• Anonym (Lotta)

Du som varit otrogen

Du som varit otrogen och blivit påkommen, förstod du hur stor skada det skulle göra på ditt förhållande och din partner? 

• Svar på tråden Du som varit otrogen
  • Anonym (Susie)

Jag förstår om du blev ledsen såklart, när din tjej va otrogen men varför slängde du inte ut henne. Så du hade kunnat träffa nån annan.

Näe, jag kan inte ha förståelse för otrohet och det ena rättfärdigar inte det andra. Jag hade slängt ut henne och börjat på ny kula.

Jag hade inte stannat i förhållandet och sen varit otrogen efter att hon varit otrogen 7 gånger till. Men det är jag det.

• Anonym (Linn)

+ 10 år på otroheten med samma älskare och än anar mannen ingenting :)

• Anonym (Nej)
    Anonym (Linn) skrev 2017-10-12 06:05:55 följande:

+ 10 år på otroheten med samma älskare och än anar mannen ingenting :)

Härligt för dig men varför gör du inte slut? Skiljer dig?
  • Anonym (illa)
    Anonym (TheBoss) skrev 2017-10-12 00:49:54 följande:
    Och dem som dömer andra (utan att ens ha samtalat och pratat om varför dem har varit otrogna) är trångsynta och idiotiska imbeciller // kretiner.
    Skitsnack, man behöver inte känna folk sen dagis för att fördöma deras  HANDLINGAR. Vad som däremot är trångsynt och imbecillt är att tro att bara för att man anser sig ha en ursäkt till sitt skitbeteende så är man genast immun mot alla slags kritik för sina handlingar. 
  • Mandel
    Anonym (girl) skrev 2017-10-11 16:37:30 följande:
    Det är du som är en liten patetisk insekt och som gjort en annan människa illa. Du valde att svika din partner och du skriver om det utan ånger.
    Nu kommer jag i vanlig ordning och är så där trist, men varför är man otrogen?

Min personliga lilla ihopsnickrade teori är att man är otrogen för att man inte är sedd och uppskattad hemma och därför söker detta någon annan stans.
    Är väldigt sällan någon är otrogen i väl fungerande förhållanden där båda också är friska.

Vem är det då som behandlat vem illa ifrån början?
    Varför skulle det vara ett större svek att vara otrogen än att sluta att se sin partner och behandla den med respekt?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (illa)
    Anonym (TheBoss) skrev 2017-10-12 01:22:51 följande:
    Försök förstå varför dem gjorde det och läs mitt förra inlägg. Min flickvän har varit otrogen 4 gånger med 7 människor och jag var otrogen mot min flickvän för att jag är vilsen i mitt liv.

Min flickvän är sexmissbrukare, det är därför hon har varit otrogen så många gånger och jag var "otrogen" mot henne med en tjej som alltid har älskat mig och hon tröstade mig den dagen. Det var hon som tog initiativet, jag har aldrig känt mig så älskad i mitt liv och när jag gjorde det med henne så tänkte jag på min flickvän som har varit otrogen mot mig flera gånger.

Förstår du hur mycket ångest jag kände?

Min flickvän känner ångest över det vad hon har gjort, men jag skulle inte bli alls förvånad om hon är otrogen fortfarande och ärligt talat så bryr jag mig inte ens.

Tyvärr så sänkte jag mig till hennes nivå, men jag bryr mig inte så mycket om det för att jag är vilsen i mitt liv och det är på grund av min flickvän... min flickvän har varit otrogen på hennes sexmissbruk.

Förstår du hur less jag blir på hennes "ursäkt". Det är mer en bortförklaring och undanflykt mer än en motiv och anledning.

Jag var "otrogen" för att jag är vilsen på grund av min flickvän som har sårat mig en massa gånger. Och den tjejen jag gjorde det med älskar mig. Förstår du i vilken situation jag befinner mig i?

Nej, det gör du inte. Det är möjligt för dig att begripa detta vad jag går igenom för att du har aldrig gått igenom det som jag går igenom just nu. Även om du skulle ha gått igenom det som jag går igenom så skulle du ha förstått mig bättre, men du skulle inte veta hur jag känner mig inombords eftersom varenda människa i världen har en individuell personlighet.

