• freja231

    Träningskläder, hur gör ni?

    Det här är kanske en dum fundering jag har. Men jag ska börja gymma sex dagar i veckan, och jag har en mycket begränsad uppsättning träningskläder. Jag undrar lite hur ni andra som tränar lika ofta gör. Har ni sex olika träningsoutfits (inklusive sex olika träningsbh:ar), tvättar ni flera gånger i veckan eller tränar ni med samma kläder flera dagar i rad? 

  • Svar på tråden Träningskläder, hur gör ni?
  • Snowflingan

    Jag tränar max 2 gånger i samma gymkläder, har 3 par byxor och sportbhar så jag tvättar rätt ofta. Viktigt med rena träningskläder :)

  • Duckan

    Det beror alldeles på vad jag tränar. Är det ett pass där jag blir rejält svettig så åker det i tvätten direkt. Springer jag ute kan jag ha samma två gånger ibland och vädrar då grejerna.
    Men oftast är det en användning och tvätt som gäller.

  • Fjäril kär

    Tre uppsättningar. Varav två alltid är rena och en i tvätten.

    Hänger alltid upp och vädrar kläderna efter träning och då funkar de i två dagar.

  • Duckan

    Beror väl på vad du ska gymma ts och är du en sån som svettas mycket eller lite?
    Bara att träna på så märker du väl det?

  • plwf

    Jag hade också ett begränsat antal träningskläder till en början av min "gymkarriär" och brukade tvätta mer än vanligt. Köpt på mig mer och mer - det finns ju mängder av aktörer som erbjuder bra, snygga och bekväma träningskläder till rimliga priser. Inte minst H&M!

  • ElaineBenes

    När jag tränade 6 dagar i veckan brukade jag byta t-shirt vid varje tillfälle. Tights kunde hänga med i 3 dagar och bh i 2 dagar. Hängde alltid upp och vädrade på balkongen till nästa tillfälle och om det krisade med tvättid kunde jag skölja upp bh:n för hand så funkade den 1 dag till.

    Ett tips är att även ha 2 par skor eller fler och alternera mellan. Jag hade 2 par gymskor 1 par löparskor och 1 par jag hade till spinning. Blev snabbt sunkiga trots att även de vädrades...

  • Xlr8
    freja231 skrev 2017-10-04 09:49:17 följande:

    Det här är kanske en dum fundering jag har. Men jag ska börja gymma sex dagar i veckan, och jag har en mycket begränsad uppsättning träningskläder. Jag undrar lite hur ni andra som tränar lika ofta gör. Har ni sex olika träningsoutfits (inklusive sex olika träningsbh:ar), tvättar ni flera gånger i veckan eller tränar ni med samma kläder flera dagar i rad? 


    Om du måste fråga är svaret inte mer kläder eller tvätta oftare. Är du så orutinerad ska du träna mindre, du kommer palla max 2 veckor sen drar du på dig, skada/förkylning/tröttnar.
Svar på tråden Träningskläder, hur gör ni?