• naemielaurie

någon mer som är gravid med första barnet?

Hej hade gärna skaffat en vän här inne som också är gravid med första barnet! Jag är väldigt tidigt i graviditeten. Någon mer? :) :)

• Svar på tråden någon mer som är gravid med första barnet?
  • lillainna

Hej!

Jag hoppar in här jag med, är från Piteå och väntar också första barnet, är i vecka 20+0. :)

• saijda

Hej!

Jag hoppar in här om det är okej. Jag är 23 år och min man 22 år gammal. Vi har varit gifta i snart 2 år.

Jag plussade den 27 december och är enligt appen beräknad till 30/8-18. Det är första barnet, andra försöket.

Går in i vecka 6 (5+2) idag enligt appen <3

Har inte riktigt förstått detta än, obeskrivlig känsla!

• Sessan01

Är oxå gravid med första, oplanerat. Är i vecka 9 (8+1) och bf 10e augusti. Bor i Uppsala :)

• Brazillove

Väntar också första barnet. 27 år från Dalarna.

Jag är i v 30. ser fram emot att få se den lille i mars =)

• HannaA11
    Brazillove skrev 2017-12-31 22:47:52 följande:

Väntar också första barnet. 27 år från Dalarna.

Jag är i v 30. ser fram emot att få se den lille i mars =)

Jag är också 27 år och väntar också första barnet, och är också i vecka 30 nu :)
  • Brazillove
    HannaA11 skrev 2018-01-02 13:09:45 följande:
    Jag är också 27 år och väntar också första barnet, och är också i vecka 30 nu :)

Va kul!

Vart kommer du ifrån?  =)

• HannaA11
    Brazillove skrev 2018-01-02 14:05:42 följande:

Va kul!

Vart kommer du ifrån?  =)

Jag bor i Halland :)
  • Fiffi09

Grattis till att börja med! =) 

Jag är också gravid med mitt första. Är 23 år från skåne. Är just nu i vecka 7 med BF i Augusti :)

• November83

Hej! Nåt liv kvar i denna tråd? Jag å min sambo har försökt i 2 år, 2 MF i april å juni 2016. Sen juni 2016 har det varit dött. Inte ett enda försök har lyckats. Vi påbörjade utredning för infertilitet med vårt första möte 16/1 i år 2018. För skojs skull testade jag äl januari månad inför vårt besök å fick positivt resultat kvällen innan vårt första möte så vi chansade å myste till det den kvällen å kvällen efter mötet.

Fick besök två 22/1 å fick en preliminär diagnos från läkaren att hon misstänkte endometrios å ville sätta mig i kö till ivf för hon var orolig plus jag har ett litet äggförråd för min ålder (jag 34, sambo 35). Hans spermier e prima så problemet ligger hos mig.

Gick hem helt förstörd. Alla drömmar om att få lyckas på egen hand grusades.

Fick order om att ringa å boka tid att spola äggledarna på min första mensdag. Bim dagen kom å gick. Började hoppas men vågade inte. Det gör så ont å få falska förhoppningar som grusas.... Tog mod till mig å testade mig när mensen gick in på tredje dagen som sen å vips! Gravid!!!!! Kan fortfarande inte fatta det å nu inväntar jag första milstolpen, få behålla graviditeten i mer än 14 dagar. Aldrig passerat v7 (6+3) å är idag v6 (5+3) så 7 dagar kvar! Inväntar tidigt ultraljud 26/2.

Trott jag haft symptom förr men omg! Detta är inte att leka med! Illamående, onda bröstvårtor, trött, växtvärk....

Stort grattis till alla och är både glad å livrädd samtidigt haha

• Sessan01
    November83 skrev 2018-02-08 16:00:59 följande:

Hej! Nåt liv kvar i denna tråd? Jag å min sambo har försökt i 2 år, 2 MF i april å juni 2016. Sen juni 2016 har det varit dött. Inte ett enda försök har lyckats. Vi påbörjade utredning för infertilitet med vårt första möte 16/1 i år 2018. För skojs skull testade jag äl januari månad inför vårt besök å fick positivt resultat kvällen innan vårt första möte så vi chansade å myste till det den kvällen å kvällen efter mötet.

Fick besök två 22/1 å fick en preliminär diagnos från läkaren att hon misstänkte endometrios å ville sätta mig i kö till ivf för hon var orolig plus jag har ett litet äggförråd för min ålder (jag 34, sambo 35). Hans spermier e prima så problemet ligger hos mig.

Fick order om att ringa å boka tid att spola äggledarna på min första mensdag. Bim dagen kom å gick. Började hoppas men vågade inte. Det gör så ont å få falska förhoppningar som grusas.... Tog mod till mig å testade mig när mensen gick in på tredje dagen som sen å vips! Gravid!!!!! Kan fortfarande inte fatta det å nu inväntar jag första milstolpen, få behålla graviditeten i mer än 14 dagar. Aldrig passerat v7 (6+3) å är idag v6 (5+3) så 7 dagar kvar! Inväntar tidigt ultraljud 26/2.

