• öland88

Personalfest, en bra ursäkt till att inte dricka!! HJÄLP!!

Personalfest ikväll.. Jag sa till mina kollegor att jag kunde köra men dom tyckte på att jag också skulle få ta ett glas så dom har bett sina gubbar att lämna o hämta oss.. 

Vad ska jag säga till att jag kör? Till att jag inte dricker. Snälla ge mig tips!!

(Kan tillägga att jag har fått svagt + på 5 grav.test, men inget starkt +). 

• Svar på tråden Personalfest, en bra ursäkt till att inte dricka!! HJÄLP!!
  • hoppsa

Helt sjukt att det ska behövas hittas på en ursäkt att inte dricka!!

Alkohol är en skitstark drog som skadar ens kropp och hälsa. Säg bara att du inte har lust.

• Anonym (Listig)
    öland88 skrev 2017-10-06 12:13:48 följande:

dom vet att jag har morfin tabletter pga min sjukdom o jag försökte med dom först men dom vet att jag inte får köra bil på dom heller då jag blir groggi. 

kan ju inte säga att jag äter antibiotika nu lixom.. 

Kan du inte säga att du tyvärr blev dålig och var tvungen att ta en morfintablett och sedan ta skjutsen som erbjudits?
  • Anonym (Qwerty)

Sluta ljug och säg som det är!
    Du vill dricka alkoholfritt. Punkt

• öland88
    nevermind skrev 2017-10-06 12:15:15 följande:
    Ingen går på det där längre. Säg att du tar antidepressiva.

Beroende på vad ni får att dricka så hade jag faktiskt fejk-druckit. Jag var på en hemmafest en gång och drack inte, ville inte att folk skulle fråga heller. Man gick själv och blandade sina drinkar och jag hade lätt kunnat hälla bara läsk i glaset utan att någon märkte det.
    Gå själv till baren och beställ en alkoholfri drink.
    svårt när de e hemma hos en kollega
  • öland88
    nevermind skrev 2017-10-06 12:16:42 följande:

Lättast vore ju om du stannar hemma. Har läst dina inlägg nu och jag hade blivit jävligt sur om någon tjatade om alkohol sådär. Och då brukar jag dricka en hel del... Men tjata tycker jag är oförskämt!

jo men ska bli jävligt skönt att komma iväg oxå o slippa tänka på allt.
  • öland88
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-10-06 12:20:55 följande:

Sluta ljug och säg som det är!
    Du vill dricka alkoholfritt. Punkt

hade jag fått ett starkt + så hade jag sagt som de va. men som de e osäkert nu som vi bara får svaga + så vågar jag inte säga nåågot om de
  • pyssel

Men jisses vilka tjatiga kollegor.. säg bara "nä men jag kör själv ändå" tills de tystnar.

Lite oroväckande att pedagoger utövar sådant oreflekterat grupptryck och tjat.

Alla hästar hemma
  • Anonym (Medicin)

Da sager du att kondomen sprack och om det mot formodan skulle visa sig att du skulle ha blivit gravid sa vill du inte nojja over huruvida alkoholen pa denna festen skadat barnet (eftersom du inte tror att du skulle klara en abort). Inte vart ett liv av oro.

• Anonym (Qwerty)
    öland88 skrev 2017-10-06 12:25:40 följande:
    hade jag fått ett starkt + så hade jag sagt som de va. men som de e osäkert nu som vi bara får svaga + så vågar jag inte säga nåågot om de
    Alltså jag menar inte att du ska gå ut med den infon.
    Utan låta bli att hitta på någon spacad historia som folk ändå bara gånomskådar.
    Säg bara att du helt enkelt vill hålla dig till alkoholfritt. inga diskussioner efter.

Varför är det så svårt???
  • Stårschan
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-10-06 13:00:42 följande:
    Alltså jag menar inte att du ska gå ut med den infon.
    Utan låta bli att hitta på någon spacad historia som folk ändå bara gånomskådar.
    Säg bara att du helt enkelt vill hålla dig till alkoholfritt. inga diskussioner efter.

Varför är det så svårt???
    Det kan vara svårt om de andra i sällskapet känner till ens alkoholvanor, och "vet" att TS inte är den som spottar i glaset i vanliga fall.

Så länge man har något i glaset så brukar det inte komma frågor, men det blir ju svårt om man är hemma hos någon så att man själv inte kan styra vad som hamnar i glaset. På krogen går det ju fint att få en lättöl upphälld, eller köra på alkoholfria drinkar om man vill hålla skenet uppe.

TS - fråga dig själv också om det verkligen gör så mycket om det blir spekulationer. På vilket sätt skadar det dig? Ibland tror jag att vi fokuserar onödigt mycket på att hålla graviditeter hemliga, utan att egentligen fundera så mycket över orsaken till det. Det har liksom bara blivit en del av ritualen.
    Anonym (Medicin) skrev 2017-10-06 12:28:26 följande:

Da sager du att kondomen sprack och om det mot formodan skulle visa sig att du skulle ha blivit gravid sa vill du inte nojja over huruvida alkoholen pa denna festen skadat barnet (eftersom du inte tror att du skulle klara en abort). Inte vart ett liv av oro.

Jättebra tips.
  • Christi38

Hade valt att inte gå efter sånt tjat (schyssta kollegor - not) alternativt fejkdruckit efter alla misslyckade försök att "komma undan"...

• Sophan

När de tjatar om alkohol så härmar du reklamen lite fult och nasalt:

"Ta en kaka och va som folk" och sen frågar du om de inte har lärt sig att man inte ska tjata om alkohol. Och sen säger du att du inte vill dricka i kväll bara, inget mer med det. 

• Emerencia

Aldrig, aldrig, aldrig ok att tjatja på någon att denne ska dricka? Vuxna människor eller tonåringar? Bara lägg av, jag dricker ALDRIG. Gillar det inte och blir vannsinig på människor som tjatar på mig. Skulle dom fråga om jag var gravid får dom en omgång till. Inte ok att normalisera alkoholen som vi gör. Men när jag tänder en cigg långt iväg från andra för mig själv, jo men då kommer alkoholsnissarna och ska tjata på mig att inte röka. Jävla dubbelmoral. Jag tjatar inte på dom att sluta dricka, jag puschar inte någon att röka med mig men ändå gör jag mest fel. För alkhol är ju så ofarligt.

• nevermind
    öland88 skrev 2017-10-06 12:23:14 följande:
    svårt när de e hemma hos en kollega
    Då går det ju att blanda själv. Eller vad ska ni dricka?
    Häll ut vin i blomkrukorna.
  • öland88

Haha nu är de löst. :) 
    Får se om dom nämner något sen, jag kommer inte kunna hålla masken.. 
    Dom vet att jag dricker i alla lägen annars så dom förstår säkert redan.. 

• öland88

• Anonym (Y)
    öland88 skrev 2017-10-06 16:09:12 följande:

Hur löste du det?
  • öland88

De blev ingen diskussion. Dom förstod när jag sa att jag o sonen skulle till sjukan i morse. 

Men tyvärr så kunde jag lika gärna druckit för idag när jag vaknade så hade de blivit missfall i natt.. Fin födelsedagspresent man vaknade till eller inte..  

Svar på tråden Personalfest, en bra ursäkt till att inte dricka!! HJÄLP!!