• Jooosen

För oss som är på försök 7 med första barnet

Hej igen haha. Tänkte köra en ny tråd för oss som ännu försöker med första barnet. Försök 7 blir det. Tänker att ni kan joyna som ligger där omkring.

Jag är 28 snart 29 o min kille 27. Inga kända fel vad ja vet. Men väldigt kort mens.. hur som

Äl: 6 okt bim: 19 okt

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden För oss som är på försök 7 med första barnet
  • Hedblomster

Kunde inte hålla mig så tog mitt tidiga test imorse, supernegativt. Men ärligt talat, varför göra ett test med lila suddig plast över testrutan?! Helt omöjligt att se något. Fick bryta upp det!

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • inez898
    Hedblomster skrev 2017-10-29 09:32:13 följande:

Kunde inte hålla mig så tog mitt tidiga test imorse, supernegativt. Men ärligt talat, varför göra ett test med lila suddig plast över testrutan?! Helt omöjligt att se något. Fick bryta upp det!

Tråkigt med neg :(

Men det var det konstigaste testet jag sett?? Känns som att den som designat det vill skämta med alla oss som överanalyserar minsta lilla streck haha
  • Hedblomster
    inez898 skrev 2017-10-29 09:54:17 följande:

Tråkigt med neg :(

Men det var det konstigaste testet jag sett?? Känns som att den som designat det vill skämta med alla oss som överanalyserar minsta lilla streck haha

Först kändes det ok för jag hade förväntat mig neg men nu känns det ledsamt ändå. Iofs är det fortfarande väldigt tidigt men ändå. Mensen kommer garanterat.

Haha ja det här testet blir det inte igen!!!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • inez898
    Hedblomster skrev 2017-10-29 10:57:58 följande:
    Först kändes det ok för jag hade förväntat mig neg men nu känns det ledsamt ändå. Iofs är det fortfarande väldigt tidigt men ändå. Mensen kommer garanterat.

Haha ja det här testet blir det inte igen!!!
    Ja man tänker innan man testar att "jag kommer inte bli så ledsen, jag vet ju redan att det är negativt" men sen blir man ofta ledsen ändå <3

Men det är inte kört även om det känns så, ÄL+9 är väldigt tidigt! :)

Jag har haft ett "återfall" i min barnlängtan idag. Har ändå lyckats tänka lite på annat dom senaste dagarna, men nyss fick jag en knäpp och gick in och började kolla på barnkläder online. Vaaaaaaarför gör jag det?? 
  • Hedblomster
    inez898 skrev 2017-10-29 17:32:42 följande:

Ja man tänker innan man testar att "jag kommer inte bli så ledsen, jag vet ju redan att det är negativt" men sen blir man ofta ledsen ändå <3

Men det är inte kört även om det känns så, ÄL+9 är väldigt tidigt! :)

Jag har haft ett "återfall" i min barnlängtan idag. Har ändå lyckats tänka lite på annat dom senaste dagarna, men nyss fick jag en knäpp och gick in och började kolla på barnkläder online. Vaaaaaaarför gör jag det?? 

Jaaa det är ju tidigt men tycker aaaaalla verkar plussa så tidigt, haha. När jag fick utomkveds fick jag knappt synligt på äl+12 eller 13 först och då trodde jag det var spök, men å andra sidan hade jag nog så låga hormonnivåer just för att det var ett utomkveds så det gills inte som jämförelse, haha...

Ååååh jag förstår dig! Det har jag också gjort i omgånga?. Köpte till och med lite bodys på tradera en gång. Går och tittar på dem i byrån ibland, lite tragiskt haha.
  • inez898
    Hedblomster skrev 2017-10-29 18:52:38 följande:
    Jaaa det är ju tidigt men tycker aaaaalla verkar plussa så tidigt, haha. När jag fick utomkveds fick jag knappt synligt på äl+12 eller 13 först och då trodde jag det var spök, men å andra sidan hade jag nog så låga hormonnivåer just för att det var ett utomkveds så det gills inte som jämförelse, haha...

Ååååh jag förstår dig! Det har jag också gjort i omgånga?. Köpte till och med lite bodys på tradera en gång. Går och tittar på dem i byrån ibland, lite tragiskt haha.
    Jo jag vet, men jag tror att man blir lite skadad av att läsa på familjeliv. Tror inte att resten av befolkningen testar förrän mensen är sen typ. Nej jag vet inte hur hormonnivåerna är vid utomkveds så vet inte om man kan jämföra :)

Åh, känns bra att inte vara ensam iaf! Har inte köpt nåt, men skulle garanterat göra samma sak om jag hade några plagg hemma! Fick ett spökstreck på ett gravtest i juni, min sambo sa åt mig att slänga det men jag sparade det och tittade på det då och då och låtsades att det var på riktigt... EXTREMT tragiskt haha </3 men har ju aldrig plussat öht och drömmer sååå mycket om att få se det där andra strecket på testet. Kan ibland sitta och drömma om hur jag skulle berätta för min sambo, hur glad min mamma skulle bli när vi berättade för henne, hur jag skulle berätta för mina vänner... sen blir jag så ledsen när jag kommer på hur långt borta det känns. 
  • Jooosen

Du kan verkligen fortf plussa hedblomster! Men man vill typ inte hoppas något i know!

