• LolloN

    Hjälp! Positivt ÄL test?

    Är detta ett klart positivt äl test??

    Snälla hjälp!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-15 19:05
    Men grejen är den är att jag ska inte ha ägglossning! Ätter minipiller och tog ÄL test för att jag misstänkter att jag är gravid, men grav testerna har visat jätte svagt eller neg. Så testade med äl test för att har läst att man kan få reda på graviditet den vägen åxå. För ska verkligen inte ha ÄL nu!

  • Svar på tråden Hjälp! Positivt ÄL test?
  • LolloN
    Jag är bara jag skrev 2017-08-15 18:57:39 följande:

    Tycker det ser ut som det ja.


    Men grejen är den är att jag ska inte ha ägglossning! Ätter minipiller och tog ÄL test för att jag misstänkter att jag är gravid, men grav testerna har visat jätte svagt eller neg. Så testade med äl test för att har läst att man kan få reda på graviditet den vägen åxå. För ska verkligen inte ha ÄL nu!
  • Jag är bara jag
    LolloN skrev 2017-08-15 19:04:26 följande:
    Men grejen är den är att jag ska inte ha ägglossning! Ätter minipiller och tog ÄL test för att jag misstänkter att jag är gravid, men grav testerna har visat jätte svagt eller neg. Så testade med äl test för att har läst att man kan få reda på graviditet den vägen åxå. För ska verkligen inte ha ÄL nu!
    Då väntar du några dar och tar ett gravtest igen. Är det jättetidigt kan testen pendla mellan svaga och negativa nämligen. Jag känner f.ö flera med minipiller-barn. Flört
  • LolloN
    Jag är bara jag skrev 2017-08-15 19:07:27 följande:

    Då väntar du några dar och tar ett gravtest igen. Är det jättetidigt kan testen pendla mellan svaga och negativa nämligen. Jag känner f.ö flera med minipiller-barn.


    Ja det får jag göra, men om äl testerna visar starka flera dagar i rad är de väl åxå ganska säkert att jag är gravid eller? För jag borde ju inte ha så högt av de hormonerna i kroppen annars elr?

    Jasså är det så vanligt? ????
  • Jag är bara jag
    LolloN skrev 2017-08-15 19:23:17 följande:
    Ja det får jag göra, men om äl testerna visar starka flera dagar i rad är de väl åxå ganska säkert att jag är gravid eller? För jag borde ju inte ha så högt av de hormonerna i kroppen annars elr?
    Jasså är det så vanligt? ????
    Nä, positivt ältest kan aldrig vara liktydigt med att man faktiskt är gravid. De visar ju i första hand p.g.a äl, men även strax före mens eller om kroppen försöker ägglossa annan tidpunkt än förväntad. Så ta inga fler äl-test utan vänta och ta gravtest istället.
  • LolloN
    Jag är bara jag skrev 2017-08-15 19:51:41 följande:

    Nä, positivt ältest kan aldrig vara liktydigt med att man faktiskt är gravid. De visar ju i första hand p.g.a äl, men även strax före mens eller om kroppen försöker ägglossa annan tidpunkt än förväntad. Så ta inga fler äl-test utan vänta och ta gravtest istället.


    Ska testa med grav test imorgon, men hade inget hemma så testade med äl test idag igen. Fortfarande positivt... hur länge visar de positivt om man har ägglossning? Om det visar positivt med äl test typ 4 dagar i rad kan jag väl va gravid?

  • DevilsDaughter

    Ägglossningstest kan visa positivt flera dagar i rad inför en ägglossning men det är inte det vanligaste. Är det i tid för mens och du dessutom fått svagt på graviditetstest så är det högst troligt att du är gravid.

  • LolloN
    DevilsDaughter skrev 2017-08-16 13:24:29 följande:

    Ägglossningstest kan visa positivt flera dagar i rad inför en ägglossning men det är inte det vanligaste. Är det i tid för mens och du dessutom fått svagt på graviditetstest så är det högst troligt att du är gravid.


    Jag missade ett minipiller torsdagen den 3:e, och har ätit alla piller efter de så jag ska absolut inte ha ägglossning 2 V efter.. killen hade dessutom kommit i mig flera ggr innan i veckan (när ja missade) och sen på söndagen...

    har molande värk i magen, "växtvärk" i brösten och de känns även lte större + att jag har haft yrsel innan idag (har aldrig de annars) och mår lite illa. Och har haft förhöjd temp sen ja missat pillret.

    så jag ska ta ett grav test imorgon och sedan om några dagar om det visar neg.
  • JennyNG
    LolloN skrev 2017-08-16 15:08:32 följande:

    Jag missade ett minipiller torsdagen den 3:e, och har ätit alla piller efter de så jag ska absolut inte ha ägglossning 2 V efter.. killen hade dessutom kommit i mig flera ggr innan i veckan (när ja missade) och sen på söndagen...

    har molande värk i magen, "växtvärk" i brösten och de känns även lte större + att jag har haft yrsel innan idag (har aldrig de annars) och mår lite illa. Och har haft förhöjd temp sen ja missat pillret.

    så jag ska ta ett grav test imorgon och sedan om några dagar om det visar neg.


    Har du testat nå mer :)
  • LolloN
    JennyNG skrev 2017-08-22 22:29:22 följande:
    Har du testat nå mer :)
    testade äl test 7 dagar i rad och det var positivt alla dagar. testade ett grav test cb plus i måndags och fick nått jättevagt, så jag ska testa et till cb plus imorgon :)
  • JennyNG
    LolloN skrev 2017-08-23 18:29:15 följande:

    testade äl test 7 dagar i rad och det var positivt alla dagar. testade ett grav test cb plus i måndags och fick nått jättevagt, så jag ska testa et till cb plus imorgon :)


    Spännande ???? skriv gärna när du testa
Svar på tråden Hjälp! Positivt ÄL test?