klyban skrev 2017-09-24 11:54:26 följande:
Men giftermål eller inte, ändrar i sig inte problematiken, för en kvinnan som vill ha flera partners.
Kommer fullständigt skita i lagen och ha sex ändå sina pojkvänner, och det kommer pluppa ut barn där liak bra som om man vore gift, och med samma problematik om vem pappan är.
Och får man gifta sig med flera, så varför ska man testa vem fadern är?
Jag menar då är man i samma situation som alla andra gifta, som blir automatiskt pappan.
Man behöver inte införa månggifte, man kan bara sluta med att det är olagligt med månggifte.
En del verkar bli väldigt upprörda över ett obefintligt problem.
Och jag vet varför, och det är för moralen triggar.
Själv skulle jag aldrig någonsin vilja vara ihop med två eller fler kvinnor.
Men varför jag ska vara emot andras sexuella preferenser?
Det skulle ju vara en extrem hybris av mig och berätta för folk hur de ska leva sina liv i förhållanden och giftermål.
Sen är den islamska månggiftet inte bra, då man inte tillåter kvinnor ta flera män(eller?)
Sen forcerar man en del i giftermål, men här finns redan lagar som går använda som kan resultera upp till 4års fängelse.
Så det är inte helt utan problem, vilket jag inte heller försöker säga att det är.
Däremot säger jag man kan enkelhet lösa många av problemen kring månggifte, var av en del inte ens är problem mer än i huvudet.
Då religiösa moraliska lagar har den effekten på en del.
Alltså nu gällde det inte kvinnor och män i Sverige som vill ha flera partners, det kan de ha ändå. Är de inte gifta, så blir det faderskapsutredning när de får barn då. Men det vet ju folk i Sverige.
Vad jag vänder mig emot är att kvinnor som gift sig enligt sitt lands lagar ska få sina äktenskap upphävda när de kommer till Sverige. Det tycker jag är ett övergrepp. Äktenskap är något juridiskt som medför vissa rättigheter.
I deras hemländer är det stor skillnad på en kvinna som bara bor ihop med en man och en som är gift. Det svenska samhället säger "du är inte gift, du är en ogift mor, din man är inte din man och har inga som helst skyldigheter gentemot dig, att han är far till dina barn tror vi inte på utan bevis".
På vilket sätt är detta "kvinnovänligt"? På vilket sätt befordrar det integrationen? Hade det hänt mig så hade jag blivit fientligt inställd gentemot svenska myndigheter och sagt till barnen att lita inte på dem, lita bara på den islamska rätten (enligt den är hon "hederligt gift").
Jag har inte påstått att den islamska regeln om att män får ha flera hustrur är bra. Men det fanns en orsak tidigare. Kvinnor kunde inte försörja sig själva, många blev änkor, vem skulle ta hand om dem? Sverige har rätt att förbjuda månggifte i Sverige. Men det är fel att ogiltigförklara äktenskap som ingått utomlands.