Hjälp mig, jag går sönder! ????
Kortar ned storyn om mig och min son.
Mitt älskade 10 åriga levnadsglada sportgalning.
För 3 år sen separerade jag o hans Pappa. Vi har tills för en månad sen haft varannan vecka.
Jag har levt ensam under åren men med ett par olika relationer. Pappan flyttade ihop med en kvinna i vår lägenhet direkt. Det sket sig o nu är han sambo med en ny. Det verkar bra.
Jag är gravid och har precis köpt ett hus med en ny Man. Dvs mycket förändringar i min sons liv.
Sen en månad vägrar sonen åka till Pappa. Efter vår semesterresa utomlands v 34 började det med att han tokvägrar, vill efter min trägna övertalan träffa pappa i 5 min om jag är med.
Han var med på föräldramöte osv. Då inget konstigt. Jag tror inte att något hänt där.
Smäll nummer 2 kommer ca 2 veckor senare, sonen skolvägrar. Jag får dit honom Strödagar. Pappan tycker jag daltar, han är knäckt över att sonen inte vill vara där och lägger allt på mig. Vi Har ingen konflikt egentligen.
Pappan tycker att hot om rektor osv är lösningen. Jag har försökt allt och ångesten bara eskalerar.
Sonen mår hur bra som helst dagar han är hemma, helgerna klockrena och han har fortsatt med sina aktiviteter under tiden. Han står fast vid att han inte tänker åka tillbaka till Pappa.
Vi har träffat BUP vid ett tillfälle men jag blir inte hörd. Det är inte så allvarligt.
Jag vänder ut och in på allt. Får inte ihop livet eller mig själv. Blir sjukskriven pga galet högt blodtryck och vi hamnar i en ond spiral.
Mitt hjärta går sönder av att se min skrutt må såhär.
Ja jg kanske daltar. Oroar mig osv. Men jag kan inte utsätta honom för mer än han redan har ångest för.
Snälla ni, ge mig råd!!!