• faren

    Skall man inte tillåta unga tjejer att gå på krogen?

    Jag blir så jävla bestört! När jag läser sådana rubriker!

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/QG4yJ/unga-kvinnor-tros-ha-drogats-pa-krog-en-till-sjukhus

    Kan inte de unga tjejerna gå ut och ha roligt på krogen längre? Måste de hela tiden ha i åtanke att någon psykopat, skall lägga droger i deras drink?

    Eller skall vi införa en regel som innebär: "Ta aldrig emot en drink som någon bjuder på"?

    Tror vi måste införa en sådan regel! Människor som vill knulla, gör tydligen allt för att "få till det"? Men hur kan då alla kk sidor på nätet funka så dåligt då?

    Varför skall man behöva att droga unga tjejer/ killar, bara för att få knulla eller ha sex? Vad fan har hänt med os egentligen? "homo Sapiens"? Är vi som kaniner nu, och bara vill knulla?

    Hela grejen, är så jävlig vidrig! Alla skall gå på krogen, och bli respekterade, för sin klädsel, eller vad som helst. Man får Aldrig antasta någon på krogen, och man är en stor jävla idiot, om man drogar människor, i det enda syftet att få knulla! Ni som gör det: Prata med era mammor, om ni har en. Annars får ni fan söka hjälp!

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/QG4yJ/unga-kvinnor-tros-ha-drogats-pa-krog-en-till-sjukhus

    Gång på gång hör man detta från media! Var är vakterna? Många vaktbolag är anställda av kommunen eller staten?

    Eller har vår "demokrati" totalt havererat?


    tro på dig själv, det finns alltid någon som älskar dig!
  • Svar på tråden Skall man inte tillåta unga tjejer att gå på krogen?
  • Tecum
    tripptrapptrull123 skrev 2017-10-10 15:27:29 följande:
    Mansfria krogar kanske ?
    Men hur många tjejer vill gå på krogen om det inte finns några killar där? Och tvärtom givetvis. Krogen är fortfarande det ställe där de flesta träffas, antingen för sex eller för en relation.
  • Anonym (Mrs X)
    Tecum skrev 2017-10-10 19:39:11 följande:

    Men hur många tjejer vill gå på krogen om det inte finns några killar där? Och tvärtom givetvis. Krogen är fortfarande det ställe där de flesta träffas, antingen för sex eller för en relation.


    Jag lovar att väldigt många kvinnor skulle vilka gå på krogen i trygg vetskap om att man inte kommer bli tafsad på och kan få prata med vännerna utan nån som ska komma och avbryta med "komplimanger".
  • Vargaflickan

    Usch vad äcklad jag blir av kommentarerna av feministerna som "kämpar för jämställdhet" när de kommer med omvänt Indien förslag. Det är sunt jävla förnuft att inte ta emot drinkar av okända... Man ska inte tro gott om folk, speciellt inte på krogen.

  • Tecum
    Anonym (Mrs X) skrev 2017-10-10 20:03:00 följande:
    Jag lovar att väldigt många kvinnor skulle vilka gå på krogen i trygg vetskap om att man inte kommer bli tafsad på och kan få prata med vännerna utan nån som ska komma och avbryta med "komplimanger".
    Undrar om krogägarna håller med... Om ni bara vill prata med vännerna och inte dansa eller träffa män kan ni lika gärna gå på restaurang.
  • Dr Nail

    De har redan organiserat en mansfri musikfestival av den anledningen; varför inte lika gärna testa mansfria krogar?........när man ändå är sugen på att förlora en massa pengar och gå i konkurs. För att det är EXAKT vad som kommer att hända med den mansfria festivalen - vänta och se :)

  • Anonym (Mansförbud)
    Dr Nail skrev 2017-10-10 22:29:06 följande:

    De har redan organiserat en mansfri musikfestival av den anledningen; varför inte lika gärna testa mansfria krogar?........när man ändå är sugen på att förlora en massa pengar och gå i konkurs. För att det är EXAKT vad som kommer att hända med den mansfria festivalen - vänta och se :)


    Ni män har så höga tankar om er själva

    Sen att ni står för 97% av alla sexualbrott, har tanken någonsin slagit dig att det kanske kommer FLER tjejer när de ofredande, drogande och våldtagande männen inte får komma?
  • Anonym (Mrs X)
    Tecum skrev 2017-10-10 20:31:55 följande:

    Undrar om krogägarna håller med... Om ni bara vill prata med vännerna och inte dansa eller träffa män kan ni lika gärna gå på restaurang.


