Otrogen?
Jag har en relation sedan drygt ett år tillbaka och vi bor inte ihop än. I våras hade vi det tufft i vår relation och den höll på att slut innan sommaren. Efter sommaren upplevde jag att han bestämde sig på riktigt för oss och att det skulle vara vi.
Häromdagen fick jag av en slump syn på en äldre konversation, från februari i år, innan vår kris, med en person som han verkar träffat innan vi träffades. Där bestämdes en träff för ett sexuellt möte. Jag kollade upp vad vi gjorde denna dagen och han åkte hem till sig ungefär när denna konversation startade.
Jag frågade honom om detta då mina ben vek sig när jag läste detta. Han hävdar bestämt att inget har hänt och att jag inte ska grubbla mer över detta. Han säger att han testade hur långt han skulle kunna dra det utan att tjejen backade då hon fortsatte att ta kontakt med honom ca 9 månader efter att de slutat träffats. Ingen kontakt fanns däremellan. Jag vet att han skulle kunna göra detta eftersom det är hans typ av (dåliga) humor. Han säger att han inte åkte dit trots att sista orden var "kommer nu" i meddelandet.
Han är den jag vill leva med och bilda familj med. Men jag vet inte alls vad jag ska göra nu. Ska jag fråga tjejen om vad som har hänt? Ska jag bara köpa det och ha en oro kvar att det kanske hänt något som han inte berättar om? Och isf riskera att vår relation går i kras?