Rydell skrev 2017-09-04 20:02:22 följande:
Nu måste vi hålla rätt på begreppen.
Att min uppväxt varit hård betyder INTE att jag straffar barnen på ett fysiskt sätt.
Jag är bestämd/hård i mitt sätt att förmedla konsekvenserna baserat på deras handlande.
Säger jag "ingen surfplatta på hela kvällen" så är det det som gäller, inga om men eller kanske.....
Medans mamma gärna tummar på det när dom gnäller...
Att dalta med barnen kommer inte att gynna dom i vuxen ålder...
Och visst är det hennes barn men går inte en relation ut på att kompromissa? Inte ska väl jag sätta mig i ett hörn och vara tyst för att det är hennes barn. Då faller ju hela VI tänket pga att det inte är mina barn.....
AndreaBD gav bra råd som handlar om hur du kan vara med barnen "DÅ kan du själv "uppfostra" barnen om du har vunnit deras respekt" men du verkar vilja förändra hur mamma uppfostrar sina barn.
Jag tycker givetvis att mitt sätt är mest rätt så jag kan ha synpunkter på hur andra uppfostrar sina ungar men det är oftast en kompromiss mellan förälder och barn så det handlar inte om mej. Hade det varit mina ungar hade du först fått övertyga mej om varför ditt sätt skulle bra och vara bättre eftersom jag inte skulle ha någon större lust att kompromissa med mitt sätt är mest rätt för mej och mina barn.
Man inte kompromissar uppfostran med tredje part eftersom man inte vill ta in några nackdelar i uppfostran för att det ska passa andra.
Vad som är nackdelarna är subjektivt, allt som inte är rätt för mej blir negativt eftersom det är mina ungar.
Det enda som funkar är något man ser som positivt. Man har inte mer utrymme att lägga sig i eller bestämma än vad föräldern och barnen ger.
Man får kompromissa med tid så det finns över till partnern och hur ungarna beter sig mot den men uppfostran i övrigt har inte med saken att göra.
"
Jag är bestämd/hård i mitt sätt att förmedla konsekvenserna baserat på deras handlande"
Vilka konsekvenser tycker du är bra?
Vad är curling?