Anser du mig som en "idiot" för att jag hade sex med en annan tjej eller anser du att min flickvän är en "idiot" för att hon ha
    Anonym (Susie) skrev 2017-10-12 00:53:00 följande:

Tyck det du! Jag kunde inte brytt mig mindre om vad du tycker. Otrogna människor är omdömeslösa och jag skrattar när de blir påkomna och får stå där och skämmas samt att de ofta blir av med sin partner.

Själv göre, själv ha

Flicken krashade så jag orkar inte skriva allt igen så jag ska bara skriva att läs mitt förra inlägg. Min flickvän har varit otrogen 4 gånger med 7 olika människor.

Jag har varit otrogen med en tjej som vill mitt bästa och jag har aldrig känt mig så älskat i hela mitt liv när jag gjorde det med den tjejen... men jag mådde så dåligt på grund av att jag tänkte på min flickvän bara och jag har aldrig gråtit så mycket i mitt liv. Jag grät av sorg och glädje, mestadels sorg.

Iallafall så är min flickvän en sexmissbrukare och det är därför hon har varit otrogen. Det är ingen bra ursäkt, det är mer en bortförklaring och undanflykt mer än en motic och anledning. Skulle inte alls bli förvånad om hon är otrogen nu.

Jag var "otrogen" för att jag är så vilsen i mitt liv.

Alla människor i världen har en individuell personlighet och det är omöjligt för dig att begripa vad jag går igenom just nu för att du har aldrig gått igenom det som jag går igenom just nu. Om du har gått igenom (vilket jag tvivlar) det som jag går igenom så förstår du ungefär vad jag går igenom. Men det är omöjligt för dig att veta hur jag känner mig inombords för att du och jag är två helt olika människor med våra individuella personligheter (vilket påverkar våra val vi tar).

Är jag en "idiot" för att jag var "otrogen" mot min flickvän eller är min flickvän en "idiot" för att hon har varit otrogen 4 gånger med 7 andra (vad jag vet) eller?

Jag gjorde det för att jag är vilsen i mitt liv och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Min flickvän gjorde det för att hon är en sexmissbrukare (vilket inte är en bra motiv alls), så snälla. Döm inte andra som är otrogna!

Du uppför dig som en troglodyt och kretin som dömer andra som du aldrig har samtalat med ens... det är sorgligt att det finns såna trångsynta individer som dig.
    Fast å andra sidan, du tycker ju själv att det du gjorde var fel, varför blir du då upprörd när andra också tycker du gjorde fel? 

Ja människor kan göra duma saker av olika anledningar, vissa pga kriser andra bara för att de känner för det. Oavsett vilken anledning man anser sig ha så kommer man inte ifrån att ens handlingar kommer ifrågasättas oavsett anledning. Det är inte så att man genast blir immun mot ifrågasättande och kritik bara för att man anser sig ha en anledning till det man gjorde.

Om du vänder på det. Om du ser en kille hålla på och spöa upp en annan, vad skulle din spontana reaktion vara? Du skulle förmodligen tycka han gör fel och ifrågasätta hans handlingar. Jag tror inte din första reaktion skulle vara "oj, den här killen har säkert en bra anledning till att spöa upp den andra". Killen du ifrågasätter kommer precis som du tycka du är jävligt trångsynt och dömande.
  • Anonym (illa)
    Mandel skrev 2017-10-12 11:07:35 följande:
    Nu kommer jag i vanlig ordning och är så där trist, men varför är man otrogen?

Min personliga lilla ihopsnickrade teori är att man är otrogen för att man inte är sedd och uppskattad hemma och därför söker detta någon annan stans.
    Är väldigt sällan någon är otrogen i väl fungerande förhållanden där båda också är friska.

Vem är det då som behandlat vem illa ifrån början?
    Varför skulle det vara ett större svek att vara otrogen än att sluta att se sin partner och behandla den med respekt?
    Din personliga lilla hopsnickrade teori stämmer inte alls, det finns ingen allmän förklaring till varför folk är otrogna, vissa är det pga problem i förhållandet , andra är det pga personliga problem, vissa är det bara för att de kände för det. Enligt VM egen enkät bland sina medlemmar så visade det sig att problem i förhållandet inte alls var den vanligaste anledningen, på första plats med bred marginal kom "variation".

