• Anzil

Rädd om Sverigedemokraterna kommer vinna - Kan jag som är född i Sverige bli utkastat?

Hej!

Jag är född i Sverige, jag känner mig som svensk. Min ursprung är ifrån ett annat land.

Vad skulle hända om SD faktiskt vann?

Kan de bestämma att alla som inte är etnisk svenskar, eller med i den vita raser, får stanna i Sverige?

Min fråga är väldigt kort, vad kan hända med mig om SD vinner, exempelvis kan jag bli utslängd?

Har Sverigedemokraterna rätten, liksom om de nu skulle vinna. Skulle de ha rätten att ändra sina program lite hur som helst, och helt plötsligt faktiskt bestämmer sig för att slänga alla med utländsk härkomst. Även om det inte står i deras program, kan de helt plötsligt ändra den, när de vinner, för att sedan slänga alla med invandrarbakgrund, eller hur funkar det?

Man kan väl inte ändra på det man har utlovats hur som helst?

Jag är faktiskt väldigt rädd av mig :(

• Svar på tråden Rädd om Sverigedemokraterna kommer vinna - Kan jag som är född i Sverige bli utkastat?
  • Postman

Sannolikheten är mikroskopisk liten. Tycker inte du ska vara rädd alls.

• Sven Erik Johansson

Sannolikheten att SD skulle få över 50 % i riksdagsvalet är ABSOLUT 0 : det finns inte en chans i världen . Så "vinna" kan de inte . Sannolikt får de mer än de 12,9 % de fick förra gången - någonstans mellan  ca 15 och 20 % -  men att SD skulle ingå i någon regering 2018 är ABSOLUT OMÖJLIGT . Det finns inte en mikroskopisk chans till det .

Sedan finns det som jag skrev innan mig veterligt ingen partilinje inom SD att allmänt skicka ut folk med svenskt medborgarskap, även om enstaka personer kan vilja det . Därför tror jag inte alls du behöver känna någon som helst oro att detta skulle ske. Jag röstade själv på SD i riksdag o Landsting 2010 , men återgick 2014 till att rösta borgerligt.

Det är viktigt att de borgerliga får fler röster än vänsterblocket och att KD inte åker ur riksdagen , så därför manar jag även en andel av SD:s anhängare att taktikrösta på KD. Annars kommer nämligen sannolikt S/MP/ Löfvén/ Fridolin/ Lövin att sitta kvar i kanslihuset (även om Sd får mer än 2014). Åker KD ur riksdagen blir det ÄNNU VÄRRE politik , även sett med SD-ögon . Därför är det viktigt alliansen får mer än de rödgröna . Sd kommer sannolikt bli större även om en del SD:are är smarta och taktikröstar på KD. Då kan vi trycka tillbaka de rödgröna maximalt .Hur stora SD än blir kommer de inte att ingå i någon som helst regering om vi skall se vad som är faktiskt politiskt realistiskt/alls möjligt. 

Realistiskt möjliga regeringsalternativen 2018 är a) Fortsatt rödgrön ministär 2) Borgerliga dito (det minst onda som jag kan tänka) 3) En koalition med tex S + L + C eller liknande 4) Ganska osannolikt : en regering med S/M .

• Vargaflickan

Även om SD vinner så är det enda de vill att minska invandringen på grund av att Sveriges ekonomi tar stryk av det, och de vill endast utvisa slödder som inte lär sig språket, bara går på bidrag, och som begår brott. De har inget emot invandrare som anpassar sig och gör rätt för sig, du kan vara lugn.

• Pripps Vichy

Du behöver inte vara rädd. Finns inte en chans att de vinner valet. Om de mot förmodan skulle bli största parti så kommer de övriga partierna att gå samman för att förhindra att SD får makt. Själv har jag röstat SD men har insett att det bara är en naiv önskedröm att de skulle få något att säga till om överhuvudtaget. Jag har insett att det är lika bra att kapitulera inför verkligheten, anpassa sig efter rådande samhälle och försöka leva så bra man kan innan det blir dags att flytta om situationen skulle bli alltför ohållbar och hotfull,

Som SD:are är man per automatik sedd som en "hatare" och en ondskefull människa, och jag vill inte bli sedd som hatisk eller ondskefull . Därför har jag valt att till sist anpassa mig efter rådande samhällssituation och kommer rösta socialdemokratiskt nästa val. Dessutom förlorade jag en massa vänner på facebook också iom mitt tidigare politiska ställningstagande och jag vill försöka reparera skadan och försöka få åter dessa vänner, som ändå var mycket betydelsefulla för mig.

Du behöver inte vara rädd TS. Att SD skulle få makt efter nästa val kan ses som i det närmaste uteslutet.

• Hen
    Egon den stora skrev 2017-10-28 08:29:33 följande:
    Men det är ju inget dom driver stenhårt. Skulle dom börja med det så tappar dom massvis med röster. Jag tror att en stor del av stad väljare mest är missnöjda med dagens politik, dom har inget emot utlandsfödda som arbetar och lever här.
    Fast det finns med i agendan sedan flera år. Klart det finns en agenda med det hela, annars hade det inte funnits där. 
  • bouncer

Nej, varför skulle de göra det? Konstig fråga... Inget av partierna varken kan eller vill något sådant.

