• mor3

    Hur bra är lågpris blöjorna

    Alla butiker kör ju sina egna blöjor Men hur bra ärde igentligen?


     


    Vad har ni för erfarenhet av dem?


    Vad tycker ni?


     


    Finnes ju en hel djungel av lågpris blöjor.


    Willys


    Favorit


    Ica Basic


    Ica


    Coop


    Ängla mark


    Lidels 


    Minstingen


    Hemköps


    Netto 


    Mm

  • Svar på tråden Hur bra är lågpris blöjorna
  • Lena

    Vi gillade änglamark. Men vi körde tidig potträning och tygblöjor för kostnadsminskning.

  • viseversa

    Ica och Lidls blöjor är bäst av dom. Till första barnet använde vi bara Lidl. Är jättenöjd med dom.

  • Kasperina

    Båda mina barn har fått utslag av alla blöjor utom Pampers, tror vi testat samtliga du listade. Jag har dock vänner med barn som bara klarar av Libero, så man får prova sig fram och se vad som fungerar för just ditt barn.

  • elyse

    Vi köper Bamse (Favorit), Lidl, ICA:s egna och ICA Basic. Inga synpunkter, alla fungerar bra.

  • Pimpinellan

    Minstingen har vi kört med och dom är bra. Bamses byxblöjor var dock ännu bättre. Pampers var värdelösa- för korta runt om så de läckte.

  • BuoBä

    Man får prova sig fram. Vi har använt Libero mest. Pampers hade bra passform men jag gillade inte doften och att det är lotion i dem.

    Icas tyckte jag var ok men de läckte upp på ryggen ett par gånger. Iofs vet jag inte om någon annan blöja hade klarat de bajslassen bättre...

    Minstingen tyckte jag kändes plastiga och dottern fick röd rumpa av dem, men en kompis använder bara det märket och är jättenöjd.

  • Anotherone

    Hittills har vi testat Pampers, Libero (både vanliga och touch), Icas egna och Coops egna till vår pojke som föddes i maj. Som någon skrev, prismässigt är det billigare att köpa "märkesblöjorna" med kupong än att köpa tex Icas. Så då håller vi oss till favoriten som är Pampers.

  • Brumma

    Vanliga blöjor funkade faktiskt ICA basic eller lidls märke bäst. Både libero och Pampers var vi missnöjda med (den ena var hård o skavde på magen, den andra läckte).

    Up&go däremot var liberos bäst :)

Svar på tråden Hur bra är lågpris blöjorna