Och även om din lilla teori hade stämt så är det fortfarande ingen bra förklaring, det är ju inte så att ALLA springer ut och sneknullar så fort de känner sig missnöjda med sitt förhållande. Minst lika många känner sig precis lika missnöjda men VÄLJER att hantera sitt missnöje på bättre sätt.

Så sluta göra otrogna människor till stackars offer, människor som är otrogna det för att de VILL det, de har hela tiden möjligheten att välja andra alternativ men väljer medvetet att bedra sin partner. Sen kan man snacka sig blå om exakt varför, men man kommer ändå inte ifrån att det ÄR ett medvetet val och inte som bara händer pga "omständigheter"
  • Mandel
    Anonym (illa) skrev 2017-10-12 11:28:34 följande:
    Din personliga lilla hopsnickrade teori stämmer inte alls, det finns ingen allmän förklaring till varför folk är otrogna, vissa är det pga problem i förhållandet , andra är det pga personliga problem, vissa är det bara för att de kände för det. Enligt VM egen enkät bland sina medlemmar så visade det sig att problem i förhållandet inte alls var den vanligaste anledningen, på första plats med bred marginal kom "variation".

Och även om din lilla teori hade stämt så är det fortfarande ingen bra förklaring, det är ju inte så att ALLA springer ut och sneknullar så fort de känner sig missnöjda med sitt förhållande. Minst lika många känner sig precis lika missnöjda men VÄLJER att hantera sitt missnöje på bättre sätt.

Så sluta göra otrogna människor till stackars offer, människor som är otrogna det för att de VILL det, de har hela tiden möjligheten att välja andra alternativ men väljer medvetet att bedra sin partner. Sen kan man snacka sig blå om exakt varför, men man kommer ändå inte ifrån att det ÄR ett medvetet val och inte som bara händer pga "omständigheter"

Jag försöker inte alls göra otrogna till offer utan mer att det är inte ens fel att två träter

Självklart springer inte alla omkring och är otrogna så fort de är missnöjda utan  precis som det mesta andra här i livet så gör folk olika val, men för det behöver inte allt bara vara svart eller vitt.

Och bara för att jag kan förstå varför folk gör som de gör i vissa situationer så har jag aldrig påstått för den saken skull att jag tycker att de har/gör rätt. 

• Anonym (illa)
    Mandel skrev 2017-10-12 11:40:05 följande:

Jag försöker inte alls göra otrogna till offer utan mer att det är inte ens fel att två träter

Självklart springer inte alla omkring och är otrogna så fort de är missnöjda utan  precis som det mesta andra här i livet så gör folk olika val, men för det behöver inte allt bara vara svart eller vitt.

Och bara för att jag kan förstå varför folk gör som de gör i vissa situationer så har jag aldrig påstått för den saken skull att jag tycker att de har/gör rätt. 

Det ordspråket är bland de mest korkade som finns. Om någon går fram och ger dig en fet smäll bara för att hen kände för det, är du medskyldig till det då? Om någon snor din telefon, är det delvist ditt fel? Enligt ordspråket är det ju så.

Allt är inte svart eller vitt betyder inte att allt är grått. Folk gör olika val, val har konsekvenser. en konsekvens av att göra fel val är att man får utstå kritik för det.
    Att tro att man kan göra val som innebär att man sårar och förnedrar andra människor och sen tro att man kan slippa kritik för det är både naivt och fegt.

Precis, så om man nu tycker någon gjort fel, varför ska man då inte få uttrycka det? Är det bara när man tycker folk gjort rätt som man får säga det? Ska människor som beter sig illa mot andra (oavsett anledning) inte få kritiseras?
  • Mandel
    Anonym (illa) skrev 2017-10-12 11:57:32 följande:
    Det ordspråket är bland de mest korkade som finns. Om någon går fram och ger dig en fet smäll bara för att hen kände för det, är du medskyldig till det då? Om någon snor din telefon, är det delvist ditt fel? Enligt ordspråket är det ju så.

Allt är inte svart eller vitt betyder inte att allt är grått. Folk gör olika val, val har konsekvenser. en konsekvens av att göra fel val är att man får utstå kritik för det.
    Att tro att man kan göra val som innebär att man sårar och förnedrar andra människor och sen tro att man kan slippa kritik för det är både naivt och fegt.