Cd4 idag o mensen redan slut. Vi hade värsta snacket igårkväll jag o min kille. Lite småfulla. Han tkr tydligen att det är as jobbigt att prestera. Mycket jobbigare än vad han sagt innan. Nästan så jobbigt att han inte tkr sex är kul längre. Helvete. Man måste ju ligga för att bli på smällen!! Han har senaste tiden känt att han vill undvika sex??? Könner mig sjukt ledsen idag ;( jävla verkstad detta blivit bara för man måste :/

Vi bestämde oss för att det får bli "sex bara för att" ändå. Får bli dåligt sex då. Vad gör man.. måste ju få till det kring äl liksom

• inez898
    Jooosen skrev 2017-10-29 19:03:16 följande:

Du kan verkligen fortf plussa hedblomster! Men man vill typ inte hoppas något i know!

Cd4 idag o mensen redan slut. Vi hade värsta snacket igårkväll jag o min kille. Lite småfulla. Han tkr tydligen att det är as jobbigt att prestera. Mycket jobbigare än vad han sagt innan. Nästan så jobbigt att han inte tkr sex är kul längre. Helvete. Man måste ju ligga för att bli på smällen!! Han har senaste tiden känt att han vill undvika sex??? Könner mig sjukt ledsen idag ;( jävla verkstad detta blivit bara för man måste :/

Vi bestämde oss för att det får bli "sex bara för att" ändå. Får bli dåligt sex då. Vad gör man.. måste ju få till det kring äl liksom

Usch vad jobbigt för er båda! Fattar verkligen att det är tufft för din kille men förstår din frustration också. Jag läste i nån annan tråd om nån kille som hade prestationsångest och dom löste det genom att han kom i en plastmugg typ och hon sprutade in med en spruta sen... men ni kanske inte är där riktigt? Känns ju som en tråkig lösning men kanske funkar om sexet verkligen inte går längre. Jag tror att dom hade sex som vanligt resten av månaden men just för att komma ifrån prestationsgrejen vid äl.
  • Hedblomster
    inez898 skrev 2017-10-29 19:03:05 följande:
    Åh, känns bra att inte vara ensam iaf! Har inte köpt nåt, men skulle garanterat göra samma sak om jag hade några plagg hemma! Fick ett spökstreck på ett gravtest i juni, min sambo sa åt mig att slänga det men jag sparade det och tittade på det då och då och låtsades att det var på riktigt... EXTREMT tragiskt haha </3 men har ju aldrig plussat öht och drömmer sååå mycket om att få se det där andra strecket på testet. Kan ibland sitta och drömma om hur jag skulle berätta för min sambo, hur glad min mamma skulle bli när vi berättade för henne, hur jag skulle berätta för mina vänner... sen blir jag så ledsen när jag kommer på hur långt borta det känns. 
    Haha, du är inte ensam... Jag har sparat två positiva test från den enda gången jag plussat som jag tittar på ibland. Känns konstigt att det ens är jag som har fått de plussen, men jag visste att något var fel från början så kändes aldrig wow, det är positivt, liksom. Kändes bara fel när det hände. Längtar så mycket! Vill speciellt få berätta goda nyheter för min sambos mamma, hon kommer bli gladast av alla tror jag :) Men vi får ha tålamod... Förstår att det är otåligt för dig som aldrig plussat också!

Hoppas! :) Men tror inte det... 

Åååh vad jobbigt för er :( Vi har haft lite diskussioner om att det mest blir sex "bara för att" som blir ganska tråkigt, och att min sambo tycker att jag aldrig vill ha sex annars för det blir så intensivt vid äl och jag tappar typ lusten sen. Men min sambo har inga problem att prestera oavsett om han har riktig lust eller inte så det känns skönt. Men brukar tänka att livet aldrig mer kommer bli likadant igen... Kan absolut inte pausa och bara "ta det som det kommer" för jag vet ju när jag har äl och kan inte släppa det, och om vi väl blir gravida och får barn lär ju sexlivet bli något helt annat då också, haha. Så det sexliv vi haft förr är nog borta för en lång tid framöver...

Men hoppas ni lyckas få till det iaf och att ni båda kan vara överens om hur viktigt det är! Som du säger, det får väl bli dåligt sex isf... Man måste ju helt enkelt.

• Jooosen
    Hedblomster skrev 2017-10-29 19:50:41 följande:

Haha, du är inte ensam... Jag har sparat två positiva test från den enda gången jag plussat som jag tittar på ibland. Känns konstigt att det ens är jag som har fått de plussen, men jag visste att något var fel från början så kändes aldrig wow, det är positivt, liksom. Kändes bara fel när det hände. Längtar så mycket! Vill speciellt få berätta goda nyheter för min sambos mamma, hon kommer bli gladast av alla tror jag :) Men vi får ha tålamod... Förstår att det är otåligt för dig som aldrig plussat också!Hoppas! :) Men tror inte det... 

