• Enda killen här

    Du, småbarnsmamma som förlorade sexlusten: -När kom den tillbaka?

    Du, småbarnsmamma som förlorade sexlusten:

    -När kom den tillbaka?

    -Har ni nu lika stor lust båda två?

    -Andra lösningar?


    Småbarn sexlusten
  • Svar på tråden Du, småbarnsmamma som förlorade sexlusten: -När kom den tillbaka?
  • Anonym (Blyg)

    Vi började ligga med varandra tre veckor efter förlossningen.

  • Anonym (Hej)

    Den kom tillbaka när jag träffade en annan kille som jag verkligen tänder på. Så från att ha haft sex typ 2-4 gånger om året har jag nu sex 2-3 gånger i veckan istället. Hade vi inte varit särbo hade det blivit varje dag.

  • Anonym (J)

    Efter att ha läst svaren här verkar det rimligaste att gå hem och begära att få separera. Känns rätt bortkastat att som man leva tålmodigt och sexlöst tills sambon väljer att hoppa av. Bättre bita i det sura äpplet, ge upp hoppet, separera och installera tinder.

  • Anonym (But)
    Anonym (J) skrev 2017-08-23 21:19:29 följande:

    Efter att ha läst svaren här verkar det rimligaste att gå hem och begära att få separera. Känns rätt bortkastat att som man leva tålmodigt och sexlöst tills sambon väljer att hoppa av. Bättre bita i det sura äpplet, ge upp hoppet, separera och installera tinder.


    Hehe, ja det verkar inte bättre. Men jag skulle nog säga - tänk långsiktigt! Det kommer kanske gå upp och ner i sexfrekvensen under småbarnsåren men så länge ni har närhet på annat sätt och kommunicerar med varandra är en separation ej nödvändig.. vad tror du själv, TS?
  • Cadencee

    Sexlusten kom tillbaka när jag lämnade pappan till barnen...

  • Anonym (Oskar)

    Ett av de tråkiga svaren.... Jag väntar fortfarande på det efter barn nr2 (9 år).
    Efter nr1 var det inga problem och nr2 kom faktiskt för att frugan var så vild att gummit åkte av.
    Vi hade tänkt 2 men med lite längre mellanrum.

  • Anonym (Fghx)

    Skriver som flera andra efter att jag slutat amma. Medan jag ammade hade vi sex ett par gånger men det kändes sisådär. Tydligen är slemhinnorna sköra och torra under amning. Jag ammade i ett år. Sedan var lusten tllbaka på vanlig nivå.

  • Enda killen här
    Anonym (But) skrev 2017-08-24 07:01:28 följande:

    Hehe, ja det verkar inte bättre. Men jag skulle nog säga - tänk långsiktigt! Det kommer kanske gå upp och ner i sexfrekvensen under småbarnsåren men så länge ni har närhet på annat sätt och kommunicerar med varandra är en separation ej nödvändig.. vad tror du själv, TS?


    Jag (TS) känner samma frustration som Anonym (J) ovan och VILL TACK ALLA FÖR KONSTRUKTIVA och även destruktiva svar!!! Tack för att ni delar med er.

    Syftet med tråden: -Hur länge är rimligt att vänta för småbarnsmamman att få tillbaka sexlusten
  • Anonym (Ok)
    Anonym (L) skrev 2017-08-23 04:56:59 följande:

    Hur länge ammade du dina?


    Jag ammade inte mina barn.
  • Anonym (But)
    Enda killen här skrev 2017-08-27 22:11:21 följande:

    Jag (TS) känner samma frustration som Anonym (J) ovan och VILL TACK ALLA FÖR KONSTRUKTIVA och även destruktiva svar!!! Tack för att ni delar med er.

    Syftet med tråden: -Hur länge är rimligt att vänta för småbarnsmamman att få tillbaka sexlusten


    Ja, det kan nog bara du själv känna av, var just din gräns går. Som du läser här är vittnesmålen väldigt olika. Jag kan inte svära på om min sexlust kommit tillbaka tidigare om allt varit tipptopp mellan mig och min partner, ex närhet kärleksfullhet etc under det första året. Det hade den troligtvis, men det är också rätt mycket hormoner som spelar in som påverkar (som ger ex torra slemhinnor etc. Inte så kul att ha sex med noll friktion och smärta, blir ond cirkel). Det jag menar är att har en det bra för övrigt på andra plan så ger det sig troligtvis lite snabbare.

