14 18:24:59 följande:

Det är väldigt konstigt med alla hussar och mattar som lägger ut Jag är såååååå oroligt för min älskade hundtrådar, att dom aldrig kan ta sig till en veterinär :-/

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
Svar på tråden Hund åt kladdkaka