• Anonym (Orolig)

Otrogen?

Jag har en relation sedan drygt ett år tillbaka och vi bor inte ihop än. I våras hade vi det tufft i vår relation och den höll på att slut innan sommaren. Efter sommaren upplevde jag att han bestämde sig på riktigt för oss och att det skulle vara vi.
    Häromdagen fick jag av en slump syn på en äldre konversation, från februari i år, innan vår kris, med en person som han verkar träffat innan vi träffades. Där bestämdes en träff för ett sexuellt möte. Jag kollade upp vad vi gjorde denna dagen och han åkte hem till sig ungefär när denna konversation startade.
    Jag frågade honom om detta då mina ben vek sig när jag läste detta. Han hävdar bestämt att inget har hänt och att jag inte ska grubbla mer över detta. Han säger att han testade hur långt han skulle kunna dra det utan att tjejen backade då hon fortsatte att ta kontakt med honom ca 9 månader efter att de slutat träffats. Ingen kontakt fanns däremellan. Jag vet att han skulle kunna göra detta eftersom det är hans typ av (dåliga) humor. Han säger att han inte åkte dit trots att sista orden var "kommer nu" i meddelandet.

Han är den jag vill leva med och bilda familj med. Men jag vet inte alls vad jag ska göra nu. Ska jag fråga tjejen om vad som har hänt? Ska jag bara köpa det och ha en oro kvar att det kanske hänt något som han inte berättar om? Och isf riskera att vår relation går i kras?

• Svar på tråden Otrogen?
  • Anonym (sorry)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-10-04 17:05:38 följande:

Jag älskar honom för mycket för att bara lämna utan att försöka reda ut. Sedan är jag mer av karaktären att förlåta och vill jobba på relationen.

Men jag vet inte mer än tidigare. Jag skickade iväg ett meddelande till tjejen nyss och inväntar svar. Jag tror inte hon har något att dölja så om hon svarar hoppas jag att hon är ärlig.

Jag skrev bara att jag hade en relation med en kille nu som hon haft relation med tidigare och frågade när de sågs senast.

I februari hade vi varit ett par sen sommaren även om vi officiellt bestämde i november. Däremot hade han svårt att köra fullt ut i relationen fram till i somras då han ändrades totalt i sin hängivenhet. När han insåg att jag va på väg att göra slut om han inte började ge mer tex åtminstone prata om ihopflytt.

Ja det brukar de flesta säga, det är precis därför folk gör din kille, de blir ju alltid förlåtna av människor som har en förlåtande och vill jobba på relationen karaktär.

För att "jobba på relationen" krävs det väl att man har en ärlig och öppen dialog eller hur? Tycker du att knulla någon annan tjej bakom din rygg och sen försöka bortförklara det med den episkt löjliga ursäkten att han bara ville "testa" henne är detsamma som ärligt och öppen dialog`? Om inte, hur har du då tänkt dig att ni ska "jobba på relationen"? Du är ju redan nu tvungen att ta kontakt med andra människor för att pussla ihop sanningen. Tycker du det bäddar för en bra relation?

"När de sågs senast" är ju rätt vagt formulerat, att "ses" kan ju vara allt från en oskyldig fika till att knulla hejdlöst hela natten. Frågar du vagt och ospecifikt så kommer du antagligen få lika vaga svar och det kommer inte hjälpa dig ett dugg med att få reda på sanningen.

Att tjata sig till en relation med någon som egentligen inte vill är sällan en bra idé
  • Anonym (Orolig)

Han är helt införstådd med att det inte är ett korrekt beteende att stämma träff.

Jag tycker inte att allt är svart eller vitt. Han säger att jag kan lita på honom, senast nu ikväll.

Någonstans måste jag våga lita på det också. Det är ingen lätt väg att gå men att ge upp mannen i mitt liv är just nu en ännu svårare väg att gå.

Och än så länge vet jag inget annat då tjejen inte svarat än. Men min tillit är långt ifrån 100%-ig just nu och jag har sagt till honom att jag inte bara kan sopa under mattan.

