• Meja08

Svaga test bim+5 och smärtor

Hej!

Plussade jättesvagt, knappt synligt på bim och tycker inte det blivit så mycket starkare. Har vaknat på natten med hemsk smärta i rygg och mage, mycket värre än mensvärk men det försvinner och kommer tillbaka varje kväll/natt.

Har två barn sen innan och med dom har testen varit starkt positiva på bim, ingen tvekan liksom..

Är orolig nu att något är fel:( vad tror ni?

Någon som varit med om liknande?

Borde jag ringa gyn eller bara vänta?

Bifogar bild från dagens test och några från tidigare..

• Svar på tråden Svaga test bim+5 och smärtor
  • Anonym (svårt)

Ägget kanske fäste lite senare än vad du tror. Det är heller inte bra att jämföra olika test med varandra. Det bör vara samma märke och helst även samma lot.nummer. Angående smärtan på natten, så känner jag igen det väl. Så har jag haft vid två av mina tre graviditeter. Skrämde mig rejält, men allt var bra. Om du är riktigt orolig skulle jag råda att boka/betala för blodprov via werlabs.se. Två blodprov (med två eller tre dagars mellanrum) för att se att hcg stiger som som det ska vid en fullgod graviditet. En läkare skriver ett svar på om det är normal/förväntad höjning eller ej. Tyvärr är det ofta osäkert i början. Allt kan vara bra eller så är det en indikation på att det inte utvecklas som det ska.

Vid mitt utomkveds fick jag svaga streck som inte blev starkare som de borde. Detta för att hcg inte steg som det skulle. Men som sagt Olika test ska inte jämföras. De reagerar ofta så olika. Ta samma sort som något av de första testen du tog med morgonurin och se hur skillnaden ser ut då. Håller tummarna.

• Meja08
    Anonym (svårt) skrev 2017-10-22 20:59:58 följande:

Ägget kanske fäste lite senare än vad du tror. Det är heller inte bra att jämföra olika test med varandra. Det bör vara samma märke och helst även samma lot.nummer. Angående smärtan på natten, så känner jag igen det väl. Så har jag haft vid två av mina tre graviditeter. Skrämde mig rejält, men allt var bra. Om du är riktigt orolig skulle jag råda att boka/betala för blodprov via werlabs.se. Två blodprov (med två eller tre dagars mellanrum) för att se att hcg stiger som som det ska vid en fullgod graviditet. En läkare skriver ett svar på om det är normal/förväntad höjning eller ej. Tyvärr är det ofta osäkert i början. Allt kan vara bra eller så är det en indikation på att det inte utvecklas som det ska.

Vid mitt utomkveds fick jag svaga streck som inte blev starkare som de borde. Detta för att hcg inte steg som det skulle. Men som sagt Olika test ska inte jämföras. De reagerar ofta så olika. Ta samma sort som något av de första testen du tog med morgonurin och se hur skillnaden ser ut då. Håller tummarna.

Tack för svar!

Hur kändes det när du hade utomlands? Om du kände något.. är ju det jag är rädd för. Eller att det är missfall på g.

Tagit flera av samma och strecken har sett likadana ut på alla sorter. Köpte senast ett från apoteket just för att det var det jag använde med första barnen och det var ingen tvekan och superstarka streck på vin.. känner inte att jag har ont i brösten eller avsmak för kaffe/lukter som då

Här är på samma från testlagret bim +2 bim +3 och bil +4

Är inte så stor skillnad

Haha ja jag har testat för mycket men tidigare graviditet var det starkt positiva test direkt och jag var nöjd med det.
  • Anonym (svårt)
    Meja08 skrev 2017-10-22 21:14:18 följande:
    Tack för svar!

Hur kändes det när du hade utomlands? Om du kände något.. är ju det jag är rädd för. Eller att det är missfall på g.

Tagit flera av samma och strecken har sett likadana ut på alla sorter. Köpte senast ett från apoteket just för att det var det jag använde med första barnen och det var ingen tvekan och superstarka streck på vin.. känner inte att jag har ont i brösten eller avsmak för kaffe/lukter som då

Här är på samma från testlagret bim +2 bim +3 och bil +4

Är inte så stor skillnad

Haha ja jag har testat för mycket men tidigare graviditet var det starkt positiva test direkt och jag var nöjd med det.
    Jag kände inget. Det var så litet så orsakade ingen smärta. Det var de svaga testen som fick mig att förstå att något inte stämde. På vul hittade det inte vart det satt någonstans, men något hade fäst någonstans och producerade hcg. Fick tillslut ta en spruta (lågdos cellgift) för att avsluta vad det nu var. Så bra OM det är ett utomkveds vid svaga streck är att det växer mkt långsamt eller inte alls. 

Ahh ok. Håller med om att stegringen tyvärr inte ser jättebra ut. Men undantag finns alltid också. Vid min senaste graviditet nu testade jag varannan dag och vid ett tillfälle hade strecket inte blivit starkare alls och fick panik. Men sedan gjorde det ett skutt igen och allt ser bra ut än så länge. Men för att få ro hade jag tagit blodprov. Vul är det för tidigt för redan. Innan 6+0 är det ingen större idé.
  • Hedblomster
    Meja08 skrev 2017-10-22 20:44:17 följande:

Hej!

Plussade jättesvagt, knappt synligt på bim och tycker inte det blivit så mycket starkare. Har vaknat på natten med hemsk smärta i rygg och mage, mycket värre än mensvärk men det försvinner och kommer tillbaka varje kväll/natt.

Har två barn sen innan och med dom har testen varit starkt positiva på bim, ingen tvekan liksom..

Är orolig nu att något är fel:( vad tror ni?

Någon som varit med om liknande?

Borde jag ringa gyn eller bara vänta?

Bifogar bild från dagens test och några från tidigare..

Jag hade väldigt svaga test efter bim (svagare än dina) den enda gången jag plussade och då var det utomkveds. Men smärtorna kom först två veckor efter bim, dock blödde jag hela den tiden också. Är du orolig tycker jag absolut du ska kontakta gyn! Tror de är väldigt snabba att kolla om man misstänker utomkveds. Visserligen är kanske inte smärtorna du beskriver typiska för ett utomkvedshavandeskap men ändå. Hoppas allt går bra!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Meja08

Någon mer som haft såhär svaga tester och kan svara på hur det gick sen? :)

Med tiden kommer man ju få veta men just nu känns det segt och jag kan inte tänka på annat.

• Krusbärskompott

Jag plussade extremt svagt på bim+2 och tyckte inte det hände ett skit under veckan efter det med strecken.

Är nu i v22 m en bebis som sparkar varje dag.

Så det kan gå bra!!!

Lycka till!

• Meja08
    Krusbärskompott skrev 2017-10-23 19:43:03 följande:

Jag plussade extremt svagt på bim+2 och tyckte inte det hände ett skit under veckan efter det med strecken.

Är nu i v22 m en bebis som sparkar varje dag.

Så det kan gå bra!!!

Lycka till!

Åh tack! Behövde verkligen veta från någon att det kan gå bra! Läst så mycket och tycker det verkar som de flesta som haft så svaga test haft utomkveds eller fått missfall :(
Svar på tråden Svaga test bim+5 och smärtor