Precis, så om man nu tycker någon gjort fel, varför ska man då inte få uttrycka det? Är det bara när man tycker folk gjort rätt som man får säga det? Ska människor som beter sig illa mot andra (oavsett anledning) inte få kritiseras?

Nu tolkar du ju totalt Svart eller vitt! Det är inte ens fel att två träter handlar mer om att det krävs två för att få igång en konflikt. Inte att man har sig själv att skylla om man blir utsatt för oprovocerat våld av okända människor. Hur kunde du få det till det?

Friska människor får sällan helt psykbryt och börjar bete sig illa medans den andra parten i ett normalt förhållande snällt står och bockar och säger tack och amen. Någonting har utlöst grogrunden till det som sedan blivit en konflikt eller vad man ni ska kalla det. Meningsskiljaktighet? 

Om vi diskuterar relationer kan man inte dra liknelser till våld mellan personer som inte känner varandra, eller hur. Det är ju inte relevant i denna fråga.
    Och jag påpekade friska människor.
    För mig är inte en person som helt oprovocerat går fram och slår en okänd person på käften frisk oavsett anledning till smällen, men jag kan så klart ha fel.
    Om jag däremot retat gallfeber på en okänd person och den till slut tröttnar och slår mig på käften så förstår jag varför den gör det, men jag tycker fortfarande inte att det är rätt. 
    Jag får ju liksom skylla mig själv lite att jag provocerade även om det inte är rätt att slå en annan människa.
    Alltså är vi två om konflikten...

Samma med ett förhållande där ena parten är otrogen. Någonstans har det gått fel och man har tappat respekten för varandra och förmågan att kommunicera konstruktiv och en väljer kanske att vara otrogen och den andre väljer att shoppa hämningslöst.
    Att förhållande har blivit dåligt är bådas fel. Allt kan inte bero på att den ena inte har skött sig. Båda har ansvar för att vårda relationen och fungerar det inte så är båda ansvariga.
    Friska människor nu!
    Därmed inte sagt att det är den icke otrognas fel att den andre är otrogen. Man väljer fortfarande fritt hur man beter sig och får själv ta konsekvenserna av det!

• Anonym (illa)
    Mandel skrev 2017-10-12 13:30:55 följande:

Nu tolkar du ju totalt Svart eller vitt! Det är inte ens fel att två träter handlar mer om att det krävs två för att få igång en konflikt. Inte att man har sig själv att skylla om man blir utsatt för oprovocerat våld av okända människor. Hur kunde du få det till det?

Friska människor får sällan helt psykbryt och börjar bete sig illa medans den andra parten i ett normalt förhållande snällt står och bockar och säger tack och amen. Någonting har utlöst grogrunden till det som sedan blivit en konflikt eller vad man ni ska kalla det. Meningsskiljaktighet? 

Om vi diskuterar relationer kan man inte dra liknelser till våld mellan personer som inte känner varandra, eller hur. Det är ju inte relevant i denna fråga.
    Och jag påpekade friska människor.
    För mig är inte en person som helt oprovocerat går fram och slår en okänd person på käften frisk oavsett anledning till smällen, men jag kan så klart ha fel.
    Om jag däremot retat gallfeber på en okänd person och den till slut tröttnar och slår mig på käften så förstår jag varför den gör det, men jag tycker fortfarande inte att det är rätt. 
    Jag får ju liksom skylla mig själv lite att jag provocerade även om det inte är rätt att slå en annan människa.
    Alltså är vi två om konflikten...

Samma med ett förhållande där ena parten är otrogen. Någonstans har det gått fel och man har tappat respekten för varandra och förmågan att kommunicera konstruktiv och en väljer kanske att vara otrogen och den andre väljer att shoppa hämningslöst.
    Att förhållande har blivit dåligt är bådas fel. Allt kan inte bero på att den ena inte har skött sig. Båda har ansvar för att vårda relationen och fungerar det inte så är båda ansvariga.
    Friska människor nu!
    Därmed inte sagt att det är den icke otrognas fel att den andre är otrogen. Man väljer fortfarande fritt hur man beter sig och får själv ta konsekvenserna av det!

