• Anonym (Orolig)

Kvinnor kan ni svara på detta

Denna fråga riktar jag till er kvinnor.

Min fru har inte lika stor lust till sex som jag. I bästa fall har vi sex 2 ggr på en månad men ibland går det 2 mån mellan gångerna. Jag försöker hjälpa till alkt jag kan med vardagssysslorna jag gör minst 50 % av dessa och oftast mer. Vi har varit tsm i 23 år och har väl det ganska bra tycker jag. Det är klart att visst går det upp och ner som för de flesta. Min fundering ang detta är när ni får minskad lust beror det ofta på att ni inte har lust till er partner eller bara minskad lust av andra orsaker. Varför jag ställer denna fråga beror på att när man löser här på fl så skriver de flesta att det är till deras partner de inte har lust. De har sexlusten men inte till sin respektive. Detta gör mig orolig och mycket bekymrad, jag kan leva med att hon har låg sexlust av olika orsaker men inte av den orsaken att hon inte har lust till mig. Hoppas ni förstår vad jag menar

• Svar på tråden Kvinnor kan ni svara på detta
  • Anonym (Lee)
    Anonym (Milfy) skrev 2017-09-15 22:12:20 följande:

Att det kommer ta några hundra tusen år till beror nog mest på de män som, likt dig, inte riktigt klarar av att tänka ända fram.

Du ger alltså med den kommentaren det motsatta könet en bättre syn av att tänka långt?
  • Anonym (Milfy)
    Anonym (Lee) skrev 2017-09-15 22:23:02 följande:
    Du ger alltså med den kommentaren det motsatta könet en bättre syn av att tänka långt?
    Hahaha det kan du lugnt räkna med. Om du inte förstår varför så prova läs hans inlägg igen och se om det hjälper.
  • Anonym (Lee)
    Anonym (Milfy) skrev 2017-09-15 22:26:55 följande:

Hahaha det kan du lugnt räkna med. Om du inte förstår varför så prova läs hans inlägg igen och se om det hjälper.

Tyckte inte du män och kvinnar var lika?
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Milfy) skrev 2017-09-15 18:23:52 följande:

Nu har jag inte en susning om vad du snackar om men skriv en kommentar till på detta inlägg eftersom du måste ha sista ordet.

Känns mest som du måste ha sista ordet..
  • Kajim

Går hon på hormonella preventivmedel eller spiral? Riktig lustdödare för mig och många kvinnor.

Ett annat förslag är att relationen i sig själv är dålig eller otillfredsställande. Olust som inte har med biverkningar av hormoner att göra brukar oftast vara ett av flera tecken på att något inte är rätt i relationen (om hon varit sexuell tidigare).

• Anonym (Kvinna 42)

Jag har själv varit 'drabbad' av att inte känna någon lust. Jag tappade lusten och lust till allt sexuellt efter min andra graviditet. Jag fick stålsätta mej för att inte visa hur äcklad jag kände mej när han rörde vid mej. Jag 'offrade' mej och lät han ha sex med mej- för husfridens skull så att säga.

Under den här tiden minns jag att jag störde mej väldigt på att det förväntades ett gensvar men inget givande eller i alla fall väldigt lite. Jag saknade komplimanger, att han visade uppskattning.

Efter att jag började med hormonspiralen igen så återkom sexlusten sakta men säkert. Vet inte om du får ut något av mitt svar!

Lycka till i alla fall ????

• New  Dawn
    PeterGB3G skrev 2017-09-15 18:41:16 följande:

Diskuterar gärna vidare, ville bara bryta vad jag tyckte var en låsning. Det här är ett stort ämne som också för mig har en omfattande teoretisk bakgrund. Svårt att dra hela den. Jag försöker undvika att skriva för långa inlägg, främst för att jag själv inte alltid orkar läsa andras när det blir långt. Kalla mig ytlig om du vill.Ja. Det är en aktiv handling som kräver initiativ, planering, energi och uthållighet = ledarskap. OM du menar att det utgår från din ide och det är du som ser till att det blir av.

MEN inte om du säger "det vore kul att göra nåt på lördag.." Och sen mannen ordnar allt och ser till att det händer.

Om du säger: "jag vill göra nåt på lördag", han säger "Mmmm...." Du säger, "Jag har bokat oss på föreställning X som börjar kl Y på teater Z, vi ses där, jag har biljetterna" = ledarskap från din sida.Här kommer vattendelaren, den bistra sanningen, "min" åsikt:

Män och kvinnor är olika. Genom årtusenden har vi ärvt beteenden som vi bär med oss genetiskt. Sex är riskabelt för kvinnor. Graviditet och förlossning var i tusentals år förenat med livsfara. Samtidigt finns sexdriften och lusten att både para sig för nöjes skull och att föröka sig. Denna konflikt är en balansgång hos kvinnor där dom ständigt måste vara försiktiga med vilken typ av man dom har sex med.

Att vi nu har p-piller och annat har inte förändrat oss i grunden. Det kommer ta några hundra tusen år till.

Jag tycker inte du är ytlig. Tvärtom är du en av få som är givande att diskutera med. Jag har inget emot dig som person, men jag har ibland andra tankar. Jag skriver tyvärr långa inlägg, för jag anser att det behövs för att förklara. Jag får helt enkel riskera att vissa inte läser.

Okej, så du tycker att jag har ett ledarskap när jag bestämmer något. Men grejen är att Anton gör precis lika. Han tar massa initiativ och planerar han också. Jag tror att det sättet fungerar jättebra för många par. Jag mår bra och känner mig viktig, tom kvinnlig, om jag planerat något som blir bra. (och jag tror inte jag är något unikum) Tex en mysig picknick med extra god mat som jag planerar och utför (kanske med kjol utan trosor under). Nästa gång är det Anton som planerar, men ofta planerar och utför vi saker gemensamt. Jag tror man kan tappa gnistan och drivet, och tom bli passiv, om den ena leder för mycket.