Trott jag haft symptom förr men omg! Detta är inte att leka med! Illamående, onda bröstvårtor, trött, växtvärk....

Grattis! Håller tummarna för att det blir en liten för er :)
  • HannaA11

Grattis! Hoppas att allt går bra! Kul att någon väckte liv i tråden igen. Själv är man i v 35 nu och det börjar närma sig.
  • November83
    Sessan01 skrev 2018-02-08 17:59:54 följande:

Grattis! Håller tummarna för att det blir en liten för er :)

Tack <3
  • November83
    HannaA11 skrev 2018-02-08 19:06:06 följande:

Grattis! Hoppas att allt går bra! Kul att någon väckte liv i tråden igen. Själv är man i v 35 nu och det börjar närma sig.

Tack <3 so far so good!

Åh vad spännande! Vet ni vad det blir? När har du bf?
  • emhu

Jag är i vecka 9 och väntar första barnet. Följs gärna åt!

• Lina08

Hej alla, jag hänger på här! Blev gravid på andra försöket, är första barnet. Är i vecka 6+1 :) Man är så nojjig varje dag över att set ska hända något!

• emhu

Vi är lite i samma situation. Fick reda på för ungefär ett år sedan att jag har väldigt dålig äggreserv och att jag var på väg in i tidigt klimakterie (30 år gammal då) men läkaren trodde att vi kanske skulle kunna få ut 3-4 ägg om vi påbörjade en IVF-behandling på en gång, vilket vi gjorde men när jag väntade på att få mens för att börja med hormonsprutar så visade det sig istället att jag var gravid. Slutade dock i missfall i vecka 6 innan vi sett något hjärta. Efter det blev vi remitterade till Huddinge sjukhus för att gå igenom en ägg donation istället och nu precis innan vi skulle gå in i behandling visade det sig att jag var gravid igen :) verkar som att kroppen skärper till sig när man hotar den lite :D.

En stor skillnad i den här graviditeten är att jag mår illa nästan jämt och brösten är i periodvis otroligt ömma. Kände inte några symptom vid förra graviditeten så nu är jag tacksam för varje spya som kommer. Är i 8+4 idag och fick se ett litet pickande hjärta för 10 dagar sedan och foster + hinnsäck var i perfekt storlek. Läkaren sa att missfallsrisken går ner drastiskt när man sett hjärtat och att allt såg bra ut. Men än är vi inte ute på andra sidan. Bara att hålla tummarna!

Hoppas verkligen att det går vägen för er den här gången!
  • November83
    emhu skrev 2018-02-11 18:26:02 följande:

Vi är lite i samma situation. Fick reda på för ungefär ett år sedan att jag har väldigt dålig äggreserv och att jag var på väg in i tidigt klimakterie (30 år gammal då) men läkaren trodde att vi kanske skulle kunna få ut 3-4 ägg om vi påbörjade en IVF-behandling på en gång, vilket vi gjorde men när jag väntade på att få mens för att börja med hormonsprutar så visade det sig istället att jag var gravid. Slutade dock i missfall i vecka 6 innan vi sett något hjärta. Efter det blev vi remitterade till Huddinge sjukhus för att gå igenom en ägg donation istället och nu precis innan vi skulle gå in i behandling visade det sig att jag var gravid igen :) verkar som att kroppen skärper till sig när man hotar den lite :D.

En stor skillnad i den här graviditeten är att jag mår illa nästan jämt och brösten är i periodvis otroligt ömma. Kände inte några symptom vid förra graviditeten så nu är jag tacksam för varje spya som kommer. Är i 8+4 idag och fick se ett litet pickande hjärta för 10 dagar sedan och foster + hinnsäck var i perfekt storlek. Läkaren sa att missfallsrisken går ner drastiskt när man sett hjärtat och att allt såg bra ut. Men än är vi inte ute på andra sidan. Bara att hålla tummarna!

Hoppas verkligen att det går vägen för er den här gången!

Åh vad underbart! Grattis!!!

Ja verkligen likt! Vi sa samma sak idag här hemma, ivf skrämde kanske kroppen å bruka allvar :)

Jag upplever exakt som du, jävlar vilka starka symptom denna gång! Aldrig upplevt så här starkt förr!

Fick tips av en vän som också haft problem å börja med röd macapulver (torkad å mald rotfrukt från Peru) den ska ha hormonreglerande egenskaper å jag brukar sällan tro på sånt men jävlar! Mitt humör e underbart för första gången på 2 år, mår som en prinsessa å det ska hjälpa fertiliteten å jag började typ 1 vecka innan äl, har misstänkt jag haft obalans i hormoner då jag blev gravid men ej fick behålla å nu märker jag skillnad å hoppas verkligen d går vägen nu!

Har mitt vul i v9 då jag lustigt nog går in i v9 26/2 å hoppas också få se ett hjärta.... På fredag kommer nästa milstolpe å få passera 6+3....

massa grattis till ert plus å graviditet å håller tummar å tår <3
  • Missan96

Jag är 21 år gammal, bor i Dalarna men kommer från Stockholm. Är gravid i vecka 12+0!

Svar på tråden någon mer som är gravid med första barnet?