Men är du kriminell och inte svensk medborgare så kan du få det svårare ja.

• bouncer
    nevermind skrev 2017-10-28 08:31:12 följande:

Nej, du kommer inte bli utslängd. Ihjälslagen på gatan av alla galna nazister är större risk...

Större risk att man blir mördad/våldtagen av en kulturberikare.
  • Hen
    bouncer skrev 2017-11-04 01:41:01 följande:
    Större risk att man blir mördad/våldtagen av en kulturberikare.
    På samma sätt som den som är född in i en annan nation senare i livet kan bli en del av den svenska nationen menar vi också att man även som infödd svensk kan upphöra att vara en del av den svenska nationen genom att byta lojalitet, språk, identitet eller kultur. 

Det här står i deras partiprogram, så man ska nog vara nervös ja. 
  • Kuuuuiuuuurt
    nevermind skrev 2017-10-28 08:31:12 följande:

Nej, du kommer inte bli utslängd. Ihjälslagen på gatan av alla galna nazister är större risk...

Risken är större att han blir ihjälslagen av ett bl*ttegäng.
  • Kuuuuiuuuurt
    Vargaflickan skrev 2017-10-30 13:33:33 följande:

Även om SD vinner så är det enda de vill att minska invandringen på grund av att Sveriges ekonomi tar stryk av det, och de vill endast utvisa slödder som inte lär sig språket, bara går på bidrag, och som begår brott. De har inget emot invandrare som anpassar sig och gör rätt för sig, du kan vara lugn.

Vad skulle hända med Sveriges ekonomi? Om något borde vi tjäna riktigt mycket på att bli av med alla socialfall. Det finns tiotusentals lägenheter i min stad som är ockuperade av somalier och araber som inte gör ett skit mer än drar på bidrag, vilket faktiskt är det samma som att parasitera på svenskarna. Att Sverige skulle tjäna på invandringen är en av de dummaste truismerna i Sverige.
  • Pripps Vichy
    Kuuuuiuuuurt skrev 2017-11-04 15:34:44 följande:
    Vad skulle hända med Sveriges ekonomi? Om något borde vi tjäna riktigt mycket på att bli av med alla socialfall. Det finns tiotusentals lägenheter i min stad som är ockuperade av somalier och araber som inte gör ett skit mer än drar på bidrag, vilket faktiskt är det samma som att parasitera på svenskarna. Att Sverige skulle tjäna på invandringen är en av de dummaste truismerna i Sverige.
    Ja en riktig floskel är det utan någon som helst förankring i verkligheten. Sen kommer de med falsk statistik som minsann visar att merparten av invandrarna har arbete/ är sysselsatta. Statistik manipulerad av staten.

• Vargaflickan
    Kuuuuiuuuurt skrev 2017-11-04 15:34:44 följande:
    Jag skrev ju det ? Att vi borde skicka ut bidragsparasiterna.
  • KillBill
    Vargaflickan skrev 2017-11-05 09:34:01 följande:
    Jag skrev ju det ? Att vi borde skicka ut bidragsparasiterna.

SDs rasism är  inskrivet i deras partiprogram. 

M-politiker: Skrämmande påståenden om "nedärvd essens":
    www.aftonbladet.se/debatt/article22563295.ab

Trådens ämne, vad som händer om SD vinner, känns emellertid långsökt. Partiet sjunker som en sten i opinionen och kommer inte att vinna några val.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Draken55
    Anzil skrev 2017-10-27 18:09:00 följande:

Hej!

Jag är född i Sverige, jag känner mig som svensk. Min ursprung är ifrån ett annat land.

Vad skulle hända om SD faktiskt vann?

Kan de bestämma att alla som inte är etnisk svenskar, eller med i den vita raser, får stanna i Sverige?

Min fråga är väldigt kort, vad kan hända med mig om SD vinner, exempelvis kan jag bli utslängd?

Har Sverigedemokraterna rätten, liksom om de nu skulle vinna. Skulle de ha rätten att ändra sina program lite hur som helst, och helt plötsligt faktiskt bestämmer sig för att slänga alla med utländsk härkomst. Även om det inte står i deras program, kan de helt plötsligt ändra den, när de vinner, för att sedan slänga alla med invandrarbakgrund, eller hur funkar det?

Man kan väl inte ändra på det man har utlovats hur som helst?

Jag är faktiskt väldigt rädd av mig :(

Du verkar ha blivit skrämd av spöken, vänsterspöken. 
    Virtanen ÄR ingen trovärdig kille, det borde du ha lärt dig nu.
  • John22

Du behöver inte vara rädd. Sverigedemokraterna varken kommer eller vill skicka dig någonstans.

Svar på tråden Rädd om Sverigedemokraterna kommer vinna - Kan jag som är född i Sverige bli utkastat?