• Babybubble

    Fler i GBG runt 22-27 år som väntar barn?

    Jag är 24 år, bor i Mölndal och väntar ett syskon till min lilla busiga treåring Vincent i april 2018. Fick sonen när jag var 21 och kände mig då väldigt ensam både under graviditet och mammaledighet. Denna gång vill jag därför gärna lära känna fler blivande mammor som kanske så småningom skulle vilja ta en fika ;) Hur gammal är du? När är du beräknad? Är det ditt första eller har du barn sen tidigare? Hade varit jätteroligt om vi blev ett gäng som kan följas åt!!

  • Svar på tråden Fler i GBG runt 22-27 år som väntar barn?
  • Lotesse

    Jag är 24 och bor i Frölunda, väntar mitt första barn beräknad till 26 februari. Det är en liten pojk som heter Alistair. Jag hänger gärna på :)

  • Babybubble
    Lotesse skrev 2017-10-27 10:37:21 följande:

    Jag är 24 och bor i Frölunda, väntar mitt första barn beräknad till 26 februari. Det är en liten pojk som heter Alistair. Jag hänger gärna på :)


    Vad härligt med en liten kille!! Vi har RUL den 10onde november och då hoppas vi få reda på om det blir en liten lillasyster eller lillebror. Har du fått må bra hittills?
  • Lotesse
    Babybubble skrev 2017-10-27 19:58:09 följande:

    Vad härligt med en liten kille!! Vi har RUL den 10onde november och då hoppas vi få reda på om det blir en liten lillasyster eller lillebror. Har du fått må bra hittills?


    Ja det har jag, mått illamående tidigare och varit väldigt trött men det har berott på lågt järn och dålig sköldkörtel så med medicin mår jag förvånansvärt bra! Maken har påpekat flera gånger senaste veckan att jag verkar verkligen njuta av graviditeten nu när den lille rör på sig och så :)

    Hur har du själv mått?
  • Babybubble
    Lotesse skrev 2017-10-27 20:26:34 följande:
    Ja det har jag, mått illamående tidigare och varit väldigt trött men det har berott på lågt järn och dålig sköldkörtel så med medicin mår jag förvånansvärt bra! Maken har påpekat flera gånger senaste veckan att jag verkar verkligen njuta av graviditeten nu när den lille rör på sig och så :)

    Hur har du själv mått?
    Jo då jag har också mått väldigt bra faktiskt, tack och lov. Jag njuter så länge det varar då jag inte mådde alls bra när jag var gravid med sonen. Har börjat känna lillen där inne mer och mer nu och det är ju det häftigaste som finns. Jag märker dock att jag är lite tröttare än vanligt och måste hejda mig själv ibland när man vill göra lite för mycket saker på en gång. Har känt av en del sammandragningar så försöker verkligen lyssna på kroppen och ta det lugnt men det är lättare sagt än gjort, särskilt när man i övrigt mår så pass bra att man knappt känner sig gravid haha.
Svar på tråden Fler i GBG runt 22-27 år som väntar barn?