• Heartbeat90

Någon mer som är runt v.10?

Fick + på stickan i slutet av juli och är i vecka 10 nu, går in i vecka 11 måndag om två dagar. Är så lycklig så jag inte vet var jag ska ta vägen men samtidigt så orolig.. vill bara kunna ventilera lite med er som sitter i samma sits som mig :) bor i Västmanland vore kul o ha kornakt med någon i närheten av mig som förhoppningsvis ska vara mammaledig samtidigt som jag . Men vill även komma i kontakt med tjejer runt om i Sverige så tveka inte att skriva även om du inte bor i närheten !!

• Svar på tråden Någon mer som är runt v.10?
  • Lillstrumpa79
    Heartbeat90 skrev 2017-09-03 20:01:18 följande:

Sänder massvis med styrkekramar till dig!! Hoppas snart att ni orkar försöka igen, ber för er <3

Tack! Det värmer!
  • 101218
    Heartbeat90 skrev 2017-09-03 11:10:34 följande:

Åh håller mina tummar!! Skriv gärna efter ditt ul imorgon om du känner att du vill dela med dig!! Jag är också väldigt nervös.. har ul i v. 13 så ett tag kvar..:( oron äter upp mig men de är väl en bra tålamods-övning försöker jag tänka.. Mitt illamående kommer o går men tycker mina bröst blivit mindre spända dom 2 senaste dagarna så de känns lite sådär..:(

Tack, allt såg tack och lov jättebra ut idag, nu kan jag äntligen pusta ut lite! Blev framflyttad en vecka så är nu i vecka 11+2 tydligen :) Så det behöver inte vara något fel för att symtomen avtar, håller alla tummarna för att allt ser bra ut hos dig också!
  • tomten12
    Lillstrumpa79 skrev 2017-09-03 14:18:19 följande:

Blev ma här igen!!! Vi provar nog en gång till om ett par månader men för stunden lämnar jag fl. Önskar er alla varmt lycka till ur djupet av hjärtat! Sänder goda tankar er väg och ser fram emot att läsa om era växande magar om ett tag.

Japp, alltså såg bra ut denna gång också om än så tyckte jag att den hade vuxit lite väl lite på 5 dgr, men läkaren sade då att 5 dgr är alldeles för lite att mäta tillväxt på( 14 dgr är mer lagom), att den kanske växer i morgon, eller tillverkar annat organ just denna veckan. Men framförallt så sade hon att man skall inte titta på mätningarna, det är så svårt att mäta så här tidigt, och skall man mäta, så skall det alltid vara samma person och samma maskin när de mätte första gången.

Hon förstod att jag var mkt orolig då jag typ började gråta när vi pratade, så hon har bokat in mig på ett nytt UL 27/9. Känns bra. Då skall jag vara i typ v 13+ någonting.. Känns spännande. För henne fanns det ingen anledning att komma tillbaka och kolla så allt stod rätt till, utan bara för att lugna min oro.
  • tomten12

Ang symptomen så tycker jag att mina har börjat avta också. Förutom brösten som ömmar så har jag väldigt diffusa symptom.

Törstig, hård i magen, illamående när jag blir hungrig och sen att jag har avsmak mot all lagad mat typ, och så lite grinig och kinkig. När jag tänker efter så är det enda som försvunnit den där extrema tröttheten.. så skönt att bli av med den

• Heartbeat90
    101218 skrev 2017-09-04 08:21:20 följande:

Tack, allt såg tack och lov jättebra ut idag, nu kan jag äntligen pusta ut lite! Blev framflyttad en vecka så är nu i vecka 11+2 tydligen :) Så det behöver inte vara något fel för att symtomen avtar, håller alla tummarna för att allt ser bra ut hos dig också!

Åh va kul, vad glad jag blir för eran skull!! Njut!!

Ja jag får plågas ett tag till, haha.. har tid torsdag nästa vecka..
  • Ankan373

Jag håller tummarna för dig :) även om jag inte är i v.10 som du så följer jag gärna resan :D

• Heartbeat90
    Ankan373 skrev 2017-09-04 17:10:48 följande:

Jag håller tummarna för dig :) även om jag inte är i v.10 som du så följer jag gärna resan :D

Så gulligt av dig !! Vi sa ju att vi skulle följa varandra för längesen så de är superkul!! Hur går allt för dig/er?? Är nyheten om tvillingar smällt?:D
  • Ankan373
    Heartbeat90 skrev 2017-09-04 19:08:33 följande:

Så gulligt av dig !! Vi sa ju att vi skulle följa varandra för längesen så de är superkul!! Hur går allt för dig/er?? Är nyheten om tvillingar smällt?:D

Ja, jag menar ju det :)

Ja, det börjar smälta! Har varit och köpt en tvillingvagn i dagarna som vi reser med från Göteborg till Östersund idag. Bra att träna dra vagn på resa utan barn innan det är dags att ha dem med sig! Hahah!
  • Heartbeat90
    Ankan373 skrev 2017-09-04 19:51:21 följande:

Ja, jag menar ju det :)

Ja, det börjar smälta! Har varit och köpt en tvillingvagn i dagarna som vi reser med från Göteborg till Östersund idag. Bra att träna dra vagn på resa utan barn innan det är dags att ha dem med sig! Hahah!

