• Extraladan

Vem ska respekteras

Hej

Lever ett bra liv med min fru men hon har med tiden mer eller mindre helt tappat sexlusten. När ja försöker komma till får jag bara höra att jag måste respektera att hon inte vill men ska man inte på något sätt respektera att jag faktiskt vill? Har haft möjligheter att få mitt på annat håll men aldrig tagit dem pga att jag inte vill göra frun ledsen. Funderar dock över det absurda i att hon hävdar ensamrätt på något hon ändå inte vill ha. Vårt liv tillsammans är som sagt bra så det andra om jag tagit chansen hade bara varit ren sex inget annat. Tankar och funderingar kring detta?

Mvh Frustrerad

• Svar på tråden Vem ska respekteras
  • Anonym (234)
    Extraladan skrev 2017-08-19 08:18:15 följande:

Hej

Lever ett bra liv med min fru men hon har med tiden mer eller mindre helt tappat sexlusten. När ja försöker komma till får jag bara höra att jag måste respektera att hon inte vill men ska man inte på något sätt respektera att jag faktiskt vill? Har haft möjligheter att få mitt på annat håll men aldrig tagit dem pga att jag inte vill göra frun ledsen. Funderar dock över det absurda i att hon hävdar ensamrätt på något hon ändå inte vill ha. Vårt liv tillsammans är som sagt bra så det andra om jag tagit chansen hade bara varit ren sex inget annat. Tankar och funderingar kring detta?

Mvh Frustrerad

Utan ett fungerande sexliv är ert äktenskap inte mer än ett par vänner som bor tillsammans och delar på räkningarna.

Livet är för kort för att förbrukas, men var tydlig. Du förväntar dig ett fungerande sexliv kan hon inte ställa upp på det skilj dig och hitta någon annan.
  • Puppetmaster
    Anonym (234) skrev 2017-08-19 17:35:05 följande:
    Utan ett fungerande sexliv är ert äktenskap inte mer än ett par vänner som bor tillsammans och delar på räkningarna.

Livet är för kort för att förbrukas, men var tydlig. Du förväntar dig ett fungerande sexliv kan hon inte ställa upp på det skilj dig och hitta någon annan.
    Det är dessvärre sällan bara ens fel att två träter.. Eller som i det här fallet.. Inte ens fel att två inte har sex. 
    Alltså. Faran med rutin och långvarig tvåsamhet är att man börjar ta varandra för givet och slutar att överraska och avlasta varandra. 
    I livet behöver ALLA någonting positivt att se fram emot. Stort som smått. Bäst är om man ser fram emot att komma hem. Då har man lyckats. 
    Men man behöver sluta med att vara förutsägbar eller kanske ännu mer - sluta se sin partner som förutsägbar. Överraska - köp en gåva, städa huset, skicka iväg barnen till farmor - helst alltihop. Men framförallt ska man sluta upp att leta fel hos andra och istället se vad Du kan göra för att bli en bättre partner. 
  • Anonym (Vill inte heller)
    Puppetmaster skrev 2017-08-19 17:51:15 följande:
    Det är dessvärre sällan bara ens fel att två träter.. Eller som i det här fallet.. Inte ens fel att två inte har sex. 
    Alltså. Faran med rutin och långvarig tvåsamhet är att man börjar ta varandra för givet och slutar att överraska och avlasta varandra. 
    I livet behöver ALLA någonting positivt att se fram emot. Stort som smått. Bäst är om man ser fram emot att komma hem. Då har man lyckats. 
    Men man behöver sluta med att vara förutsägbar eller kanske ännu mer - sluta se sin partner som förutsägbar. Överraska - köp en gåva, städa huset, skicka iväg barnen till farmor - helst alltihop. Men framförallt ska man sluta upp att leta fel hos andra och istället se vad Du kan göra för att bli en bättre partner. 
    Jag vill inte heller ha sex med min man. Jag vill inte ha sex med någon annan heller. Är helt enkelt trött på det. Har ingen lust alls, någonsin.
    Pillar inte heller på mig själv.

Jag är inte asexuell, förr hade jag lust. Även om det inte var så jätteofta.
    Jag kommer aldrig mer att ha sex.
  • Puppetmaster
    Anonym (Vill inte heller) skrev 2017-08-19 17:57:56 följande:
    Jag vill inte heller ha sex med min man. Jag vill inte ha sex med någon annan heller. Är helt enkelt trött på det. Har ingen lust alls, någonsin.

