Behöver råd (snart singelpappa)
Hej!
Det är så att min fru och jag ska skiljas, ingen lust att gå in på några direkta detaljer mer än att jag vill hellre att vi försöker jobba på vårt äktenskap men hon är inte intresserad av det. Vi har båda skuld i att det gått så här långt dock ena parten mer än den andra(nä för en gång skull är det inte mannen)
Till problemet hör att vi har en 2 årig dotter tillsammans, och att hon är från England och inga vänner här i Sverige. Så hennes plan är väl att flytta hem till sina föräldrar.
Jag har skitsvårt att komma fram till vad som är bäst för vår dotter? Hon behöver ju sin mamma men även sin pappa! Hon har gått på dagis här sen hon var 1 år, hon älskar sin farfar som hon träffar varje vecka.
Min frus föräldrar har hon inte träffat så ofta alls, samt att vi pratar i princip bara svenska med vår dotter. Eller ja min fru försöker att komma ihåg och prata engelska med henne!
Jag tycker (med risk för att låta självisk) att hon ska stanna hos mig för att:
1. Hon går på dagis hon har kompisar där
2. Jag har ett fast mycket bra jobb (min fru har inget jobb eller inkomst i England får bo hos sina föräldrar)
3. Hon känner sig hemma här med mig vårt hem hennes farfar och mina släktingar
Ska man verkligen låta en 2 åring flyga mellan England och Sverige 1-2 ggr i månaden?
Jag förstår att hennes mamma kommer sakna henne jättemycket, men jag tycker och känner bara att hon skulle känna sig mest trygg och säker här hemma.
Jag hoppas ni kan förstå mitt svammel (skriver på telefonen) och jättetacksam för alla råd!
Kom gärna med frågor om ni undrar något!
/Johan