Haha smart där!! Va häftigt med tvillingar alltså!! Vet ni könen på dom eller vill ni inte veta de innan?:)
  • Ankan373
    Heartbeat90 skrev 2017-09-05 18:47:14 följande:

Haha smart där!! Va häftigt med tvillingar alltså!! Vet ni könen på dom eller vill ni inte veta de innan?:)

Resan gick i alla fall bra :D vi hade bestämt att inte kolla kön när vi trodde på en. Men nu när vi vet att det är två, och därmed kommer få fler ultraljud så kanske vi kommer kolla upp ändå innan det är klart. Vi är väldigt nyfikna nu i alla fall!

Hur mår du? Går allt bra?
  • Heartbeat90
    Ankan373 skrev 2017-09-05 21:21:53 följande:
    Resan gick i alla fall bra :D vi hade bestämt att inte kolla kön när vi trodde på en. Men nu när vi vet att det är två, och därmed kommer få fler ultraljud så kanske vi kommer kolla upp ändå innan det är klart. Vi är väldigt nyfikna nu i alla fall!

Hur mår du? Går allt bra?
    Ja jag förstår att ni är nyfikna!! :)

Jo de är bra med mig, väldigt illamående och trött men de börjar trubbas av nu.. är otroligt orolig att lilla pyret där inne inte ska leva när vi är på ultraljud.. har ingen särkild anledning att tro de då jag inte blödit eller något sånt..men oron kan verkligen inte släppa taget om mig tyvärr..:/
  • Ankan373
    Heartbeat90 skrev 2017-09-06 12:45:43 följande:

Ja jag förstår att ni är nyfikna!! :)

Jo de är bra med mig, väldigt illamående och trött men de börjar trubbas av nu.. är otroligt orolig att lilla pyret där inne inte ska leva när vi är på ultraljud.. har ingen särkild anledning att tro de då jag inte blödit eller något sånt..men oron kan verkligen inte släppa taget om mig tyvärr..:/

När är det dags för ultraljud? Det är ju några veckor som kallas för "spökveckor" också när man allmänt känner sig ogravid när alla symtom börjar försvinna och innan man börjat känna av det lilla livet! Jag hade samma känsla under en period och var supernojjig.. men allt visade sig ju vara bra sedan :)! Så jag hoppas att det bara handlar om spökveckor för dig med!
  • Heartbeat90
    Ankan373 skrev 2017-09-08 07:58:04 följande:

När är det dags för ultraljud? Det är ju några veckor som kallas för "spökveckor" också när man allmänt känner sig ogravid när alla symtom börjar försvinna och innan man börjat känna av det lilla livet! Jag hade samma känsla under en period och var supernojjig.. men allt visade sig ju vara bra sedan :)! Så jag hoppas att det bara handlar om spökveckor för dig med!

Nu mår jag lika illa igen..tack o lov! Knäpp man är som blir glad när man måste kräkas varje morgon..haha!

De är ul nästa torsdag ,14 sep.. sen åker vi iväg på en weekend på fredan dagen efter så önskar mer än något att allt är bra, vore så underbart o få åka iväg och njuta lite av ledighet och med vetskapen att allt var ok. Mindre roligt om man skulle få negativt besked.. livrädd alltså..
  • Ankan373
    Heartbeat90 skrev 2017-09-08 08:01:10 följande:

Nu mår jag lika illa igen..tack o lov! Knäpp man är som blir glad när man måste kräkas varje morgon..haha!

De är ul nästa torsdag ,14 sep.. sen åker vi iväg på en weekend på fredan dagen efter så önskar mer än något att allt är bra, vore så underbart o få åka iväg och njuta lite av ledighet och med vetskapen att allt var ok. Mindre roligt om man skulle få negativt besked.. livrädd alltså..

Haha, det mesta med en är konstigt när man är gravid ;)

Åh, då är det ändå inte superlänge kvar! Men jag förstår om du räknar ner dagar nu... jag håller tummarna för att allt ser bra ut!
  • Heartbeat90
    Ankan373 skrev 2017-09-08 13:30:16 följande:

Åh, då är det ändå inte superlänge kvar! Men jag förstår om du räknar ner dagar nu... jag håller tummarna för att allt ser bra ut!
    Va snäll du är! Jag hör av mig när jag fått besked om hur allt ligger till.. kramar
  • Heartbeat90
    Ankan373 skrev 2017-09-08 13:30:16 följande:

Åh har ju helt glömt att uppdatera i denna tråden!! För en vecka sen gjorde jag ul (kub i vecka 13) fick se bebisen sprattla runt och hjärtat tickade på så fint, kunde knappt tro att de va verklighet..kan fortfarande inte fatta.. de är som en enda underbar dröm! Iaf så fick vi också superbra resultat på själva kubtestet. Så skönt! Vi blev också framflyttade en dag så de kändes skönt att bebisen utvecklats som den ska:)

Hoppas allt går bra för dig ankan!
  • Ankan373
    Heartbeat90 skrev 2017-09-21 17:29:02 följande:

Åh har ju helt glömt att uppdatera i denna tråden!! För en vecka sen gjorde jag ul (kub i vecka 13) fick se bebisen sprattla runt och hjärtat tickade på så fint, kunde knappt tro att de va verklighet..kan fortfarande inte fatta.. de är som en enda underbar dröm! Iaf så fick vi också superbra resultat på själva kubtestet. Så skönt! Vi blev också framflyttade en dag så de kändes skönt att bebisen utvecklats som den ska:)

Hoppas allt går bra för dig ankan!

Men vad härligt att höra! Grattis :)

Här går det bara bra! De två lever rövare och verkar må gott! Ska få se dem igen 20 oktober!
Svar på tråden Någon mer som är runt v.10?