Visst kan evolutionära spår påverka oss, men det hindrar inte att män och kvinnor kan må riktigt bra av att dela på ledarskap. Jag tror inte på din teori att mannen måste ha ledarskap, för jag vet flera kvinnor som mår bra av att ta plats i relationen och jag tror tom det kan gynna den sexuella utvecklingen om kvinnor även tar tag i sexlivet mer. För vissa känns det kanske bättre om mannen är ledande, men det måste absolut inte vara så.

Män som inte har något driv, inget intresse eller egen vilja och är "mesiga", behöver dock ofta jobba på din egen personlighet och sig själva, för att bli attraktiva.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Lee) skrev 2017-09-15 18:07:51 följande:

Vilket spår är det? Ha oklara roller och lägga energin på det? .

Vi behöver inte tydliga roller. Vi har ett samspel och ett gemensamt ledarskap. Både i och utanför sängen. Utanför sängen innebär det att båda tar ansvar för jobba och tråkiga saker, och båda tar ansvar för att hitta på, och praktiskt planera, roliga saker.

Det kanske låter jobbigt för dig, men för mig är det bara härligt att ena gången initierar jag sex, kanske drar ner min karls byxor i köket och börjar suga. Andra gånger är det han som bär i väg mig till sängen, eller kanske säger åt mig att mig gå och lägga mig i sängen och sätta på mig sexiga underkläder som han lagt fram. Andra gånger låter vi sex växa fram ur närhet, eller så blir det bara närhet.

Jag skulle inte säga att vi lägger energi på detta. Vi FÅR energi av att ha det så här.
  • Anonym (Lee)
    New Dawn skrev 2017-09-16 11:01:29 följande:

Vi behöver inte tydliga roller. Vi har ett samspel och ett gemensamt ledarskap. Både i och utanför sängen. Utanför sängen innebär det att båda tar ansvar för jobba och tråkiga saker, och båda tar ansvar för att hitta på, och praktiskt planera, roliga saker.

Det kanske låter jobbigt för dig, men för mig är det bara härligt att ena gången initierar jag sex, kanske drar ner min karls byxor i köket och börjar suga.

Varför skulle någonting låta jobbigt och varför ryta så mkt vid mothugg. Jag förstår inte men jag tror en del skulle må bra av en helg med aktiviteter som spa med lugnande inslag för att slippa analysera sig ut och in.
  • New  Dawn
    Anonym (Lee) skrev 2017-09-16 11:15:37 följande:
    Varför skulle någonting låta jobbigt och varför ryta så mkt vid mothugg. Jag förstår inte men jag tror en del skulle må bra av en helg med aktiviteter som spa med lugnande inslag för att slippa analysera sig ut och in.
    Ryta ?
    Det är väl du som inte tål mothugg mot DINA analyser, känner jag.
    Du skriver att du tycker att en relation måste ha en indirekt ledare, (I alla fall stöder du Peters teori och skriver om den i egna ord).
    Vidare är dina analyser i inlägg 98 svåra att förstå ,och jag har inte fått någon förklaring på dem ,samt på vad du menar med inkännade .

Jag behöver ingen spahelg ,för mina grundsyn på relationer är behaglig och tar ingen energi, men din syn kanske är jobbigare att leva med...
  • Anonym (Lee)
    New Dawn skrev 2017-09-16 12:11:34 följande:

Ryta ?

Det är väl du som inte tål mothugg mot DINA analyser, känner jag.

Du skriver att du tycker att en relation måste ha en indirekt ledare, (I alla fall stöder du Peters teori och skriver om den i egna ord).

Vidare är dina analyser i inlägg 98 svåra att förstå ,och jag har inte fått någon förklaring på dem ,samt på vad du menar med inkännade .

Jag menar på att det är bra med en uttallad eller outtalad ledare i olika områden för att en relation ska vara hållbar.

Du har som sign. Milfy ett aggressivt sätt mot åsikter som går isär från dina. Det hamnar en bit från ämnet:
    New Dawn skrev 2017-09-16 12:11:34 följande:

men din syn kanske är jobbigare att leva med...

• New  Dawn
    Anonym (Lee) skrev 2017-09-16 12:35:38 följande:

Jag menar på att det är bra med en uttallad eller outtalad ledare i olika områden för att en relation ska vara hållbar.

Du har som sign. Milfy ett aggressivt sätt mot åsikter som går isär från dina. Det hamnar en bit från ämnet:

Där har vi olika åsikter. Att man tar vara på olika kunskaper, färdigheter och intressen inom olika områden, går bra utan ledarskap från en person. Om man gör en uppdelning av tex arbetsuppgifter eller ansvar måste båda tycka att det är okej, och att det blir en rättvis fördelning.

Det var du som surrade om spahelg, så då går du tåla svar på detta. Låt bli sådana kommentarer om du vill ha en bra debatt.

Fortfarande har du inte svarat på vad du menar med det du skrev om inkännande i inlägg 98
  • Anonym (Samma här)

Jag tror att ledare teorin funkar olika på olika tjejer.

Min fru som är uppfostrad mer med de traditionella könsrollerna går nog kanske lite igång på en ledare.

Mitt ex som nog hade mer av en öppensinnad uppväxt skulle nog tycka att jag var avtändande om jag betedde mig mer som ledare än en lagspelare.

Finns nog inget riktigt rakt svar tror jag men det är intressant att läsa teorierna. Jag tycker att ni alla har rätt ????

Svar på tråden Kvinnor kan ni svara på detta