larssonsyndromet skrev 2017-08-25 21:21:21 följande:
Oj, lite blandade upplevelser vad det verkar. Själva vikten i sig är väl inget att oroa sig över tänker jag, särskilt inte om det hade varit typ v.36. Det som känns lite jobbigt är att jag är så långt gången och ändå har hen inte lagt på sig, det tyder ju på att något har blivit lite knasigt med näringen. Men det känns ändå hoppfullt :)
Nä vikten säger inte allt.
Min som vägde 2,5 mådde alltså toppen och där gjordes flödesmätningar flera ggr i veckan för att se att allt såg ok ut. Han var bara 45 cm lång och såg i kroppen ut som storasyster som vägt 3100, bara mindre.
Storebror tillväxtkollades 2 veckor innan födsel (eller om det t o m var 3, minns inte) han beräknades då till 2,7 kg och en helt normal slutvikt. Han föddes på bf och vägde 2,7 kg till 49 cm. Extremt mager, kunde inte alls hålla blodsockret och fick ligga ett dygn med sockerdropp och sen ytterligare 5 dagar på neo. Hade otroligt svårt att börja öka i vikt och fick vägas två ggr i veckan på BVC första månaden då han bara ökade 80 gram i veckan. Han såg för eländig ut, inget hull utan man såg musklerna i armar och ben och rumpan var helt platt. Sen efter 5-6 veckor small det bara till och aptit och ork kom igång.