För att otrohet inte alltid är provocerad. För att den som är otrogen alltid har ett val. Precis om killen som väljer att ge dig en smäll kan välja att hantera sin ilska på ett bättre sätt så kan även den som är otrogen välja att hantera ett eventuellt missnöje på ett bättre sätt. Det går att lösa meningsskiljaktigheter på ett klart mer civiliserat sätt. Att sen försöka lägga en del av ansvaret för att man valde att hantera situationen som en idiot när man kunde valt att hantera den på ett vuxet sätt på den man svinar mot är extremt fegt.

När man diskuterar handlingar som sårar och förnedrar andra människor, och om man bär det fulla ansvaret för sina handlingar eller kan lägga över det på någon annan så är det absolut relevant att dra paralleller till andra slags handlingar som skadar andra människor.

Och då menar du att en person som helt oprovocerat går ut och sviker och förnedrar sin partner genom en otrohet är så mycket friskare? För du ska skylla dig själv som fick en smäll krävs det ju att du provocerade fram den vilket inte alltid är fallet som du verkar tro vad gäller otrohet. Då är ni absolut inte i en konflikt. 

När EN är otrogen mot en annan så har man inte tappat respekten för VARANDRA, då har den enen tappat respekten för den andra. Nu är du återigen inne på att ge båda skulden för vad den ene gör. Om BÅDA beter sig som svin mot varandra DÅ kan man snacka om att båda har förlorat respekten för varandra men om det bara är den ENE som beter sig som ett svin så kan man inte påstå att båda beter sig som svin eller att båda tappat respekten för varandra.

Och du är fortfarande inne på att otrohet alltid beror på något fel i förhållande, det är ren osanning, du borde läsa på lite bättre. Otrohet förekommer i alla slags förhållanden, bra som dåliga och även i dåliga förhållande är inte alla otrogna. Du baserar dina argument på rent påhittade teorier som inte stämmer med verkligheten öht.

Ja båda har ett ansvar för relationen men var och en har ett ansvar för sina ena  handlingar, det ansvaret kan man aldrig lägga över på någon annan.
  • Mandel
    Anonym (illa) skrev 2017-10-12 14:44:43 följande:
    För att otrohet inte alltid är provocerad. För att den som är otrogen alltid har ett val. Precis om killen som väljer att ge dig en smäll kan välja att hantera sin ilska på ett bättre sätt så kan även den som är otrogen välja att hantera ett eventuellt missnöje på ett bättre sätt. Det går att lösa meningsskiljaktigheter på ett klart mer civiliserat sätt. Att sen försöka lägga en del av ansvaret för att man valde att hantera situationen som en idiot när man kunde valt att hantera den på ett vuxet sätt på den man svinar mot är extremt fegt.

När man diskuterar handlingar som sårar och förnedrar andra människor, och om man bär det fulla ansvaret för sina handlingar eller kan lägga över det på någon annan så är det absolut relevant att dra paralleller till andra slags handlingar som skadar andra människor.

Och då menar du att en person som helt oprovocerat går ut och sviker och förnedrar sin partner genom en otrohet är så mycket friskare? För du ska skylla dig själv som fick en smäll krävs det ju att du provocerade fram den vilket inte alltid är fallet som du verkar tro vad gäller otrohet. Då är ni absolut inte i en konflikt. 

När EN är otrogen mot en annan så har man inte tappat respekten för VARANDRA, då har den enen tappat respekten för den andra. Nu är du återigen inne på att ge båda skulden för vad den ene gör. Om BÅDA beter sig som svin mot varandra DÅ kan man snacka om att båda har förlorat respekten för varandra men om det bara är den ENE som beter sig som ett svin så kan man inte påstå att båda beter sig som svin eller att båda tappat respekten för varandra.

Och du är fortfarande inne på att otrohet alltid beror på något fel i förhållande, det är ren osanning, du borde läsa på lite bättre. Otrohet förekommer i alla slags förhållanden, bra som dåliga och även i dåliga förhållande är inte alla otrogna. Du baserar dina argument på rent påhittade teorier som inte stämmer med verkligheten öht.

Ja båda har ett ansvar för relationen men var och en har ett ansvar för sina ena  handlingar, det ansvaret kan man aldrig lägga över på någon annan.
    Har någon varit otrogen mot dig?
Svar på tråden Du som varit otrogen