• Anonym (Orolig)
    cb66 skrev 2017-10-04 16:58:21 följande:

Tänk nu på att du är på Familjeliv vilket innebär:

1. Oavsett vad du skriver så är det killens fel

2. Killen är ett otroget svin

3. Du skall lämna honom genast

4. Alla kvinnor som han varit med är också svin

5. Kvinnor är inte svin om de varit otrogna om killen de hade sex med var svin.

Så du behöver inte läsa några svar utan du skall bara lämna ditt otrogna svin till man. Vad han tycker eller om det du säger är sant har ingen betydelse

Tack för ditt inlägg, har med det i beaktande :)

Och var beredd på det även om det inte är den responsen jag vill ha.
  • Anonym (sorry)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-10-04 19:28:07 följande:

Han är helt införstådd med att det inte är ett korrekt beteende att stämma träff.

Jag tycker inte att allt är svart eller vitt. Han säger att jag kan lita på honom, senast nu ikväll.

Någonstans måste jag våga lita på det också. Det är ingen lätt väg att gå men att ge upp mannen i mitt liv är just nu en ännu svårare väg att gå.

Och än så länge vet jag inget annat då tjejen inte svarat än. Men min tillit är långt ifrån 100%-ig just nu och jag har sagt till honom att jag inte bara kan sopa under mattan.

Ja men då så, om han säger att du kan lita på honom så måste det ju vara så.
    Ehm, tror du på fullt allvar att en snubbe som varit otrogen erkänner det självmant bara för att du blir misstänksam?

Varför tycker du att du måste lita på någon som varit otrogen?

Ja, det är svårt för vissa att stå upp för sig själva och det är precis vad snubbar som din kille räknar med, varför tror du annars människor ljuger för?
  • Anonym (Ta av skygglapparna....)
    Anonym (sorry) skrev 2017-10-04 16:52:26 följande:

Det enda han "testar" är hur naiv TS är

Exakt!! TS: lita inte på denna kille, vad du än gör! Gör slut, lämna honom bakom dig. Spelar roll om han stoppade in den i henne eller ej? Han var helt klart beredd att göra det... Han skrev ju t.o.m. rakt ut "Kommer nu". Bara där har du ju beviset du behöver. Sen om hon slängde igen dörrn i ansiktet på honom, eller om de låg i sängen och han inte kunde få stånd, eller vad som nu hände, är helt irrelevant. Det relevanta är att han har kapacitet inte bara för otrohet, utan även för svek och lögner, samt manipulationer.... Jag vet, för jag har varit i en relation med exakt en sån här kille. Det var alltid "mindre än vad der verkade", enligt honom.

Till slut kontaktade jag en av alla hans tjejkompisar som bara var "vänner". Då det hade stått liknande saker i hans mobil, så som din kille hade skrivit... Tjejen berättade ärligt om sexet de hade haft, samt försäkrade att killen hade sagt att han var singel.... *Urk*. Jag behövde egentligen inte fråga henne, då jag liksom du, redan hade sett bevisen framför mina egna ögon....

Nej, snälla TS, utsätt dig inte för mer olycka, utan gör slut innan han är otrogen igen. Med en så manipulativ förklaring han gav, så är det bara en tidsfråga innan han gör det igen.... Lycka till! Satsa på att hitta en trogen man.
  • Anonym (Häpp)
    Anonym (Ta av skygglapparna....) skrev 2017-10-05 03:03:17 följande:
    Exakt!! TS: lita inte på denna kille, vad du än gör! Gör slut, lämna honom bakom dig. Spelar roll om han stoppade in den i henne eller ej? Han var helt klart beredd att göra det... Han skrev ju t.o.m. rakt ut "Kommer nu". Bara där har du ju beviset du behöver. Sen om hon slängde igen dörrn i ansiktet på honom, eller om de låg i sängen och han inte kunde få stånd, eller vad som nu hände, är helt irrelevant. Det relevanta är att han har kapacitet inte bara för otrohet, utan även för svek och lögner, samt manipulationer.... Jag vet, för jag har varit i en relation med exakt en sån här kille. Det var alltid "mindre än vad der verkade", enligt honom.