    Mitt tips är alltså att innan du drar/installerar tinder , testa att prata med din partner eller besök kanske rådgivning? Kan vara värt att hitta vad det är som skaver och försöka att jobba på det innan du kastar in handduken?
  • Anonym (Frustrerad)

    Har väntat att min fru ska återfå lusten i 7 år nu och ingen ljusning i sikte...

  • Anonym (Inte)

    Gått 2.5 år och lusten är inte i närheten av vad den var förr. Jag saknar det minst lika mycket som min man. Sex blir det 3-4 ggr/mån.

  • Anonym (Vill inget hellre än att ha sexlust)

    Det låter så bra med att närhet och kommunikation är en väg tillbaka. Jag förstår inte riktigt vad det betyder konkret. Kommunicera kring ett icke fungerande sexliv tycker jag känns sådär, min prestationsångest bara ökar och jag är 100% medveten om varje rörelse initiativ mm, blir fruktansvärt ospontant. Hur gör ni för att det inte ska bli det vid ökad kommunikation?

    Med närhet utan sex, fattar jag inte heller, jag har extremt svårt för mig att uttrycka behov tror jag- så tacksam för input. Låter alltid så bra med närhet & kommunikation, men hur?

  • Anonym (Dumbo)
    Anonym (Hej) skrev 2017-08-23 20:09:46 följande:
    Den kom tillbaka när jag träffade en annan kille som jag verkligen tänder på. Så från att ha haft sex typ 2-4 gånger om året har jag nu sex 2-3 gånger i veckan istället. Hade vi inte varit särbo hade det blivit varje dag.

    Kanske är just därför det blir så mkt sex...för att ni är just särbo!? :)
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Dumbo) skrev 2017-08-30 17:59:37 följande:

    Kanske är just därför det blir så mkt sex...för att ni är just särbo!? :)


    Hade vi bott tillsammans hade vi garanterat haft mer sex. På semestern ligger vi med varandra varje dag, ibland fler gånger. Har aldrig varit mer attraherad av någon som jag är av honom. Vi har varit tillsammans i tre år men känt varandra i 15.
  • Anonym (But)
    Anonym (Vill inget hellre än att ha sexlust) skrev 2017-08-30 16:47:21 följande:

    Det låter så bra med att närhet och kommunikation är en väg tillbaka. Jag förstår inte riktigt vad det betyder konkret. Kommunicera kring ett icke fungerande sexliv tycker jag känns sådär, min prestationsångest bara ökar och jag är 100% medveten om varje rörelse initiativ mm, blir fruktansvärt ospontant. Hur gör ni för att det inte ska bli det vid ökad kommunikation?

    Med närhet utan sex, fattar jag inte heller, jag har extremt svårt för mig att uttrycka behov tror jag- så tacksam för input. Låter alltid så bra med närhet & kommunikation, men hur?


    Det jag menar som närhet är pussar, kramar, skedning om natten typ sånt som inte innebär per automatik sex som en påföljd. Puss hej, hejdå, stryka varandra längsmed ryggen när en hälsar eller pratar med varandra. Hålla om/sitta nära varandra i soffan. Allt sådant där betyder mer än vad vi tror både mentalt känslomässigt och kroppsligt.

    Men då kan ju partnern inte sitta där o hoppas att det ska leda till sex för det är ju inte alls syftet.
  • Anonym (Dumbo)
    Anonym (Hej) skrev 2017-08-30 19:48:46 följande:
    Hade vi bott tillsammans hade vi garanterat haft mer sex. På semestern ligger vi med varandra varje dag, ibland fler gånger. Har aldrig varit mer attraherad av någon som jag är av honom. Vi har varit tillsammans i tre år men känt varandra i 15.

    Härligt! Ni låter ändå hyggligt unga. Har ni barn?
Svar på tråden Du, småbarnsmamma som förlorade sexlusten: -När kom den tillbaka?