    Varför ska jag inte få dansa utan att vilja ha en karl?

    Folk som uttalar sig som du är en del av problemet.
  • Dr Nail
    Anonym (Mansförbud) skrev 2017-10-10 22:46:21 följande:

    Ni män har så höga tankar om er själva

    Sen att ni står för 97% av alla sexualbrott, har tanken någonsin slagit dig att det kanske kommer FLER tjejer när de ofredande, drogande och våldtagande männen inte får komma?


    Bwahahahaa :DD vet du vilka som står för 100% av ALLA brott? Människor. Öppna en krog där INGEN får vara. Där blir det tryggt och fint!

    ;D
  • Anonym (Hmmmm...)
    Tecum skrev 2017-10-10 19:39:11 följande:
    Men hur många tjejer vill gå på krogen om det inte finns några killar där? Och tvärtom givetvis. Krogen är fortfarande det ställe där de flesta träffas, antingen för sex eller för en relation.
    Jag skulle det! Jasg är inte på krogen för att ragga. Jag är på krogen för att umgås med vänner över några öl/drinkar/glas vin.
  • Anonym (Mansförbud)
    Dr Nail skrev 2017-10-11 06:10:35 följande:
    Bwahahahaa :DD vet du vilka som står för 100% av ALLA brott? Människor. Öppna en krog där INGEN får vara. Där blir det tryggt och fint! ;D

    Vad har alla brott med saken att göra? I den här tråden pratar vi om MÄN som förgriper sig på KVINNOR och det är 97% MÄN som står för dessa övergrepp så låt oss kvinnor gå ut och roa oss utan er tack!
  • Anonym (Hmmmm...)
    Anonym (Mansförbud) skrev 2017-10-10 22:46:21 följande:
    Ni män har så höga tankar om er själva

    Sen att ni står för 97% av alla sexualbrott, har tanken någonsin slagit dig att det kanske kommer FLER tjejer när de ofredande, drogande och våldtagande männen inte får komma?
    Ja, det skulle kanske bli som med rökfritt på krogen. Det var en massa gnäll om att man skulle förlora kunder, men det blev precis tvärtom. Som det är nu är det väldigt många tjejer som över huvud taget inte går på krogen. Själv går jag dit sällan. Det är alltid en majoritet killar ute och många upplever stämningen stundom som hotfull av den anledningen. De tjejerna skulle gå ut om krogarna vore mansfria.
  • Anonym (Mansförbud)

    Det är dessutom hysteriskt roligt att de två som opponerar sig i denna tråd och säger att kvinnor går ut för att träffa män är själva.... MÄN Snacka om att tro att hela universum snurrar runt er, de roligaste utekvällar jag varit på har varit just TJEJkvällar!

  • Anonym (Hmmmm...)
    Anonym (Mansförbud) skrev 2017-10-11 07:23:31 följande:

    Vad har alla brott med saken att göra? I den här tråden pratar vi om MÄN som förgriper sig på KVINNOR och det är 97% MÄN som står för dessa övergrepp så låt oss kvinnor gå ut och roa oss utan er tack!
    Om man vill att det fortfarande ska vara blandat kan man som man se till att för det första inte tafsa och begå sexuella trakasserier och övergrepp och för det andra kraftigt markera mot andra män att det inte är OK (och inte som nu säga att det nog var hennes eget fel så fort nåt händer).