Till slut kontaktade jag en av alla hans tjejkompisar som bara var "vänner". Då det hade stått liknande saker i hans mobil, så som din kille hade skrivit... Tjejen berättade ärligt om sexet de hade haft, samt försäkrade att killen hade sagt att han var singel.... *Urk*. Jag behövde egentligen inte fråga henne, då jag liksom du, redan hade sett bevisen framför mina egna ögon....

Nej, snälla TS, utsätt dig inte för mer olycka, utan gör slut innan han är otrogen igen. Med en så manipulativ förklaring han gav, så är det bara en tidsfråga innan han gör det igen.... Lycka till! Satsa på att hitta en trogen man.

6. Män har ingen förmåga att ändra sig, om en man lurade en kompis när han var 6 år kommer han för evigt att vara ett otroget svin.

Så du behöver inte läsa några svar utan du skall bara lämna ditt otrogna svin till man. Vad han tycker eller om det du säger är sant har ingen betydelse
  • Anonym (sorry)
    Anonym (Häpp) skrev 2017-10-05 09:57:58 följande:

6. Män har ingen förmåga att ändra sig, om en man lurade en kompis när han var 6 år kommer han för evigt att vara ett otroget svin.

1 Alla ansvarar för sina handlingar själv, har han varit otrogen så ÄR det hans fel och ingen annans

2 Är man otrogen så beter man sig som ett svin mot sin partner

3 Det är oftast bättre att lämna ett destruktivt förhållande än att vara kvar

4 Folk som medvetet ligger med upptagna människor medverkar i personens otrohet och delar därmed skulden

5 Alla otrogna människor skyller alltid på någon eller något annat

6 Otrohet handlar till stor del om hur människor hanterar vissa omständigheter, situationer, där den ena väljer otrohet väljer andra en annan väg. Människor ändrar sällan sitt beteende om beteendet hela tiden förlåts eller normaliseras. Det krävs oftast att personen får ta konsekvenserna av sitt agerande för att en förändring ska ske.

Lyssna ska man absolut göra, dock ska man inte vara naiv och ta allt personen säger för sanning. Människor som blir påkomna med att göra saker som de inte borde gjort ljuger oftast för att rädda sig ur knipan. Att lyssna och att tro på allt man hör är inte samma sak. Att vara öppen och att vara naiv är inte heller samma sak.
  • cb66
    Anonym (sorry) skrev 2017-10-05 10:24:20 följande:
    1 Alla ansvarar för sina handlingar själv, har han varit otrogen så ÄR det hans fel och ingen annans

2 Är man otrogen så beter man sig som ett svin mot sin partner

3 Det är oftast bättre att lämna ett destruktivt förhållande än att vara kvar

4 Folk som medvetet ligger med upptagna människor medverkar i personens otrohet och delar därmed skulden

5 Alla otrogna människor skyller alltid på någon eller något annat

6 Otrohet handlar till stor del om hur människor hanterar vissa omständigheter, situationer, där den ena väljer otrohet väljer andra en annan väg. Människor ändrar sällan sitt beteende om beteendet hela tiden förlåts eller normaliseras. Det krävs oftast att personen får ta konsekvenserna av sitt agerande för att en förändring ska ske.

Lyssna ska man absolut göra, dock ska man inte vara naiv och ta allt personen säger för sanning. Människor som blir påkomna med att göra saker som de inte borde gjort ljuger oftast för att rädda sig ur knipan. Att lyssna och att tro på allt man hör är inte samma sak. Att vara öppen och att vara naiv är inte heller samma sak.
    Kan inte hålla med dig mer men utgångspunkten i detta forumet är att om TS är en kvinna så är hennes syn på det hela den enda vi behöver för att döma mannen. Vi ifrågsätter aldrig hennes inlägg eller frågar efter mannens syn på vad som hänt

Den andra utgångspunkten är att det finns bara en lösning på otrohet, det är att lämna mannen. Det finns inget utrymme för förlåtelse eller att på något sätt tillsammans skapa en framtid tillsammans.

