• Anonym (Lemon)

    Jag är bosnier, fråga mig vad du vill

    24 år, man, född i Sverige :) fråga vad du vill, svarar på allt!

  • Svar på tråden Jag är bosnier, fråga mig vad du vill
  • Anonym (svensk)

    Fråga?
    Varför tycker mina arbetskamrater från övriga Balkan fortfarande illa om Bosnier?

  • Anonym (Lemon)
    Grudntler skrev 2017-09-23 19:10:37 följande:

    Vilken är din favoritpizza?


    Svårt att säga, men tonfisk eller bacon pizza. 
    Anonym (svensk) skrev 2017-09-23 18:55:53 följande:

    Fråga?
    Varför tycker mina arbetskamrater från övriga Balkan fortfarande illa om Bosnier?


    Ingen aning faktiskt. 
  • Carambolan

    Vad är riktig bosnisk husmanskost för dig? Har du några recepttips?

  • Anonym (Vera)

    Du skriver att du är bosnier och att du är född i Sverige. Hur kommer det sig att du identifierar sig som bosnier när du är född i Sverige? Har du någon gång identifierat dig som svensk?

  • Anonym (Lemon)
    Carambolan skrev 2017-09-23 21:29:03 följande:

    Vad är riktig bosnisk husmanskost för dig? Har du några recepttips?


    Jag ogillar bosnisk mat starkt. Finns bara några få rätter som jag tycker är ätbart. 
    Men en skitgod bosnisk maträtt är "Cevapcici" med bosniskt bröd (lepinja), som jag skulle rekommendera till alla som tycker om kött. 

    Recepttips, nej tyvärr. Har aldrig lagat bosnisk mat. 
  • Anonym (SAS)

    När du träffar andra bosnier, pratar du svenska eller bosniska med dem?

  • Anonym (Lemon)
    Anonym (Vera) skrev 2017-09-23 21:46:04 följande:

    Du skriver att du är bosnier och att du är född i Sverige. Hur kommer det sig att du identifierar sig som bosnier när du är född i Sverige? Har du någon gång identifierat dig som svensk?


    Absolut det har jag gjort. Om jag själv skulle välja skulle jag kalla mig själv "Svensk bosnier" och se mig själv som svensk först och bosnier sen. Detta är pga att personligen inte tycker etnicitet är så viktigt som många andra gör. 

    Har åsikten att t.ex Britter kan vara svarta som vita. 

    Men när jag kallar mig själv för svensk så kan flickvännen påpeka att jag är bosnier och inte svensk. Och på sista tiden har jag försökt att gå undan från det då jag tycker inte Muslimska Araber kan vara svenskar för ett öre. Så om jag inte ger dem nån rätt att kalla sig för svenskar, varför ska jag då kunna det? 
  • Anonym (Lemon)
    Anonym (BukOlle) skrev 2017-09-24 02:03:58 följande:

    Föredrar du svenska eller bosniska män?


    Jag föredrar min svenska flickvän.
  • Anonym (Lemon)
    Anonym (SAS) skrev 2017-09-24 12:49:45 följande:

    När du träffar andra bosnier, pratar du svenska eller bosniska med dem?


    Jag pratar alltid svenska med andra bosnier från Sverige. Känner inte till några bosnier (svenskfödda) som pratar bosniska över svenska.

    När jag var i USA med familjen och hälsade på våra kusiner så pratade vi inte ett dugg bosniska utan det var bara engelska. 
Svar på tråden Jag är bosnier, fråga mig vad du vill