    Och när vi är inne på ämnet, varför ska polisen uppmana kvinnor att hålla sig inomhus när serievåldtäktsmän härjar? Varför inte utfärda utegångsförbud för män tills gärningsmannen är gripen?
  • Anonym (Mansförbud)
    Anonym (Hmmmm...) skrev 2017-10-11 07:28:08 följande:
    Om man vill att det fortfarande ska vara blandat kan man som man se till att för det första inte tafsa och begå sexuella trakasserier och övergrepp och för det andra kraftigt markera mot andra män att det inte är OK (och inte som nu säga att det nog var hennes eget fel så fort nåt händer). Och när vi är inne på ämnet, varför ska polisen uppmana kvinnor att hålla sig inomhus när serievåldtäktsmän härjar? Varför inte utfärda utegångsförbud för män tills gärningsmannen är gripen?

    Ja? Det är väl det jag har skrivit i tråden?
  • Dr Nail
    Anonym (Mansförbud) skrev 2017-10-11 07:23:31 följande:

    Vad har alla brott med saken att göra? I den här tråden pratar vi om MÄN som förgriper sig på KVINNOR och det är 97% MÄN som står för dessa övergrepp så låt oss kvinnor gå ut och roa oss utan er tack!


    Antingen så är man rädd eller så är man inte det. Är du rädd så kommer du att vara rädd oavsett hur mycket du begränsar ditt liv.

    Oss kvinnor? Talar du för alla kvinnor nu? Det kan inte stämma, eftersom de flesta är fullt kapabla att roa sig tillsammans med ...oss män. Måste vara du och dina kompisar då. Jag kan lugnt garantera: ni kan roa er exakt hur och var ni vill :D
  • Tecum
    Anonym (Mrs X) skrev 2017-10-10 22:56:08 följande:
    Varför ska jag inte få dansa utan att vilja ha en karl?
    Folk som uttalar sig som du är en del av problemet.
    Du kan väl dansa utan en man utan att diskriminera halva befolkningen?

    Men vad är problemet egentligen, det är bara för "er kvinnor" att tala med krogägare och påtala hur bra och lönsamt det blir med mansfritt. Eller hyra en krog och köra mansfritt. Vad väntar ni på? Att männen ska göra det åt er...
  • Xenia
    Anonym (Hmmmm...) skrev 2017-10-11 07:28:08 följande:
    Och när vi är inne på ämnet, varför ska polisen uppmana kvinnor att hålla sig inomhus när serievåldtäktsmän härjar? Varför inte utfärda utegångsförbud för män tills gärningsmannen är gripen?
    Har polisen verkligen sagt det? Jag har läst att polisen sagt kvinnor inte bör ge hem ensamma sent på kvällen. Hellre ta en taxi. Dessutom brukar serievåldtäktsmän åka fast förr eller senare, så det vore inte som att kvinnor alltid måste hålla sig inomhus.

    Det är alltid offren som måste tänka sig för, kvinnor är generellt svagare än män. Att förbjuda alla män att gå ut vore kollektiv bestraffning, att straffa alla för vad några få gör. Totalt orealistisk tanke.
  • Tintin i Amerika

    Ärligt talat vadfan gör man på krogen överhuvudtaget?

  • Anonym (micke)
    Dr Nail skrev 2017-10-10 22:29:06 följande:

    De har redan organiserat en mansfri musikfestival av den anledningen; varför inte lika gärna testa mansfria krogar?........när man ändå är sugen på att förlora en massa pengar och gå i konkurs. För att det är EXAKT vad som kommer att hända med den mansfria festivalen - vänta och se :)


    Konkurs ?  Nejdå
    Dom går med FÖRLUST
    sen så söker man bidrag från kommunen, regionen, RFSL
    samt projektpengar och utvecklingsbidrag
    Alla vill stödja en så viktig sak
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (Mansförbud) skrev 2017-10-11 07:23:31 följande:

    Vad har alla brott med saken att göra? I den här tråden pratar vi om MÄN som förgriper sig på KVINNOR och det är 97% MÄN som står för dessa övergrepp så låt oss kvinnor gå ut och roa oss utan er tack!
    Du säger att du pratar om MÄN som förgriper sig på KVINNOR och att det är 97% MÄN som står för dessa övergrepp.

    Jag tycker ändå att det är en bedrift av männen att inte stå för 100% av männens övergrepp mot kvinnor.
Svar på tråden Skall man inte tillåta unga tjejer att gå på krogen?