Tråkigt beslut men nog framstår det som att du de facto är asexuell. I sådant fall förstår jag men om lust finns där så tycker jag du ska försöka hitta en lösning. 
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (Vill inte heller) skrev 2017-08-19 17:57:56 följande:

Men om du vet att du aldrig mer kommer ha sex med din man är det väl helt okej att han har sex med någon annan? Eller vill han också leva i celibat resten av sitt liv?
  • Pussan

Men hallå! alla ni som häcklar TS här. Han ser framför sig ett helt liv utan sex. Hur många kan/vill tänka sig det? Klart att det är ett problem! som förtjänar lite mera seriositet än lättköpta sarkasmer

• New  Dawn
    Extraladan skrev 2017-08-19 08:18:15 följande:

Hej

Mvh Frustrerad

Du beskriver väldigt lite om dina känslor, hennes känslor. Hur erat sexliv ser ut. Dessutom använder du orden "när ja försöker komma till". Det är ett trist sätt att beskriva sex på. Att hon dessutom svarar att du "måste respektera ett nej" gör inte saken bättre.

Jag undrar om er relation verkligen är så bra som du tror. Om du vill ha mer sex måste du antingen reda ut varför ni inte har sex, hur hon känner inför sex, och ta reda på om hon vill jobba på det. Om hon inte vill det kan du föreslå någon typ av öppen relation. Det brukar i regel kräva en bra och nära relation. Så jag gissar att du får bryta upp.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (me)
    Puppetmaster skrev 2017-08-19 17:51:15 följande:
    Håller med
  • Anonym (Frugan)

Du får kräva att ni sätter er ner och pratar om saken, prata inte försöka ha sex.

Sen så ber du henne förklara sin syn på saken. Hon kanske bara är i en svacka eller så kanske hon, som ovan, aldrig vill ha sex igen. Är hon i en svacka så måste ni tillsammans vänta ut och jobba på det på ett sett ni tillsammans kommit överens om. Vill hon aldrig mer ha sex så måste du få henne att förstå att du tänker respektera det men att du inte är redo att leva resten av livet utan sex. Alltså måste hon antingen gå med på att du har sex med andra eller att ni lämnar varandra.

Du ska inte vara otrogen och du ska inte "försöka komma till" eller tjata så att hon måste be dig att respektera ett nej.

• Anonym (Klumpsmurf)

@nevermind

Efter vad jag läst i liknande trådar och upplevt själv så är det oftast bara den ena parten som ens upplever att det är ett problem.

Om man inte är tydlig med sin partner om att det faktiskt ÄR ett problem så kommer det aldrig att bli löst.

Och till dem som inte tycker det är så jäkla viktigt. Det är det inte, när det fungerar.

För att ta ett citat från internet. "Sex är bara 10% av ett förhållande när det fungerar, annars är det 90%".

• Anonym (me)
    Anonym (Frugan) skrev 2017-08-20 13:03:28 följande:
    Du får kräva att ni sätter er ner och pratar om saken, prata inte försöka ha sex.

Sen så ber du henne förklara sin syn på saken. Hon kanske bara är i en svacka eller så kanske hon, som ovan, aldrig vill ha sex igen. Är hon i en svacka så måste ni tillsammans vänta ut och jobba på det på ett sett ni tillsammans kommit överens om. Vill hon aldrig mer ha sex så måste du få henne att förstå att du tänker respektera det men att du inte är redo att leva resten av livet utan sex. Alltså måste hon antingen gå med på att du har sex med andra eller att ni lämnar varandra.

Du ska inte vara otrogen och du ska inte "försöka komma till" eller tjata så att hon måste be dig att respektera ett nej.
    Just så
  • Anonym (Vill inte heller)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2017-08-19 21:05:16 följande:
    Men om du vet att du aldrig mer kommer ha sex med din man är det väl helt okej att han har sex med någon annan? Eller vill han också leva i celibat resten av sitt liv?
    Nej det är inte ok, då lämnar jag honom.
    Han får välja själv helt enkelt.
    Jag kan hjälpa honom på andra sätt men vill inte ha sex själv.
  • nevermind
    Anonym (Vill inte heller) skrev 2017-08-23 19:13:55 följande:
    Nej det är inte ok, då lämnar jag honom.
    Han får välja själv helt enkelt.
    Jag kan hjälpa honom på andra sätt men vill inte ha sex själv.
    Fattar inte varför han stannar...
Svar på tråden Vem ska respekteras