• dreaming1

    minskade fosterrörelser?!

    Hej.
    Jag är idag gravid i vecka 26 (25+5) och har lite problem ang dehär med fosterrörelser.
    Jag har varit inne 2 gånger redan pga minskade fosterrörelser och båda gångerna har allt sett jättebra ut.
    Senaste gången jag var inne va i fredags.
    Men jag tycker det är så svårt och jobbigt, här om kvällen kände jag bebis hur TYDLIGT som helst i magen och hårda sparkar och rörelser som man kände utanpå magen medans tex idag så har jag inte känt så mycket alls.
    Känner mest när jag ligger på rygg men knappt någonting nu ikväll när jag la mig. Väldigt få enstaka pytteknuff på magen.
    Jag blir så orolig, har jag bara en väldigt lugn bebis i magen eller är det något oroande?
    Känns som jag bara åker in till förlossningen jämt och oroar mig i onödan..

  • Svar på tråden minskade fosterrörelser?!
  • Gulletussan

    Har du testat att dricka riktigt kallt? Gärna ett stort glas riktigt kall, söt saft. Sen lägg dig på vänster sida. Då ska du känna 10 rörelser inom 2 timmar. Räkna både stora och små rörelser. Det rådet fick jag av barnmorska när jag kände minskade rörelser. Känner du inte så många så skulle jag ha ringt in!

  • dreaming1
    Gulletussan skrev 2017-08-22 21:24:12 följande:

    Har du testat att dricka riktigt kallt? Gärna ett stort glas riktigt kall, söt saft. Sen lägg dig på vänster sida. Då ska du känna 10 rörelser inom 2 timmar. Räkna både stora och små rörelser. Det rådet fick jag av barnmorska när jag kände minskade rörelser. Känner du inte så många så skulle jag ha ringt in!


    Ska man känna bebisen tydligare när man ligger på vänster sida? Får så ont i ryggen haha.. Har legat i en kvart nu och känt 2 gånger. Smått
  • josefiina

    Jag har fått lära mig att det inte var först närmare v 30 som man skulle känna fosterrörelser varje dag. Men vet inte vad som gäller med minskande. Bra att du kollar upp det!

    Jag ringde dock in i v 36 för jag var orolig och då skulle jag ligga på vänster sida i 2 timmar och under dessa 2 timmar känna rörelser minst 10 olika gånger. Det gick bra och jag blev kvar hemma. Vet inte om de utför olika tester beroende på hur långt gången man är.

Svar på tråden minskade fosterrörelser?!