Åååh vad jobbigt för er :( Vi har haft lite diskussioner om att det mest blir sex "bara för att" som blir ganska tråkigt, och att min sambo tycker att jag aldrig vill ha sex annars för det blir så intensivt vid äl och jag tappar typ lusten sen. Men min sambo har inga problem att prestera oavsett om han har riktig lust eller inte så det känns skönt. Men brukar tänka att livet aldrig mer kommer bli likadant igen... Kan absolut inte pausa och bara "ta det som det kommer" för jag vet ju när jag har äl och kan inte släppa det, och om vi väl blir gravida och får barn lär ju sexlivet bli något helt annat då också, haha. Så det sexliv vi haft förr är nog borta för en lång tid framöver...

Men hoppas ni lyckas få till det iaf och att ni båda kan vara överens om hur viktigt det är! Som du säger, det får väl bli dåligt sex isf... Man måste ju helt enkelt.

Ja exakt. Känns som sexet är lite förstört just nu. Men det får väl vara så då. Däremot känns det ju jäkligt trisst att det blir så.. jag är som du. Man vill ju såklart ligga mest kring äl. Har försökt få min kille att va med på att försöka ligga varannan var 3e dag jämt så blir det inte så intensivt om man nu ska pricka äl. Urs vad man får stå ut med för att det drar ut på tiden :/
  • LillaAw

Jag förstår din känsla. Helt ärligt har jag tappat lusten på sex. Tror det är för att det är psykiskt påfrestande att ha sex på beställning. Måste typ använda glidmedel nu vilket aldrig behövts tidigare.. :/ kände förra månaden för att ta en paus i hela verkstaden men när äl nu kom igen så ville jag försöka på nytt. Kan liksom inte släppa det. Är också inne och tittar på barnvagnar, barnrum och så för jag längtar så. Känns så patetiskt. Va nära att klicka hem något plagg på HM baby exclusive för de har så fina grejer men har som princip att vill inte köpa något till ett barn som inte ens är en graviditet... Känner igen mig i det mesta ni andra upplever <3
  • 33villbligravid

Haloj! Nu har jag slutat blöda efter missfallet. Är på cd 11 idag om räknat MF som dag 1, men vet ju fan hur kroppen tänker funka nu. Däremot var jag på efterkoll i onsdags cd 6 och hade då en äggblåsa på 10 mm, månne det kan bli ÄL av den? Har räknat att det i så fall är i dagarna och typiskt nog är mannen på jobbresa till to. Sexade ändå igåriväll så kanske finns chans ändå om äl kommer tidigt.

Jag märker att vill ligga jättemycket för att inte missa potentiell äl och nu när jag inte har säker koll verkar jag ju lätt manisk :D Vi har inte haft problem med prestationsångest men händer killen klagar på att han är trött och jag med "milt våld" övertalar honom ändå. Får se upp så inte blir problem i framtiden.

När jag var gravid plussade jag svagt redan äl + 8 med testa tidigt och och starkt Bim - 2 så vet åtminstone nu vad ska jämföra med.

Ha en bra start på veckan allihop!

• vill2017
    Jooosen skrev 2017-10-25 20:33:11 följande:

Funderar på att köra en 8e försökstråd, hoppas alla hänger med? Även ni på försök 7!

Jag hänger på! Har du skapat än? Länk?
  • 33villbligravid

Jag hänger också på! Är ingen expert på hur familjeliv fungerar men går det eventuellt att bara byta namn på tråden? :)

• Jooosen

Har inte skapat någon ny. Går ej att ändra gruppnamnet tyvärr. Gör en ny ikväll så kommer den nog upp under "planerar barn" rubriken! <3

• Jooosen
    LillaAw skrev 2017-10-29 22:29:33 följande:

Jag förstår din känsla. Helt ärligt har jag tappat lusten på sex. Tror det är för att det är psykiskt påfrestande att ha sex på beställning. Måste typ använda glidmedel nu vilket aldrig behövts tidigare.. :/ kände förra månaden för att ta en paus i hela verkstaden men när äl nu kom igen så ville jag försöka på nytt. Kan liksom inte släppa det. Är också inne och tittar på barnvagnar, barnrum och så för jag längtar så. Känns så patetiskt. Va nära att klicka hem något plagg på HM baby exclusive för de har så fina grejer men har som princip att vill inte köpa något till ett barn som inte ens är en graviditet... Känner igen mig i det mesta ni andra upplever <3

Ja men samma här! Lusten till sex har verkligen blivit mindre.märks på mig med men även på min kille. Vi har aldrig haft jätte mkt sex men känns som det är ännu mindre nu. Man vill ju att det ska vara tvärt om :/
  • Jooosen

Välkomna alla i min nya grupp! :) kram

Svar på tråden För oss som är på försök 7 med första barnet