ÅNGEST PÅ GRUND AV MIXADE SIGNALER, SNÄLLA HJÄLP
Hej, allihopa.
Jag trodde aldrig jag skulle skriva ett inlägg här, men på senaste tiden har jag varit väldigt förrvirad och med tanke på att jag inte pratar om sånt med folk så känner jag att det skulle vara bra att ventliera här. Skulle därför uppskatta hjälpsamma råd extremt mycket.
Det skulle vara bäst att börja med att skriva lite om mig själv. Jag går andra året i gymnasiet och är 17 år. Jag är en person med en del principer och regler i livet som jag verkligen inte gillar att bryta. Jag anser att en persons karaktär avgör hur pass mycket man kan förlita sig på personen och därmed avgöra hur nära personen ska stå dig.
Så det hela kretser kring en tjej. Vi kan kalla henne Hanna. Hanna är ett år äldre men går i samma klass som jag då hon gick om ett år. Anledning är att hon helt enkelt kuggade för många ämnen. Hon röker och är väldigt lat och omotiverad i skolan. Varför jag nämner att hon röker är för att det säger mig väldigt mycket om personen. Om man inte tar hand om sin egen hälsa så tyder det på att personen inte är ambitiös. Med ambitiös syftar jag inte på karriärsframgång utan jag syftar på ambitiös i form av att utvecklas som person, till sin fulla potential. Av någon anledning dock så har jag starka känslor för den här tjejen. Hon är vacker, social och är hur trevlig som helst. Hon kan konversera med alla och det är bland sakerna jag verkligen gillar med henne. Problemet är främst att hon går i samma klass som mig och det finns en väldigt stor risk att det bara blir jobbigt för oss i skolan om vi bestämmer oss för att ta det till nästa steg. Ett ytterligare problem är att den här tjejen kommer med en del bagage. Hennes ex har inte kommit över henne, det finns mycket problem o det är jobbigt i hennes familj, hon röker, är oseriös och verkar inte ha ambitioner alls.
Grejen är att hennes starka sidor lyser upp hennes dåliga och jag kan verkligen tänka mig spendera 24/24 timmar av dagen med henne. Jag förstår även att det ligger motiv bakom hennes handlingar. Hon röker, tar skolan oseriöst osv av en anledning. Hon har inte haft det helt lätt och det faktumet att jag förstår varför hon gör som hon gör och att hon kan mycket bättre tänder ett glöd inom mig som säger att det verkligen finns potential.
Jag har varit där för henne när hon haft det jobbigt, dock genom sociala medier. I skolan verkar hon ignorera mig helt och det känns stelt mellan oss. Medan med andra pratar hon hur normalt som helst OCH DET ÄR HÄR ÅNGESTEN KOMMER IN. Är det så för att hon känner samma för mig? Hon har skrivit tidigare att hon gillar mig men då jämförde hon med resterande i vår klass. Hon har skickat hjärtan osv (inte för att det behöver betyda något). Jag är väldigt förrvirrad och vill bara höra olika synpunkter. Om jag själv fick välja skulle jag aldrig valt att ha känslor för henne eftersom att det påverkar hela mitt liv från sömn till skola, men jag vet vad jag känner och jag har aldrig känt liknande för någon. Jag tänker på henne konstant och när jag ser henne låtsas att jag inte finns dagen efter att hon skrivit hur bra kille jag är gör mig väldigt frustrerad och har framkallat en jobbig ångest.
Varför gör hon som hon gör?