Därför är alla trådar där kvinnor tar upp misstankar om otrogna män meningslösa på FL eftersom svaret blir bara som du säger: Är man otrogen så beter man sig som ett svin och man skall lämna dom oavsett situation, anledning eller förutsättningar för att gå vidare tillsammans.
  • Anonym (Orolig)

Jag och min kille hade ett långt snack igår och jag berättade att jag skickat meddelande till tjejen. Han tyckte att det inte va okej av mig och allt det hörde till det förgångna då de träffades en kort period innan vi möttes och då slog det blixtrar direkt mellan oss.

Den här tjejen hade svårt att acceptera att han började dissa henne och höll på med "stalkning" av honom. Han tycker detta är mycket jobbigt och får en (dålig) impuls att 9 månader senare när hon börjar skriva igen att testa hur långt hon är beredd att gå för att sen inte dyka upp. Jag känner honom så väl att jag vet att han skulle kunna göra en sån sak.

Livet är inte svart eller vitt. Jag kommer göra ett försök att reparera vårt förhållande och vi har faktiskt blivit stärkta av detta, konstigt nog, då han öppnat upp mer än innan. Han ångrar djupt att han skrev detta.

Jag må vara naiv men jag tror på kärlek och förlåtelse.

• cb66
    Anonym (Orolig) skrev 2017-10-05 12:55:16 följande:

Jag och min kille hade ett långt snack igår och jag berättade att jag skickat meddelande till tjejen. Han tyckte att det inte va okej av mig och allt det hörde till det förgångna då de träffades en kort period innan vi möttes och då slog det blixtrar direkt mellan oss.

Den här tjejen hade svårt att acceptera att han började dissa henne och höll på med "stalkning" av honom. Han tycker detta är mycket jobbigt och får en (dålig) impuls att 9 månader senare när hon börjar skriva igen att testa hur långt hon är beredd att gå för att sen inte dyka upp. Jag känner honom så väl att jag vet att han skulle kunna göra en sån sak.

Livet är inte svart eller vitt. Jag kommer göra ett försök att reparera vårt förhållande och vi har faktiskt blivit stärkta av detta, konstigt nog, då han öppnat upp mer än innan. Han ångrar djupt att han skrev detta.

Jag må vara naiv men jag tror på kärlek och förlåtelse.

Killen är ett svin lämna honom
  • Anonym (sorry)
    cb66 skrev 2017-10-05 11:09:02 följande:
    Kan inte hålla med dig mer men utgångspunkten i detta forumet är att om TS är en kvinna så är hennes syn på det hela den enda vi behöver för att döma mannen. Vi ifrågsätter aldrig hennes inlägg eller frågar efter mannens syn på vad som hänt

Den andra utgångspunkten är att det finns bara en lösning på otrohet, det är att lämna mannen. Det finns inget utrymme för förlåtelse eller att på något sätt tillsammans skapa en framtid tillsammans.

Därför är alla trådar där kvinnor tar upp misstankar om otrogna män meningslösa på FL eftersom svaret blir bara som du säger: Är man otrogen så beter man sig som ett svin och man skall lämna dom oavsett situation, anledning eller förutsättningar för att gå vidare tillsammans.
    Det kan jag iof hålla med om, män döms alltid mycket hårdare än kvinnor på FL. Antar att det beror på ett större antal kvinnor i forumet samt en stark feministlobby inte bara på FL utan i hela samhället i stort. Kvinnors "misstag" är inte lika illa som mäns "misstag" eftersom kvinnor reda från början är offer för mansväldet.

Den andra utgångspunkten är knepigare, visst går det att fortsätta tillsammans efter en otrohet, men frågan är om det är värt det? Få förhållanden verkar bli riktigt bra efter en otrohet, risken att otroheten repeteras är väldigt hög och ganska många av dem spricker senare ändå och många som gått vidare tillsammans verkar inte må så bra och ångrar att de inte drog på en gång. Så frågan är om det är ett bra råd att ge någon?

Sen kan jag hålla med om att det finns många som råder att lämna av ren princip utan att ha något att basera det på,. men sen finns det ju även de som har erfarenhet och ändå anser att det är bättre att lämna efter en otrohet.
Svar på tråden Otrogen?